Hop til indhold

sover sover og sover


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

ja nu ved jeg jo godt at hundehvalpe som babyer sover meget.

 

Men nu har nemo sovet siden kl. 7:30 og nu er kl. 11.

 

Jeg har rumsteret rundt, pudset vinduer, rydtet op og enda renset ovnet i bar kedsomhed :blink: men da han åbenbart syntes min rumsteren var irriterende gik han bare ud i sin kasse i bryggerset og sov videre.

 

Han har ikke spist så meget siden han kom i fredags, men der har ikke været gået så lang tid som nu. Da vi stod op i morges ville han besørge og lege og har så sovet siden, så han har ikke spist siden kl. 20:30 i aftes.... hmmm....man bliver jo helt bekymret

Link til indlæg
Del på andre sites

ja nu ved jeg jo godt at hundehvalpe som babyer sover meget.

 

Men nu har nemo sovet siden kl. 7:30 og nu er kl. 11.

 

Jeg har rumsteret rundt, pudset vinduer, rydtet op og enda renset ovnet i bar kedsomhed :blink: men da han åbenbart syntes min rumsteren var irriterende gik han bare ud i sin kasse i bryggerset og sov videre.

 

Han har ikke spist så meget siden han kom i fredags, men der har ikke været gået så lang tid som nu. Da vi stod op i morges ville han besørge og lege og har så sovet siden, så han har ikke spist siden kl. 20:30 i aftes.... hmmm....man bliver jo helt bekymret

 

Er der en grund til du giver ham mad så sent? Jeg plejer at give min hvalp mad omkring kl 17-18 så det fremover bliver sådan når den bliver stor og skal passe ind i en hverdag :)

 

Han plejer at stå op omkring 5.30-5.45 og så er det morgenmadstid til os begge INDEN vi går ud og går tur og besørger(han har normalt besørget omkring kl 3-3.30). Således kan vi nå at lave alt det der skal laves inden jeg tager på arbejde omkring 7.30-8 og han kan også nå at falde til ro inden jeg kører.

 

Men at de sover er jo meget naturligt det hele skal jo bearbejdes, min lille labrador(snart 11 uger) plejer at sove alt mellem ½time og 2½ time afhængigt af hvad vi har lavet inden vi kommer ind i huset igen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

..men skal du ikke til dyrlæge med ham i morgen?

 

Har han fået ormekur, vaccinationer og helbredscheck inden I fik ham hjem, eller er det sådan noget, du har bestilt tid til?

 

Han KAN have orm..

Er hans afføring normal?

 

Jeg synes bestemt man skal være bekymret når en lille 8-ugers hvalp opfører sig "underligt".. Så det er godt at I har en dyrlægetid..

 

Men det kan altså også bare være, at det er SÅÅ nyt og spændende at blive en del at en familie med to store børn, så han går omkuld så snart der er bare en lillebitte smule ro...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen kommer til os i morgen og laver helbredstjek, vaccinerer og chipper.

 

Ved jo ikke om det er at "opføre sig underligt" det er meget længe siden jeg har haft hvalp og de er jo også individuelle. Han leger med fuld skrue på når det er tid til det og ligger sig og falder til ro hvis vi fx sætter os roligt i sofaen, så han er jo en engel.

 

Han fik mad sent, fordi han spiste meget meget lidt i løbet af dagen, han har været vant til der stod mad fremme hele tiden og det ville jeg helst ikke, men han spiser det nu ikke aligevel. Der er helt ro når han skal spise og jeg sidder på gulvet ved siden af madskålen. Jeg forsøgte at hælde A38 over (altså meget lidt) og blandede det og så slikkede han al A38 af maden :blink: Nå men før gik han ud og spiste lidt (2-3 stk) mens jeg var i køkkenet, og jeg tænkte måske er det ikke betryggende at jeg sidder der, men pisse irriterende, måske han vil være alene. Nå men jeg tager det roligt dyrlægen kommer i morgen.

 

Ormekur fik han hos avler, hans pølser er fine og kommer 3 gange om dagen, næsten på klokkeslet.

 

Vi gik i seng i aftes kl. 22:30 og stod op og tissede og pøllede kl. 3:30 og så stod vi op kl. 5:15. Det syntes jeg var rigtig fint, men da han så var klar til at gå omkuld lidt i 7 stod ungerne op og så skulle han jo lige hoppe danse, så han gik først omkuld kl. 7:30, så når jeg tænker over det var han jo vågen i 2 timer og 15 minutter, så måske er det meget naturligt. Så sov han så til kl. 11:45. Var vågen til kl. 13:30 og sov til kl. 15. Har lige været ude og kigge med sele på og spurte på græsset og nu er han så lige faldet i søvn igen.

