Hop til indhold

Udstillingstelt......:)


Gæst Bichon Charlie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie

Så er det snart ved at være tid til min og Charlies FØRSTE udstilling...... nogensinde :mrgreen:.

Glæder mig, men er også lidt nervøs.....:hmm: Tænk hvis han lægger sig ned og nægter at gå med? Tænk hvis man bliver helt til grin?? Hmmm, glæder mig nu alligevel.....:5up:....til grin eller ej.

 

I den anledning har jeg brug for et udstillingstelt.....:slem::slem:. Har set de mange tråde herinde med anbefalinger af diverse mærker, men har ikke lige 2000 kroner til et fint fancy telt.

Derfor tænkte jeg..........:ivrig: at der herinde på siden garanteret er mange der har investeret i udstillingstelte, men som ikke længere tager på udstilling :confused: og som har dem liggende hjemme i pulterrummet og samle støv......:mrgreen::mrgreen:

 

Måske nogen vil sælge mig et telt....... billigt??:x: (kommer gerne og henter det, bare I bor på Sjælland.......:mrgreen:)

 

Ved slet ikke om jeg må annoncere her på forumet :oops::oops:, ved jo godt det ikke er "Den blå avis" (for der har jeg lige været...... ingen telte der!)......:mrgreen:

Krydser fingre for at admin og de "fyrre-tyve røvere" ikke kommer efter mig.....:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Har ikke lige et telt jeg vil sælge, men vent nu med at smide alt for meget efter det udstillings-halløjsa før du finder ud af om det er noget du egentlig gider.

 

 

Ja, du har ret zaz-zaz........:blink:. Det bliver hurtig en meget dyr fornøjelse at gå på udstillinger......:mrgreen::mrgreen: HAPS HAPS HAPS siger det i pengepungen, he he. Og hvis jeg så ikke gider mere end få gange........:stupid:

Men udstililngen i Brøndby er udendørs, og jeg kan vel ikke møde op uden at have et sted at stå i læ for reng og blæst?? Var lige forbi Grenaa udstillingen (bare på visit), og ALLE havde telte, borde, stole osv!

 

Eller er der nogle telte på udstillingen man kan låne??

 

Ved ikke helt hvordan det fungerer, tænker bare at jeg ikke har lyst til at stå der, driv våd med en hund der ryster og fryser......:ae: . Så kommer jeg garanteret aldrig igen......:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at jeg overhovedet har forstand på noget med udstilling.. :oops:

 

Men med sådan en lille dejlig uldtot, kan du så ikke første gang måske "nøjes" med et alm telt til 300kr el lign? Evt. med en strandstol eller en isolerende måtte og nogle dejlige varme tæpper? :mrgreen:

 

Synes godt nok 2000kr er meget for et telt, men jeg kan godt se, det er smart at man kan stå op i dem og at det selvf ikke er meget, hvis man bruger det flere gange om året! :hmm:

 

Ellers måske en havepavillon til en 100kr?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8143&n=30100

Der kan man jo evt. spænde en pressening på siden, hvis det blæser?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5062&n=30100

 

Generelt råd: Isolerende måtter er fantastiske på fx skovtur. Det føles virkelig somom der er varme indbygget i dem! :5up:

http://www.spejdersport.dk/asivik-siddepude-14-mm.aspx

 

Held og lykke med jagten, og også på udstilling! =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Ikke at jeg overhovedet har forstand på noget med udstilling.. :oops:

 

Men med sådan en lille dejlig uldtot, kan du så ikke første gang måske "nøjes" med et alm telt til 300kr el lign? Evt. med en strandstol eller en isolerende måtte og nogle dejlige varme tæpper? :mrgreen:

 

Synes godt nok 2000kr er meget for et telt, men jeg kan godt se, det er smart at man kan stå op i dem og at det selvf ikke er meget, hvis man bruger det flere gange om året! :hmm:

 

Ellers måske en havepavillon til en 100kr?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8143&n=30100

Der kan man jo evt. spænde en pressening på siden, hvis det blæser?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5062&n=30100

 

Generelt råd: Isolerende måtter er fantastiske på fx skovtur. Det føles virkelig somom der er varme indbygget i dem! :5up:

http://www.spejdersport.dk/asivik-siddepude-14-mm.aspx

 

Held og lykke med jagten, og også på udstilling! =)

 

Tak for de gode links.......:5up: det kunne være at jeg skulle købe mig en af de hvide have-pavilloner.........:blink::blink: God ide......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Dette kunne være et bud

http://www.campingpriser.dk/shop/outwell-alabama-green-2266p.html?VariantIdSelected=0&togglevat=1

 

Aner dog ikke, hvordan det er at slå op - og det er også vigtigt, for er det for besværligt, ender det ofte med, at man ikke gider alligevel.

