Hop til indhold

Vores hunde graver


Gæst Tessa&Molly
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa&Molly

Hej folkens

 

Vi har et problem med vores to hunde (Tessa, 17 mdr, Molly 6½ mdr)..

De graver huller i haven.. Det er dybe huller og det er mange huller..

Det er skide træls, for at sige det lige ud.. Vi lavede ny græsplæne tidligere i år, men nu er der huller en masse steder..

Vi siger meget bestemt nej når vi ser det, og så stopper de - indtil næste gang de er ude..

 

Har I nogen gode råd til hvordan vi får det stoppet?

 

Tessa er begyndt efter vi fik Molly, som gør det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej folkens

 

Vi har et problem med vores to hunde (Tessa, 17 mdr, Molly 6½ mdr)..

De graver huller i haven.. Det er dybe huller og det er mange huller..

Det er skide træls, for at sige det lige ud.. Vi lavede ny græsplæne tidligere i år, men nu er der huller en masse steder..

Vi siger meget bestemt nej når vi ser det, og så stopper de - indtil næste gang de er ude..

 

Har I nogen gode råd til hvordan vi får det stoppet?

 

Tessa er begyndt efter vi fik Molly, som gør det..

Jeg har hørt at man kan tage en hundelort ned i hullet, og derefter dække det til med jord. Let og billig løsning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Det har jeg gjort idag, så jeg venter spændt på at se om det virker.. :) Det håber jeg meget.. Det er ret irriterende at ens have ligner en slagmark.. Kunne være rigtig lækkert at kunne nyde den - uden at falde i diverse huller..

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan gjorde det også (og gør det stadig). Vi gravede hundelorte ned, men gæt hvem der var total ligeglad :evil:

 

Og så havde vi end hund med lorte tær - bogstaveligtalt!

 

 

 

 

Nå, vi fandt et sted hvor der var mus, og hver gang han gravede satte jeg kommandoen "mus" på.

 

Nu går vi jævnligt over på marken og finder et hul, jeg siger mus og aslan ter sig tosset. DOG skal det siges at aslan ikke er helt kuret, vi har stadig et hul i plænen, og det graver han i når han keder sig, eller ønsker opmærksomhed.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Hvilke racer er det?

Nogle racer vil rigtig gerne grave og skal også have lov til det.

Kan i ikke lave et område hvor de må grave?

 

 

De er begge to blandinger mellem Schæfer og Labrador :)

Den ene er 17 mdr den anden 6½ mdr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Sideeffekt er dog, at kræet heller ikke vil hvile der, hvis den kan lugte sin afføring. Det udnytter vi i vores bede, for der må Møffe ikke ligge :mrgreen: Men græsplænen må de vel gerne sove og hvile på.

 

Smart.. Jeg kan nemlig slet ikke have bede eller noget i fred.. Alle mine blomster er revet op.. Måske skulle man prøve det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Ellers må I da leje dem ud, det er snart tid, til at ordne stauder, rundt omkring i villa haverne :blink:

Jeg har et bestemt sted i haven mine må grave, jeg var også træt af, nær at brække benene, hver gang jeg gik ud. Nu har de en lidt større bunke jord, som de må grave i, og det nyder de.

 

Nå ja, det kunne vi da gøre.. Så er det jo en klassisk win-win-situation :blink:

 

Jeg ved ikke lige hvor vi skulle placere en bunke jord som de kan grave uhæmmet i.. Vores have er ikke så kæmpe stor.. Men ideen er da ikke helt dum, jeg er da sikker på at de ville være helt med på det :lol:

 

 

Nu går vi jævnligt over på marken og finder et hul, jeg siger mus og aslan ter sig tosset. DOG skal det siges at aslan ikke er helt kuret, vi har stadig et hul i plænen, og det graver han i når han keder sig, eller ønsker opmærksomhed.:roll:

 

Måske er det dét der er galt.. Opmærksomhed.. Det har de ikke fået så meget af (som de plejer altså) herpå det sidste da jeg ikke længere er hjemme hele dagen pga studiestart.. Det kan være at det er en protest...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...