Så han har altså ikke læst de bøger jeg har, for der står noget med 10-15 min aktivitet og så 1-2 timers søvn. Men så et andet sted herinde at de skal sove 16-20 timer, og det gør han jo, han fordeler det bare lidt anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det lyder da vist meget normalt... Altså, --måske er han lidt stresset over at han skal passe en hel familie med to begejstrede børn, --helt alene.. Han er jo vant til at være flere om det, da han var hjemme hos sine søskende.. Han tager nok sin opgave alvorligt:-P.

Mon ikke der falder ro over det hele, efterhånden som der kommer lidt struktur over dagen. Der skal måske flyttes lidt rundt på forventningen om at han skal sove, ---liige når børnene står op..:lol:

 

Men det bliver da rigtig spændende at vise ham frem for dyrlægen i morgen:mrgreen:.

 

Han spiser vel det samme foder, som han fik hos opdrætter, gør han ikke?

Blev der ikke blandet noget i foderet hos opdrætter?

---Jeg tænker osse på, at man vist helst skal sætte tørfoderet i blød når det er til en hvalp.. Men så vil han måske slet ikke have noget?

 

--Da Silke var baby blandede opdrætter lidt dåsemakrel i tomat i hvalpenes tørfoder -efter det var blevet opblødt i vand..

Silke er stadig helt vild med dåsemakrel:lol::lol:..

 

Forresten, -opdrætter vil bestemt ikke have noget imod, hvis du ringer og beder om råd med hensyn til fodring..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik i seng i aftes kl. 22:30 og stod op og tissede og pøllede kl. 3:30 og så stod vi op kl. 5:15. Det syntes jeg var rigtig fint, men da han så var klar til at gå omkuld lidt i 7 stod ungerne op og så skulle han jo lige hoppe danse, så han gik først omkuld kl. 7:30, så når jeg tænker over det var han jo vågen i 2 timer og 15 minutter, så måske er det meget naturligt. Så sov han så til kl. 11:45. Var vågen til kl. 13:30 og sov til kl. 15. Har lige været ude og kigge med sele på og spurte på græsset og nu er han så lige faldet i søvn igen.

Så han har altså ikke læst de bøger jeg har, for der står noget med 10-15 min aktivitet og så 1-2 timers søvn. Men så et andet sted herinde at de skal sove 16-20 timer, og det gør han jo, han fordeler det bare lidt anderledes.

 

Det lyder da meget normalt sådan er min lille gøgler også :-D Ja jeg havde også læst det med 10-15 min og så sengetid men altså det passer bare ikke med min. Han er vågen mellem 1-2 timer og sover så ½-2½ timer. Så det lyder som om du har en hund som er lige sådan :)

 

Og ja de små sover altså meget men det er jo helt normalt de skal jo også vokse og fordøje indtryk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det var da rart. Jeg har nu ingen forventninger til at han skal sove om morgenen, det var bare tydeligt at han gerne ville sove, men så var der liiiige noget han skulle.

 

Ja glæder mig til at vise ham frem til dyrlægen :-)

 

Avler havde opblødt maden men ikke den sidste uges tid, der havde de spist det tørt. Jeg blødte det op i går og så spiste han, så måske er han bare mæt fra i går :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det lyder meget normalt - vi har bare været så heldige at Buddha næsten fra start sov fra en 23-tiden helt indtil omkring kl. 7 :5up:

 

Men han har aldrig været vågen i kun et kvarter, altid 1-2 timer og så sover han mellem 1-3 timer, men ja han sov også rigtig meget i starten, små oplevelser er jo rigtig store for sådan en lille en.

 

Vi blødte Buddhas mad op samtidigt med at vi blandede mere og mere tørfoder i, men ventede en uges tid med at skifte, for at maden i det mindste var det samme.

 

Det med at du (selvfølgelig) gerne vil fodre din hvalp i stedet for at det bare står fremme, giv ham skålen, hvis han ikke har spist indenfor et kvarter fjerner du den igen.

Så tilbyder du igen mad mellem en halv og en hel time senere, hvis han ikke spiser indenfor et kvarters tid, fjerner du den igen --- og så videre.

Lige pludselig fanger han ideen, og så kan du begynde at forme tidspunkterne.

Eller, altså hvis vi kunne mærke på Buddha at han var sulten, gav vi ham selvfølgelig mad, men pointen i at fjerne skålen hvis vovse ikke spiser.

 

Vi fodrede mange små gange i løbet af de første uger, tror Buddha fik mad 6-8 gange i løbet af dagen, husk at hvis han spiser fx. kl. 22 skal det jo så også ud igen inden alt for mange timer.

Nu hvor han er 14 uger spiser han sådan rigtigt 3 gange om dagen + lidt fodersøg (og så alle godbidderne :rolleyes:).

 

Glæder mig til at høre om hvor godt dyrlæge besøget er gået i morgen! :-D

Det er en søøød hvalp du har fået dig..... ihh Buddha virker helt stor nu :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...