 

 

Nogen der har erfaring med at slå dette telt op?

http://www.campingpriser.dk/shop/outwell-alabama-green-2266p.html?VariantIdSelected=0&togglevat=1

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har lige kigget på Outwells hjemmeside

http://www.outwell.dk/TentSetUp.aspx?b=Outwell&bid=2&lid=2&l=da-DK&TentId=620&catID=256&pid=1

 

Og kan se, at de sættes op ligesom DKK udstillingsteltene - de er ikke SÅ svære, når man først ved hvordan. Bare sørg for at stængerne altid er mærket op, så du ved, hvilke der skal sættes sammen. Først samles stængerne og så smides teltdugen over.

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Du kan sagtens udstille din hund uden at have et udstillingstelt. Heldigvis er telte ikke brugt ret meget blandt Boxerfolk, men vores race tager heller ikke skade af lidt regn og blæst i pelsen. Jeg har udstillet siden 1988 og endnu aldrig ejet et telt. Ofte er Boxernes ring placeret længst væk på DKK udstillinger og jeg synes at der er nok at slæbe på i forvejen (så som stole, vand, taske og drikkevarer) :-)

 

 

samme her. Var også på min første i '88, og har heller aldrig ejet et telt. De var slet ikke opfundet dengang :mrgreen:

 

Men jeg tilstår dog at jeg i dag har smuglånt et (også bedre kendt som fællesteltet) når jeg er afsted. Det er bare nemmere..... :mrgreen:

 

Med en pelsrace ville jeg også ønske mig et telt, men har engang i storm og regn i nordsverige nøjedes med et lille igloo telt til 299 :mrgreen: -bare hunden er tør så kan jeg godt tåle regn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Harald nyborgs havepavillion vil jeg ikke anbefalde; godt være at de er billige, men de er hellere ikke noget som helst værd :mad:. Jeg spenderede Kr. 300,- i fredags - og den holdte lige præcis to timer, så revnede siderne og hele møget var ved at blæse af h..... til flere gange. Derudover er de faktisk kun bygetætte, mens kraftige byger langsomt begynder at droppe ind :mad:

 

Outwell som Trine linker til laver også et "rigtig" udstilingstelt. Så det igår til lydighedsprøven og snakkede med dem som havde det.

De sagde at det var noget mere besværligt at samle en DKK/Canis teltenes "eddekoppe-agtige" system, men at det var mindst lige så holdbart og de havde købt det for Kr. 1000,- i Bilka :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrkøbt bitter erfaring har lært mig, at jeg ligeså godt kan købe det "rigtige" (og oftest dyre) fra starten af. Jeg tør ikke tænke på, hvor mange penge jeg har brugt på skodsnore, klippemaskiner og sakse i forhåbningen om, at jeg havde gjort et godt køb. Desværre viste det sig altid, at det ikke holdt så længe, klippede dårligt eller bare var dumt at have med at gøre.

 

Selv havde jeg et telt som det du linker til (i hvert fald et lignende), men endte med at smide det ud, da jeg ikke orkede at samle det hver gang. Det tog en krig og var dumt og besværligt - selvom om stængerne var mærket efter alle kunstens regler.

 

I øjeblikket har jeg ikke telt, men sniger mig ofte ind i andres og bor der i løbet af en udstilling. Men skulle jeg købe et, ville de klart være et med klik-system lig det DKK har. Det går fantastisk hurtigt at sætte op og pakke ned. Men det ER dyrt, og det er nok grunden til, at jeg ikke selv har anskaffet mig et. Plus det faktum, at jeg ikke har noget sted at opbevare det når det ikke er brug.

 

Selvfølgelig er der ikke grund til at gå og smide en masse penge efter noget, som man ikke er sikker på er en blivende hobby. Dog tror jeg at hvis det køber det, og beslutter dig for det ikke er noget du vil fortsætte med. Kan du sælge det videre stort set uden tab. Måske et par hundrede kroner.

 

I Brøndby tænker jeg du måske kan klare dig med hundens bur og måske investere i et regnslag til det. Sådan at hvis det regner kan du være iklædt regntøj og blomstre med paraply, mens hunden er ligeså tør i sin hule.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Har lige kigget på Outwells hjemmeside

http://www.outwell.dk/TentSetUp.aspx?b=Outwell&bid=2&lid=2&l=da-DK&TentId=620&catID=256&pid=1

 

Og kan se, at de sættes op ligesom DKK udstillingsteltene - de er ikke SÅ svære, når man først ved hvordan. Bare sørg for at stængerne altid er mærket op, så du ved, hvilke der skal sættes sammen. Først samles stængerne og så smides teltdugen over.

