Hop til indhold

prale tråd - hanhunde møder


guanomo
 Share

Recommended Posts

Cujo har stille og roligt forbedret sig mht. andre hanhunde, de hanhunde som han ikke kan lide og omvendt det har vi accepteret at sådan er det og det kan vi ikke ændre eller vil prøve på.

 

1. forleden dag så vi en "nyer" hund, han har altid kigget nysgerrige på den når den gik på den anden side af vejen, men så for nogle dage siden begyndte han at knurre lidt, fik ham dog hurtigt "ned"på jorden og så viste cujo kun "positiv" interesse.,

ejeren stoppede op og spurgte "vil han slås?"

Suk tænkte, nu sådan en igen!

Men nope han var flink og spurgte lidt om det hele og vi snakkede om hanhunde og overfald.

Hans var så en hanhund på 8 måneder, så måske derfor cujo reagere, den var jo lige blevet kønsmoden.

Vi så dem så igen i morges, de gik imod os på samme side, kunne ikke skifte fortov pga. en sort satan som altid gør inden for 20 meter når vi kommer :evil:

Nå men cujo lagde sig ned og de gik stille og roligt forbi uden cujo lavede en lyd eller fysisk udfald såsom frem i snor eller andet :5up::5up:

 

Og i går aftes, hilste han på en INTAKT hanhund, en NEW blanding, så vi snakker stor, sort og semi langhåret. Og 2 år gammel. Men lige så legesyg/nysgerrig som cujo.

 

Først snakkede mig og ejer på 2 meters afstand, cujo opførte sig om var det en "almindelig" hund, lagde sig ned, halen logret osv.

De kom bagfra og skulle ind i huset hvor vi var, så de hilste på hinanden gennem/over et hegn på 1,1 m, jeg ar emget opmærksom på cujo's hale og børste, alt var fint at se på og den anden ejer kiggede efter på hans signaler i hovedet :5up:

De snuste snuder og alt gik bare super, han prøvede at ligge sig ned på hegnet :hmm: enten for at komme bagtil og snuse eller måske ligge sig ned.

Efter 5 min hegn snusning mødtes de for enden og snuste lidt mere til hinandens kroppe i 10 sek. og så gik vi hver til sit, for at stoppe imens legen var god :5up:

 

Jeg er SUPER stolt af cujo og ikke mindst os som hundejer, da det er tydeligt han stille og roligt bliver mere og mere rolig ved andre intakte hanhunde som tiden går efter overfaldet :-D

Selvfølgelig er der de faste dumme hanhunde, men dejligt han ikke skal knurre trække/hoppe ivrigt imens.

Han må gerne vise "hey dumpap, jeg gider ikke dig og hvis du vil slås er jeg klar" med lyd på :lol: bare han ikke skal trække ect. imens.

 

Så er jeg færdig med at prale om hvor dygtige vi er..

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo har stille og roligt forbedret sig mht. andre hanhunde, de hanhunde som han ikke kan lide og omvendt det har vi accepteret at sådan er det og det kan vi ikke ændre eller vil prøve på.

 

1. forleden dag så vi en "nyer" hund, han har altid kigget nysgerrige på den når den gik på den anden side af vejen, men så for nogle dage siden begyndte han at knurre lidt, fik ham dog hurtigt "ned"på jorden og så viste cujo kun "positiv" interesse.,

ejeren stoppede op og spurgte "vil han slås?"

Suk tænkte, nu sådan en igen!

Men nope han var flink og spurgte lidt om det hele og vi snakkede om hanhunde og overfald.

Hans var så en hanhund på 8 måneder, så måske derfor cujo reagere, den var jo lige blevet kønsmoden.

Vi så dem så igen i morges, de gik imod os på samme side, kunne ikke skifte fortov pga. en sort satan som altid gør inden for 20 meter når vi kommer :evil:

Nå men cujo lagde sig ned og de gik stille og roligt forbi uden cujo lavede en lyd eller fysisk udfald såsom frem i snor eller andet :5up::5up:

 

Og i går aftes, hilste han på en INTAKT hanhund, en NEW blanding, så vi snakker stor, sort og semi langhåret. Og 2 år gammel. Men lige så legesyg/nysgerrig som cujo.

 

Først snakkede mig og ejer på 2 meters afstand, cujo opførte sig om var det en "almindelig" hund, lagde sig ned, halen logret osv.

De kom bagfra og skulle ind i huset hvor vi var, så de hilste på hinanden gennem/over et hegn på 1,1 m, jeg ar emget opmærksom på cujo's hale og børste, alt var fint at se på og den anden ejer kiggede efter på hans signaler i hovedet :5up:

De snuste snuder og alt gik bare super, han prøvede at ligge sig ned på hegnet :hmm: enten for at komme bagtil og snuse eller måske ligge sig ned.

Efter 5 min hegn snusning mødtes de for enden og snuste lidt mere til hinandens kroppe i 10 sek. og så gik vi hver til sit, for at stoppe imens legen var god :5up:

 

Jeg er SUPER stolt af cujo og ikke mindst os som hundejer, da det er tydeligt han stille og roligt bliver mere og mere rolig ved andre intakte hanhunde som tiden går efter overfaldet :-D

Selvfølgelig er der de faste dumme hanhunde, men dejligt han ikke skal knurre trække/hoppe ivrigt imens.

Han må gerne vise "hey dumpap, jeg gider ikke dig og hvis du vil slås er jeg klar" med lyd på :lol: bare han ikke skal trække ect. imens.

 

Så er jeg færdig med at prale om hvor dygtige vi er..

 

Du behøves da ikke at holde dig tilbage for det var da bare så godt gået af dig selv og Cujo-manden. Der er al mulig grund til at prale...helt vildt endda !!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Stort tillykke med at den flotte indsats begynder at give pote:5up:... Der findes ikke noget der er ret meget bedre end når et hårdt stykke arbejde giver sig godt ud i den anden ende...

 

Du skal da endelige prale videre, og især når det virkelig er noget som man kan prale af:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med at den flotte indsats begynder at give pote:5up:... Der findes ikke noget der er ret meget bedre end når et hårdt stykke arbejde giver sig godt ud i den anden ende...

 

Du skal da endelige prale videre, og især når det virkelig er noget som man kan prale af:5up:

 

Ja, jeg vil også gerne høre mere, der er ikke noget bedre end at høre succes historier, så får man selv lidt mere blod på tanden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Så er jeg færdig med at prale om hvor dygtige vi er..

 

 

 

Jeg elsker pral, så du behøver skam ikke at stoppe for min skyld :blink:

 

 

Det er super dejligt at hører om jeres fremskridt :kys:

 

Tak fordi du deler, og giv den super seje Cujo en godbid fra mig. Og dig selv et klap på skulderen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak for svarene :oops: :kys:

 

så vil jeg prale lidt igen :mrgreen:

 

de sidste par uger er bare gået super på gåturerne, hvor skal jeg starte :hmm:

 

Efter vi har fået indført en mere eller mindre fast eftermiddags tur på 20-30 min er han blevet mere rolig på aftenturen, mere "mæt".

 

Han er blevet super god til at gå imens han ser andre hunde, i aftens gik der er gravhund på den anden side af vejen og skulle samme vej, så i 5 gik han parallelt med en anden hund, han gik ikke frem i linien eller hoppede rundt for at skabe opmærksom og ivrighed for at hilse, nej han kiggede over et par gange, men søgte meget øjenkontakt selvom gravhunden hopepde og dansede for cujo.:5up:

og netop øjenkontakt har vi trænet meget i situationer ved andre hunde, efter vi ligesom indså at han "tiggede" ved at kigge på godbidden hånden når vi gik tur, trænede vi øjekontakt i haven med godbidshånden i lommen, og det har givet pote :mrgreen:

 

Vi er også gået over til godbid ved hver 3-4 ros, ja bruges altid før godbid og dygtig uden godbid, nu kombinere vi det, så han ikke ved hvornår godbidden kommer, så han kan fokusere mere på at snuse osv.

 

Vi har en haven vi tit går forbi hvor en hund skaber sig hver gang, vi kan nu gå helt tæt op af hækken imens cujo holder øjekontakt hele vejen :klap:

 

Hans tempo er reduceret, han kigger nogle gange om man er der osv.

 

Alt i alt er det en drøm at gå tur med ham igen :banan: ulempen er så at når han laver "ballade" er tålmodigheden mindre hos os :oops: man er vant til det går super så når han lige laver ballade pga. en intakt hanhund der skaber sig så tænker man "ihhh dumme kræ" men tager det roligt og får hurtigt situationen under kontrol.

 

Vi har også være opmærksom på når han snuser til højre for os, når han ser et træ/lygtepæl og skal snuse engang, så stopper vi helt op og får ham om på plads når han er færdig, i stedet for at gå 2-3 meter på den "forkerte" side, så nu går han tit selv i plads efter han har snuset eller hilst på mennesker :5up: og han går ikke så langt fremme mere, han bliver tit i plads "området" uden vi beder om det.

 

Der er sikkert flere småting jeg kunne prale med :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så skønt, når man kan mærke træningen bærer frugt. Godt gået. :5up:

 

Hvor er det en god idé det med øjenkontakten. Det vil jeg også til at gøre noget mere i. Indtil videre får jeg beordret Smilla i sit (blive) eller lignede hvis en kondiløber f.eks passerer os og hun er uden snor. Måske kan jeg 'fastholde' hende med øjenkontakten i stedet, så vi bare kan gå videre.. (har nemlig hidtil ikke trænet øjenkontakt så meget fordi jeg ikke i hvilke forbindelser jeg skulle bruge det. Andet end til at tage kontakt/ fastholde kontakt når vi træner).:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...