FrkSmilla Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Smilla er meget lidt interesseret i sit foder og nu har vi prøvet 3 forskellige slags (hvalpefoder). Royal canin Orijen Hills Hun er overhovedet ikke interesseret i maden når man kommer med den og så står den fremme hele dage (så kan jeg se, hun nipper af det i ny og næ). Hun er normalvægtig, men får godt nok også mange godbidder. Skal jeg 1) prøve noget andet foder (hvilket) og 2) skal jeg fodre hende på en anden måde. (Stille foderet frem og fjerne det igen, hvis hun ikke tager noget). 3) Fortsætte som jeg gør.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Jeg ville nok skifte foder igen igen - det gjorde jeg også meget med Oscar! Vi er også lige skiftet igen til Regal Venison. Hvilket foder du skal skifte til er sværere at sige. Kig rundt på nettet og vælg et du synes har nogle gode ingredienser. Derudover ville jeg købe noget olie, fiskeolie evt og se om det kunne ændre noget. Det hjalp ved Oscar i sin tid. Og så ville jeg fjerne foderet hvis hun ikke spiser noget af det - kort efter hun har udvist interesse for derefter at gå fra det. Du skriver hun får mange godbider - hvor mange er mange? Kan det tænkes du mætter hende på et eller andet plan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Jeg ville nok skifte foder igen igen - det gjorde jeg også meget med Oscar! Vi er også lige skiftet igen til Regal Venison. Hvilket foder du skal skifte til er sværere at sige. Kig rundt på nettet og vælg et du synes har nogle gode ingredienser. Derudover ville jeg købe noget olie, fiskeolie evt og se om det kunne ændre noget. Det hjalp ved Oscar i sin tid. Og så ville jeg fjerne foderet hvis hun ikke spiser noget af det - kort efter hun har udvist interesse for derefter at gå fra det. Du skriver hun får mange godbider - hvor mange er mange? Kan det tænkes du mætter hende på et eller andet plan? Tak for svar. Hvis nogen har noget foder de vil anbefale hører jeg gerne:-) (ved royal canin laver noget til kræsne katte som smager dem rigtig godt). Der findes ikke sådan noget til hunde(hvalpe) vel? Mht godbidder.. Hun får nok ca 1-2 kyllingefileter om dagen + en håndfuld skinkestrimler/ oksekød + 1-2 tyggestænger af en slags + de hundekiks hun nasser. Det lyder af lidt meget.. (Men når jeg træner så laver hun øvelsen med større begejstring, når hun får en nogenlunde anstændig belønning. Hun gider feks ikke 1/4 strimmel skinke..). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Tak for svar. Hvis nogen har noget foder de vil anbefale hører jeg gerne:-) (ved royal canin laver noget til kræsne katte som smager dem rigtig godt). Der findes ikke sådan noget til hunde(hvalpe) vel? Mht godbidder.. Hun får nok ca 1-2 kyllingefileter om dagen + en håndfuld skinkestrimler/ oksekød + 1-2 tyggestænger af en slags + de hundekiks hun nasser. Det lyder af lidt meget.. (Men når jeg træner så laver hun øvelsen med større begejstring, når hun får en nogenlunde anstændig belønning. Hun gider feks ikke 1/4 strimmel skinke..). RC laver oså sensible, som smager godt Ellers synes jeg regal ser godt ud. Fish4dogs hvis hun kan lide fisk... Jamen der er jo maaaange Hvor meget er det Smilla vejer? Umiddelbart så vil jeg synes hun får for mange godbider, hvis du også gerne vil have hun skal spise alm. ved siden af. Normalt tager man mængden af godbider fra mængden af foder. Og med så meget lækkert hun får, så er der altså ikke plads til ret meget foder... Hun får 100-200g kylling hver dag, og jeg gætter på hun skal have 100-150g foder om dagen... Så det udligner jo foderet - jeg gætter simpelthen på at hun ikke er sulten... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Hvorfor får hun så mange godbider om dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Du kan jo prøve at skifte foderet og blive lige så meget til grin som vi er her i huset. Bassen er også på nej-tak-holdet og vi flagrer rundt og køber alt muligt forskelligt tørkost og olier og fisk og leverpostej og står på hovede og hænder og tilbereder og retter an for at lokke lidt mad i bæstet. Du kan også bare konstatere, at din hund nok skal spise, når den bliver sulten og når den alligevel har en fin vægt er der jo ikke noget at bekymrer sig om...med mindre du er lige så pylleret som vi er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Hvorfor får hun så mange godbider om dagen? Hun får godbidderne i forbindelse med træning. Vi træner en del.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Du kan jo prøve at skifte foderet og blive lige så meget til grin som vi er her i huset. Bassen er også på nej-tak-holdet og vi flagrer rundt og køber alt muligt forskelligt tørkost og olier og fisk og leverpostej og står på hovede og hænder og tilbereder og retter an for at lokke lidt mad i bæstet. Du kan også bare konstatere, at din hund nok skal spise, når den bliver sulten og når den alligevel har en fin vægt er der jo ikke noget at bekymrer sig om...med mindre du er lige så pylleret som vi er Lyder jo lige som mig. Har ogå prøvet med hjemmelavet mad (ingen interesse). Nåh ja fiskeolien (som stjenetosse også foreslog) har vi ikke prøvet. Kun hørfrøolie (ingen interesse). Men vil prøve fiskeolie. :5up: Jeg er begyndt at blande lide vitamin pulver i oksekøddet (til når vi træner). Men jeg tror også jeg må vænne hende til at få (endnu) mindre godbidder når vi træner. Og så lede videre efter det rigtige foder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Hun får godbidderne i forbindelse med træning. Vi træner en del.. Med den mængde godbider, så tror jeg ikke du skal gøre dg nogle forhåbninger om at hun vil spise selvom I skifter foder... Jeg tror hun er mæt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Med den mængde godbider, så tror jeg ikke du skal gøre dg nogle forhåbninger om at hun vil spise selvom I skifter foder... Jeg tror hun er mæt... Du har ret, jeg må drosle ned. Men du ved dage hvor hun ikke får så mange godbidder (hvis jeg ikke er hjemme etc) synes jeg ikke rigtigt hun spiser noget alligevel. I starten da jeg fik hunde fra opdrætter var hun rimelig vild med sit foder (Jeg kunne træne med det ). Jeg drømmer om at finde noget foder som hun har lyst til at æde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Jeg ved der er smagsgaranti i petworld på de store sække, måske skal man gå over til at handle der (køber som regel foder i udlandet). Men nu er det vist ingen besparelse længere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Altså Vic her, han vælger da kylle-ryller til en hver tid, frem for hans tørfoder, lidt smagsløg har den lille lækkermås da! Han er så snu, at hvis han kan lugte at vi skal have noget han må få af, så venter han med at spise, til han har fået sin portion kylling eller fisk:blink: Det har Smilla da også Så længe den så på kylle-ryller, så spiser man da mæt i det, dét da klart:mums: Så kan du købe 100 forskellige slags tørfoder, hundepanelet har talt:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Breton-Jet Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Det kan godt være du har fået en anden løsning men OLIVER'S SELECTED FISH er super jeg prøvede det med en anden hund jeg havde i pleje og ikke ville spise den bedbragte mad ;/ Og det virkede! :Klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Altså Vic her, han vælger da kylle-ryller til en hver tid, frem for hans tørfoder, lidt smagsløg har den lille lækkermås da! Han er så snu, at hvis han kan lugte at vi skal have noget han må få af, så venter han med at spise, til han har fået sin portion kylling eller fisk:blink: Det har Smilla da også Så længe den så på kylle-ryller, så spiser man da mæt i det, dét da klart:mums: Så kan du købe 100 forskellige slags tørfoder, hundepanelet har talt:mrgreen: Ja, du har ret. Hun behøver sikkert endda ikke engang duften af kylling i næseboerne, hun strækker fordi hun ved der findes noget bedre end foderet - og det dukker nok op på et tidspunkt. Men det er godt nok vanskeligt med sådan en lille en, der ingenting spiser for hun skal jo have sine lækkerier i forbindelse med træning (jeg var ellers lige begyndt også at belønne træning med leg, men så vred hun jo om.. ) Men godbidderne skal være mindre så afgjort. :5up: Jeg prøver at lokke lidt tørfoder i hende vha håndfodring, og har også prøvet at gemme dem i Ninna Ottosen spil, men hun synes ikke de er særlig spændende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Det kan godt være du har fået en anden løsning men OLIVER'S SELECTED FISH er super jeg prøvede det med en anden hund jeg havde i pleje og ikke ville spise den bedbragte mad ;/ Og det virkede! :Klap2: Okay. Det skal jo være hvalpefoder, men må lige søge på det. Tak. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Smilla er meget lidt interesseret i sit foder og nu har vi prøvet 3 forskellige slags (hvalpefoder). Royal canin Orijen Hills Hun er overhovedet ikke interesseret i maden når man kommer med den og så står den fremme hele dage (så kan jeg se, hun nipper af det i ny og næ). Hun er normalvægtig, men får godt nok også mange godbidder. Skal jeg 1) prøve noget andet foder (hvilket) og 2) skal jeg fodre hende på en anden måde. (Stille foderet frem og fjerne det igen, hvis hun ikke tager noget). 3) Fortsætte som jeg gør.. Gør som nogle af de andre har sagt.. og hvis det ikke virker, enten så køb noget hundepate (vi bruger natures diet, og zooplus har tilbud på dem lige nu (150kr for 18 x 360g mener jeg, kan både fryses, og holde sig i lang tid) eller noget leverpostej og bland det i pillerne... når vi gør det så cleaner de hundeskålen for mad.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Gør som nogle af de andre har sagt.. og hvis det ikke virker, enten så køb noget hundepate (vi bruger natures diet, og zooplus har tilbud på dem lige nu (150kr for 18 x 360g mener jeg, kan både fryses, og holde sig i lang tid) eller noget leverpostej og bland det i pillerne... når vi gør det så cleaner de hundeskålen for mad.. Tak, det vil jeg prøve. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret September 7, 2009 Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Ja, du har ret. Hun behøver sikkert endda ikke engang duften af kylling i næseboerne, hun strækker fordi hun ved der findes noget bedre end foderet - og det dukker nok op på et tidspunkt. Men det er godt nok vanskeligt med sådan en lille en, der ingenting spiser for hun skal jo have sine lækkerier i forbindelse med træning (jeg var ellers lige begyndt også at belønne træning med leg, men så vred hun jo om.. ) Men godbidderne skal være mindre så afgjort. :5up: Jeg prøver at lokke lidt tørfoder i hende vha håndfodring, og har også prøvet at gemme dem i Ninna Ottosen spil, men hun synes ikke de er særlig spændende. Jeg tror ikke der er den vilde forskel på kvalitets tørfoder, må jeg indrømme, når det bliver sidestillet med kylling. Vic får Royal Canin, den variant til papilloner (mini beauty).Han nipper uanset om det er det, eller Specific, Eaglepack vil han slet ikke røre. Så mm. du mangler tørfoder, så ville jeg bare prøve at holde igen med godbidderne, og så lade hende spise det hvalpefoder hun nu har. Når hun nu er normalvægtig så tyder det jo på hun får det hun skal have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2009 Jeg tror ikke der er den vilde forskel på kvalitets tørfoder, må jeg indrømme, når det