Hop til indhold

Showline


Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke den klo der sidder pænt langt oppe på benet? De ekstre klør på fødderne er bare...ekstra, tror jeg.

 

Tror faktisk kun det er lundehunden, der reelt gør brug af den... Men der er det jo egentlig også en ekstra tå?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke den klo der sidder pænt langt oppe på benet? De ekstre klør på fødderne er bare...ekstra, tror jeg.

 

Nej, det er da ligesom en ekstra tå - så vidt jeg ved. Sådan så poten ligesom kan spredes mere ud og dermed stå bedre fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nej, det er da ligesom en ekstra tå - så vidt jeg ved. Sådan så poten ligesom kan spredes mere ud og dermed stå bedre fast.

 

Så vidt jeg ved så er vildt kløer noget som sidder på bagbenene længere oppe... faktisk ligesom dem på forbenene.:blink:... nogle racer har endag fået fremavlet ikke mindre end to på hvert ben, og det er bestemt ikke smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved så er vildt kløer noget som sidder på bagbenene længere oppe... faktisk ligesom dem på forbenene.:blink:... nogle racer har endag fået fremavlet ikke mindre end to på hvert ben, og det er bestemt ikke smart.

 

På bagbenene, ja men islandske fårehunde har dem også foran, som en ekstra tå agtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

På bagbenene, ja men islandske fårehunde har dem også foran, som en ekstra tå agtigt.

 

Tror stadig det er lundehunden du tænker på, som har en ekstra tå?

 

Normalt er vildtkløer de der sidder oppe på indersiden af forbenet et par cm oppe. Problemet er de, der har det på bagbenene også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror stadig det er lundehunden du tænker på, som har en ekstra tå?

 

Normalt er vildtkløer de der sidder oppe på indersiden af forbenet et par cm oppe. Problemet er de, der har det på bagbenene også.

 

Her er i hvert fald en lundehund: [media]http://www.blogcdn.com/www.pawnation.com/media/2009/06/lundehund-paw-240ds061709.jpg[/media]

 

[media]http://www.damninteresting.net/content/feet.jpg[/media]

 

Og her er et utydeligt billede af en fårehund:

[media]http://www.hundegalleri.dk/uploads_large_wm/1256.jpg[/media]

 

 

:hmm: Jeg havde bare fået fårehunden til at have vildtkløer, men måske det bare hedder en ekstra tå. Det er ikke alle der har det, tror nok at de er ved at avle det ud, men er ikke sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Er det ikke ulvekløer i tænker på?

 

Vildtkløer sidder på forbenet og dem har en hel del hunde.

 

Ulvekløer sidder på bagbenene og dem er der ikke så mange hunde der har.

To af mine hvalpe har det (inklusiv min hanhund). Da både vildt- og ulvekløer rutinemæssigt fjernes i de fleste lande, aner jeg ikke hvor de stammer fra.

 

NB. I Norge som i nævner, er det ikke unormalt at opdrætteren tager en neglesaks og fjerner dem på de nyfødte hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg er totalt forvirret nu! Nu har vi gang i 3 slags kløer, og de sidder alle forskellige steder :mrgreen:

 

Er det lundehunden du tænker på, de har ikke kun ektra kløer som det nævnes, men ekstra tæer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lundehunden du tænker på, de har ikke kun ektra kløer som det nævnes, men ekstra tæer :blink:

 

3 slags kløer og ekstra tæer.

 

Jeg ved ikke om det hedder en ekstra tå, men jeg troede det hed vildtklo - når hunden havde en ekstra tå på forpoten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ditto - anede ikke de kunne side på bagbenene også, synes dem på forbenene er slemme nok.

 

Cody har ulveklør på bagbenene og de er vildt irreterende! :evil: Meget mere besværlige end de almindelige vildtklør på forbenene... Den ene af Cody's ulveklør er ikke så slem, den er meget tynd og vokser nogenlunde lige, så den er nem at klippe, men den han har på det andet bagben er et mindre mareridt, den er temmelig tyk og så vosker den rundt, så ud over at man skal være ekstra obs på at den ikke vokser ind i benet på ham, så er den også pisse svær at komme til at klippe fordi det ikke er til at få saksen placeret når kloen er så tyk og samtidig næsten hel rund som en cirkel.

 

Det mest ironiske ved Cody's klør er at han som hvalp er impoteret fra USA hvor de jo rask væk klipper alt af de ikke kan lide, så de har fjernet de helt normale vildtklør han ellers skulle have på forbenene, men fjolserne har så bare lige overset at han også er født med ulveklør på bagbenene, så dem har de ikke fjernet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody har ulveklør på bagbenene og de er vildt irreterende! :evil: Meget mere besværlige end de almindelige vildtklør på forbenene... Den ene af Cody's ulveklør er ikke så slem, den er meget tynd og vokser nogenlunde lige, så den er nem at klippe, men den han har på det andet bagben er et mindre mareridt, den er temmelig tyk og så vosker den rundt, så ud over at man skal være ekstra obs på at den ikke vokser ind i benet på ham, så er den også pisse svær at komme til at klippe fordi det ikke er til at få saksen placeret når kloen er så tyk og samtidig næsten hel rund som en cirkel.

 

Det mest ironiske ved Cody's klør er at han som hvalp er impoteret fra USA hvor de jo rask væk klipper alt af de ikke kan lide, så de har fjernet de helt normale vildtklør han ellers skulle have på forbenene, men fjolserne har så bare lige overset at han også er født med ulveklør på bagbenene, så dem har de ikke fjernet :stupid:

 

Og de vildtkløer på forbenene sidder hvor?

Oppe af benet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm..

 

vildtkløer.. Jeg kan ikke finde ud af det - sorry..

 

Bassil har 5 tæer med negle på hvert forben - altså rigtige tæer med muskler i. og lidt oppe af benet sådan en 'gummhud's ting (uden negl..)

 

Så kommer vi til bagbenene, hvor der ud over de 5 tæer med negle også hænger sådan 1 dingle-ting ('gummihud' med en negl i) - denne er der ingen muskel i.

 

dvs. 6 negle på hvert bagben..

 

Den ene dingle-negl gror også bare rundt i en cirkel og er p....svær at klippe uden at komme for langt ind..

 

:evil:

:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...