Hop til indhold

Pubertet


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg vil gerne have et par gode råd ang. vores 6 mdr. gamle Berner hvalp der er godt på vej i puberteten:roll:.

 

Når min ældste søn på 13 år går med ham, er han meget gøende og bider i snoren(det gør han kun sjældent med mig) og jeg vil jo gerne have at min søn også kan gå med ham uden at det skal være en evig kamp;-).

 

Ligeledes er han(hunden;-)) blevet noget provokerende(gør mere af børnene og bider dem i benene og deres tøj). Når han bider er det helt umotiveret.

 

Har i nogle gode råd til hvordan vi kommer igennem de næste måneder på en god måde??

 

Det skal lige siges at han ellers er en glad hund, der også er meget glad for børnene.

Jeg er meget opmærksom på at børnene skal træne med ham og have gode oplevelser med ham og han med dem.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler nu stærkt på at han bider i børnene for at provokere, og jeg tvivler akkurat lige så stærkt på at det er umotiveret.

 

Det samme gør sig gældende for linebideriet og gøen.

 

Han er en 6 måneders hvalp.

 

De gode vaner skal han først have lært. Det betyder også at bideri i alt og alle, som for hvalpen kun er en leg, skal ændres til noget andet.

Stik hunden en opgave. En "mission" den rent faktisk kan honorere og få succes med istedet.

 

ELler giv den noget andet at tygge i, evt noget der kan trænes videre med iform af apport og søg for eksempel.

 

Gøen er "bare" at få hunden lært at standse. Gøen er i mit hovede helt iorden. Indtil jeg har sagt til hunden "Tak for oplysningen. Jeg tager over nu". Jeg vil gerne have at hunden gør opmærksom på at der kommer nogen.

Men den skal standse når jeg har hørt det.

 

Jeg gør så bare det at jeg koblæer en bamse eller noget andet på dens gøen. Bjæffer den, så er næste opgave at finde en bamse og komme og aflevere den. Hvad den naturligvis får ros for.

 

 

SÅ med andre ord er det så vidt jeg vil tro, ikke andet end dårlige vaner, der bare skal lægges om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...