Hop til indhold

Endnu et til jer med flere hunde..

Gæst Tessa&Molly
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa&Molly
Mine leger hovedsageligt med hinanden når vi er ude, men det bliver da også til lidt tumlen indendørs indimellem...hehe...der er mest lyd på fra Victoria, men også lidt fra Pablo...:-D

Det lyder som Tessa og Molly.. De leger meget med hinanden..

Hvad synes du om det - er det okay med dig? Eller ser du helst at de ikke gør det?

Spørger kun af interesse.. Nogen synes vores leger for meget - hvornår er det for meget, tænker jeg? He he.. :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det lyder som Tessa og Molly.. De leger meget med hinanden..

Hvad synes du om det - er det okay med dig? Eller ser du helst at de ikke gør det?

Spørger kun af interesse.. Nogen synes vores leger for meget - hvornår er det for meget, tænker jeg? He he.. :roll::lol:

Synes aldrig det bliver for meget...hehe...ville være værre hvis de ikke gad lege med hinanden...:mrgreen:...men ud fra en ren træningsmæssig vinkel har det nok ingen værdi....

har aldrig tænkt over det...men håber da ikke det er en fejl...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Synes aldrig det bliver for meget...hehe...ville være værre hvis de ikke gad lege med hinanden...:mrgreen:...men ud fra en ren træningsmæssig vinkel har det nok ingen værdi....

har aldrig tænkt over det...men håber da ikke det er en fejl...:engel:

Jamen, jeg er enig - det ville være kedeligt hvis de ikke gider hinanden.. Og jeg tror heller ikke det har nogen værdi rent træningsmæssigt.. :-P

Jeg kom bare til at tænke over det, da mine forældre synes vi lader vores hunde lege for meget.. De mener nemlig at hunde skal holde sig i ro altid.. Leg gør hunde voldelige, uopdragne osv. og at det direkter ødelægger din hund, hvis den får lov til det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jamen, jeg er enig - det ville være kedeligt hvis de ikke gider hinanden.. Og jeg tror heller ikke det har nogen værdi rent træningsmæssigt.. :-P

Jeg kom bare til at tænke over det, da mine forældre synes vi lader vores hunde lege for meget.. De mener nemlig at hunde skal holde sig i ro altid.. Leg gør hunde voldelige, uopdragne osv. og at det direkter ødelægger din hund, hvis den får lov til det..

Præcis...hehe...

Hmm...ingen af mine er ihvertfald hverken voldelige eller uopdragne...hehe...eller jo Victoria kan godt vende det døve øre til indimellem, men det er fordi hun er terrier...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine leger 1-2 timer om dagen (ikke i træk), og jeg må ærligt indrømme at jeg forsøger at begrænse dem lidt i det. Jeg vil gerne have at de leger maks en halv time om dagen, og jeg forventer da at når Luna bliver lidt ældre, så vil det falde til det niveau.

Grunden til at jeg ikke vil have at de leger hele tiden er, at lige for øjeblikket er Luna kun hvalp og er ikke i stand til selv at stoppe når hun bliver træt. Og hun bliver også for overgearet til at høre/se Baldurs signaler om at nu har han fået nok.

Men hovedårsagen til at jeg gerne vil begrænse deres leg lidt er, at jeg gerne vil have at de syntes at jeg er den sjoveste at lege med. Så i stedet for at de leger dagen lang, så vil jeg gerne have at de hver dag også leger lidt med mig. Grunden til dette er, at hvis de mener at de kan få deres behov for sjov dækket fuldstændigt hos hinanden, så bliver jeg mere eller mindre overflødigt, og vil have svært ved at belønne dem i en træningssituation, idet de jo allerede er "mætte" af at lege med hinanden.

Samtidig så sætter jeg også rolige hunde højt, så jeg vil gerne have at de lærer, at der er andre måder at være sammen på, end lige at bøllebanke hinanden :blink:

Derfor er det også forbudt at lege indenfor, her vil jeg gerne have at de forholder sig nogenlunde roligt indenfor, i stedet for at de splitter hele stuen ad :lol:

Jeg vil heller ikke lade dem være alene hjemme sammen i samme rum, før jeg er sikker på at de har lært ikke at lege indenfor. Problemet med den meget voldsomme leg som mine hunde ynder er, at det en dag kan gå galt, de kan ved et uheld gøre skade på den anden, og dette kan måske udvikle sig til et reelt slagsmål. Så derfor vil jeg ikke lade dem være alene hjemme sammen, før de har lært at begrænse deres meget voldsomme leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine har fået lov at lege alt det de ville, for det var aldrig et problem for dem. De l¢ste mange ting under leg, bl.a brugte Akita meget at g¢re legen lige en tand hårdere hvis Indy var irriterende, bare lige for at sætte hende på plads. Det var stadig leg, men lige med ien opdragende undertone, hvor deres normale leg var jævnbyrdig (hvis man kan bruge det ord).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er nu også én af dem, der begrænser deres tumleri indendørs, jeg gider simpelt hen ikke, det løberi frem og tilbage. De kan tumle, når de er udendørs, da jeg også gerne, vil have at de bruger energien, når vi træner er det mig, der giver lov til leg, og stopper leg. Det kan godt være at det lyder kedeligt, men med 4 stk energiske jagthunde i huset, er det bare sådan det er her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Jeg gider heller ikke alt for meget tumleri herinde, så her går jeg ind og stopper dem.. Beder dem om at lægge sig.. Og det gør de heldigvis, Molly skal måske hjælpes lidt, da hun kan have svært ved at falde ned selv..

Udenfor tumler de en del med hinanden, men hvis det bliver for meget kalder jeg dem ind og beder dem lægge sig..

De har begge lyd på, men det er Molly der er mest højlydt..

Så her hedder reglerne: Udenfor leger vi, indenfor slapper vi af og hygger med hinanden..

Link til indlæg
Del på andre sites