Hop til indhold

Hjæææælp


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Håber der er nogle kloge herinde som kan hjælpe :-D Min hund en Golden opføre sig underligt, eller det vil sige han har fået sjove ider som er kommet efter at vi havde nogle nætter med torden, som han er meget meget bange for, så han stresser jo totalt. men siden der er han bare frygtelig om natten, tør ikke hoppe ned fra sengen, og så stresser han over det og hyperventilere, så når han ikke tør skal han helt op i vores hoveder og ligge osv osv.....

Kan en hund være stresset over sådan noget i flere uger? tænker jo at når

vi så har nogle nætter uden torden må han vel glemme det. Hvad kan jeg gøre? Er der noget andet galt med ham? Jeg har hørt at majs i foder til hunde som nemt stresser er skidt men er der noget om det? og hvad er forklaringen på det med majs. Håber der er nogen som har nogle svar :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber der er nogle kloge herinde som kan hjælpe :-D Min hund en Golden opføre sig underligt, eller det vil sige han har fået sjove ider som er kommet efter at vi havde nogle nætter med torden, som han er meget meget bange for, så han stresser jo totalt. men siden der er han bare frygtelig om natten, tør ikke hoppe ned fra sengen, og så stresser han over det og hyperventilere, så når han ikke tør skal han helt op i vores hoveder og ligge osv osv.....

Kan en hund være stresset over sådan noget i flere uger? tænker jo at når

vi så har nogle nætter uden torden må han vel glemme det. Hvad kan jeg gøre? Er der noget andet galt med ham? Jeg har hørt at majs i foder til hunde som nemt stresser er skidt men er der noget om det? og hvad er forklaringen på det med majs. Håber der er nogen som har nogle svar :shock:

 

Uha, det lyder ikke sjovt :ae:

Jeg er ikke adfærdsbehandler, så jeg vil ikke begynde at analysere helt vildt, men jeg vil komme med nogle råd, I måske kan bruge.

 

Når man har en hund der er bange for noget, er det vigtigt at forebygge det. Her er en tråd der måske kan hjælpe lidt:

http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/3441-nytars-larm-forberedelse-til-hundene.html

 

Nogle hunde forbinder bestemte situationer med enten gode eller dårlige oplevelser. Og det er derfor vigtigt, at give en hund gode oplevelser, steder hvor den har haft dårlige. Dette kan fx gøres med masser af små pølse godbidder, når hunden viser tegn på afslapning eller lidt sjove øvelser/leg.

 

Hvad angår majs, så ved jeg ikke hvad der er ved det, men jeg vælger gerne foder til Mio uden majs, da han også stresser let.

 

Held og lykke med træningen! :vinken: og nus til vovse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo desværre være, at han har associeret det med at springe ned fra sengen / være i sengen med tordenvejret :(. Kan I få ham op og ned fra sengen i løbet af dagen ùden at han stresser?

 

Angst er noget bæ, for at sige det mildt. Og noget man skal være meget opmærksom på - jeg har et skrækeksempel i min nabos gamle hund, som startede med at være bange for fyrværkeri, som så blev til at han også var bange for torden, derefter blev han bange for blæst og regn, da det jo ofte blæser op før det begynder at tordne :???:

 

Det er svært at være hund i lille Danmark hvis man er bange for blæst og regn....

 

Hvis det kun er når det er mørkt problemet er der, så må det være der i skal starte med at arbejde. Hvis det er sengen, så må i starte der...

Han skal have masser af positive oplevelser omkring / i sengen eller når det er mørkt....

 

Jeg er ikke super klog på det her adfærdsværk, så håber nogle af de superkloge kommer forbi din tråd, for det er da noget skidt en situation i står i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I få ham op og ned fra sengen i løbet af dagen ùden at han stresser?

 

Ja når det er dag så virker det ikke somom han tænker over det, så skal han bare med ind og følge med I om "mor" tager hundetøj på og skynde på mig så vi kan komme ud :lol: han er aldrig bange for at hoppe op i sengen og kommer også ned om dagen. Og for 3 uger siden hørte vi ham aldrig om natten men nu kniber det godt nok med at få nattero :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I få ham op og ned fra sengen i løbet af dagen ùden at han stresser?

 

UPS kom til at lave det 2 gange, og kan ikke finde udaf og slette denne !!! kan man ikke det???

Redigeret af Pia J
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...