 

-Trine

 

Det DKK telt jeg har skal ikke samles?! Teltdugen sidder på stængerne og de skal bare foldes ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

En mulighed kunne jo være at købe DKK teltet og er udstilling ikke dig, at du så sælger det - dit tab vil være minimalt og det vil være hurtigt solgt :-)

 

Er pengene ikke til det, så annoncer efter andre, der skal med på samme udstilling og hør efter, om de ikke kan have plads til dig og hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det var så heller ikke DKK telte, jeg tænkte på :oops: Men Royal Canin teltene.... de har dog en fordel i forhold til DKK teltene - de vejer væsentligt mindre!

 

Ja det skal jeg så ikke kunne udtale mig om - har folk til alt det tunge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Harald nyborgs havepavillion vil jeg ikke anbefalde; godt være at de er billige, men de er hellere ikke noget som helst værd :mad:. Jeg spenderede Kr. 300,- i fredags - og den holdte lige præcis to timer, så revnede siderne og hele møget var ved at blæse af h..... til flere gange. Derudover er de faktisk kun bygetætte, mens kraftige byger langsomt begynder at droppe ind :mad:

 

Tilgengæld kan Harald Nyborgs grønne folde pavillion, med aluminiumsstel, godt andbefales :5up: Den min mor har, har holdt i 5-6 år ind til videre og har været slået op og ned et utal af gange, den er fin vandtæt (får impræneringsspray en gang i mellem). Og så er den super nem at tager op og ned, hvis man er to mennesker tager det kun ganske få minutter og jeg mener også at man kan gøre det alene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Tilgengæld kan Harald Nyborgs grønne folde pavillion, med aluminiumsstel, godt andbefales :5up: Den min mor har, har holdt i 5-6 år ind til videre og har været slået op og ned et utal af gange, den er fin vandtæt (får impræneringsspray en gang i mellem). Og så er den super nem at tager op og ned, hvis man er to mennesker tager det kun ganske få minutter og jeg mener også at man kan gøre det alene :-D

 

Har ledt på Harald Nyborgs hjemmeside og spurgt i forretningen, men kan ikke lige hitte ud af hvilket telt du mener......:confused:

De meget "søde" ekspedienter i vores afdeling kiggede på mig meget undrende og spurgte: hvor mange personer skal teltet være til.........:stupid:

Og; hvis det ikke er i kataloget, har vi det ikke!

 

Nu har jeg så fundet det her telt på nettet. Er det det??

 

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9916&n=40100

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik i sin tid (sin tid ha ha ha...vi har jo udstillet mindre end 2 år) at vide, at teltet ikke måtte overskride 3x3 meter for at vi måtte smide det op ved ringside.

 

Hvis der er noget om det, skal man nok lige overveje, hvad man køber. Det er jo lidt træls at investere i et telt man så ikke må bruge i udstillingsområdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ledt på Harald Nyborgs hjemmeside og spurgt i forretningen, men kan ikke lige hitte ud af hvilket telt du mener......:confused:

De meget "søde" ekspedienter i vores afdeling kiggede på mig meget undrende og spurgte: hvor mange personer skal teltet være til.........:stupid:

Og; hvis det ikke er i kataloget, har vi det ikke!

 

Nu har jeg så fundet det her telt på nettet. Er det det??

 

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9916&n=40100

 

Nej, det er den her jeg mener: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8538&n=40100 Og så lige med to sider til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik i sin tid (sin tid ha ha ha...vi har jo udstillet mindre end 2 år) at vide, at teltet ikke måtte overskride 3x3 meter for at vi måtte smide det op ved ringside.

 

Hvis der er noget om det, skal man nok lige overveje, hvad man køber. Det er jo lidt træls at investere i et telt man så ikke må bruge i udstillingsområdet.

 

Det ved jeg så ikke, men den pavillion jeg selv omtaler, er præcis 3x3 meter, så det må jo passe på en prik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Vi fik i sin tid (sin tid ha ha ha...vi har jo udstillet mindre end 2 år) at vide, at teltet ikke måtte overskride 3x3 meter for at vi måtte smide det op ved ringside.

 

Hvis der er noget om det, skal man nok lige overveje, hvad man køber. Det er jo lidt træls at investere i et telt man så ikke må bruge i udstillingsområdet.

 

Og der forsvandt så lige muligheden for at bruge partyteltet på 4*8 meter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Kan se at der er en anden der har gode erfaringer med de alm easy-up havepavillioner.... dem kan jeg så ikke anbefale til udendørsbrug, hvis det blæser lidt... de er ekstremt svære at holde på :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...