bliver sidestillet med kylling. Vic får Royal Canin, den variant til papilloner (mini beauty).Han nipper uanset om det er det, eller Specific, Eaglepack vil han slet ikke røre. Så mm. du mangler tørfoder, så ville jeg bare prøve at holde igen med godbidderne, og så lade hende spise det hvalpefoder hun nu har. Når hun nu er normalvægtig så tyder det jo på hun får det hun skal have. Men jeg er vel ikke den eneste, der træner med 'menneskemad'. :blink: Hun skulle jo gerne spise både og.. (når jeg ikke overfodrer hende med kylling og lækkerier altså). :stupid: Og hun er virkelig meget kræsen. De andre til træning kan f.eks have pølser med eller ost (ingen af delene vil hun røre). Leverpostej kan hun heller ikke lide (bare for at nævne et par eksempler). :blink: Men det undrer mig bare der ikke findes foder til kræsne hunde (som der gør til katte). Men du har nok ret. Når det meste foder laves på kylling, så smager det nok ikke så forskelligt fra hinanden. Og det er trods alt kylling hun helst vil have... såååå Håber hun bliver et større madøre, når hun bliver lidt ældre. Det er jo nok også derfor man siger at hvalpe tit er mindst lige så motiverede på legetøj som på mad. (Bare ikke let, når man har en hund der skal holdes i ro). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 8, 2009 Rapporter Share Besvaret September 8, 2009 Tak, det vil jeg prøve. :5up: Det syns jeg du skal.. har lige fået en pakke fra zooplus.co.uk tog dem 4 dage, og så havde jeg det jeg bestilte.. de fik deres nye foder idag, blandet sammen med noget hunde pate, og vupti.. væk var det.. det var sgu najs nok de gider, at spise det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2009 Det syns jeg du skal.. har lige fået en pakke fra zooplus.co.uk tog dem 4 dage, og så havde jeg det jeg bestilte.. de fik deres nye foder idag, blandet sammen med noget hunde pate, og vupti.. væk var det.. det var sgu najs nok de gider, at spise det.. Ej hvor godt. Skal helt sikkert have noget med i min næste bestilling :5up: (handler der rimelig tit). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 9, 2009 Rapporter Share Besvaret September 9, 2009 hvor bor du henne i østjylland? hvis det er kunne du komme forbi viborg med hunden? vi har to chihuahuer.. så kunne vi jo se på det sammen? dumt at bestille hvis hunden ikke kan lide det.. vi vil gerne byde på en kop kaffe og en gang hunde pate.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2009 hvor bor du henne i østjylland? hvis det er kunne du komme forbi viborg med hunden? vi har to chihuahuer.. så kunne vi jo se på det sammen? dumt at bestille hvis hunden ikke kan lide det.. vi vil gerne byde på en kop kaffe og en gang hunde pate.. Hi hi hvor fint, det ville Smilla synes om. :mums: (Hvis hun kunne løsrive sig fra de 2 små chi'er som hun ville elske at lege med (må hun bare desværre ikke lige nu for hun er halt). Vi bor i Århus, så der er lidt langt. Ellers mange tak. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 9, 2009 Rapporter Share Besvaret September 9, 2009 Hi hi hvor fint, det ville Smilla synes om. :mums: (Hvis hun kunne løsrive sig fra de 2 små chi'er som hun ville elske at lege med (må hun bare desværre ikke lige nu for hun er halt). Vi bor i Århus, så der er lidt langt. Ellers mange tak. :kys: Det var da synd.. hvad er der sket med hende? okie.. det er da ikke så langt væk.. men skriv hvis i kommer omkring viborg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2009 Det var da synd.. hvad er der sket med hende? okie.. det er da ikke så langt væk.. men skriv hvis i kommer omkring viborg... Hun har forvredet sit ene forben og har efterhånden været halt i 14 dage. Hun får smertestillende og ro. Håber godt nok snart det går over. Og tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts