Hop til indhold

Anskaffelse af Broholmer


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Hvordan og hvor ledes? har ledt med lys og lygte på nettet, men har intet kunne finde, andet end at det var lukket land, og at man skulle skrives op til en, i nogle år.. nogle der kan oplyse mig bedre end som sådan.. :)

 

mvh

 

u99

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kontakter Broholmerselskabt og bliver medlem af dette.

 

Så bliver du henvist til nogle opdrættere, hvor du så bliver skrevet op til en hvalp, og venter på at denne kommer til verden.

 

Det er det, som vi er kommet frem til, at man skal gører.

 

 

Så går der mange mange mange rygter, og dem skal man vel egentlig ikke lytte til :engel: Om at det er dr og frue, samt direktør og hans inde der får dem. Der går også rygter om at nogle mennesker ventede i et år på at få deres medlemsnummer og 2 dage EFTER de havde købt en af aslans brødre, fik de deres nummer, men hvis man lytter til rygter, så giver man måske op, og så får man SLET IKKE en dejlig broholmer :blink:

 

 

Så jeg syntes at du skal holde hovedet højt, og blive skrevet op til en broholmer, selv om det er noget af et spring, hvis det er til dig :mrgreen:

Trods det, vil du elske den :blink:

 

Og så læs på lektien inden i kontakte en opdrætter, som der også skrives i en anden tråd, så er der nogle der IKKE sælger til folk der ikke har læst på lektien :mrgreen:

 

 

 

Nå jow, sidste år da vi snakkede med formaninden, sagde hun der kun var et halvt års ventetid på hendes SORTE broholmer tæve, men der tror jeg VIRKELIG at man skal være formand for at få så lille en ventetid, men hun var da possitiv på man sige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Du kontakter Broholmerselskabt og bliver medlem af dette.

 

Så bliver du henvist til nogle opdrættere, hvor du så bliver skrevet op til en hvalp, og venter på at denne kommer til verden.

 

Det er det, som vi er kommet frem til, at man skal gører.

 

 

Så går der mange mange mange rygter, og dem skal man vel egentlig ikke lytte til :engel: Om at det er dr og frue, samt direktør og hans inde der får dem. Der går også rygter om at nogle mennesker ventede i et år på at få deres medlemsnummer og 2 dage EFTER de havde købt en af aslans brødre, fik de deres nummer, men hvis man lytter til rygter, så giver man måske op, og så får man SLET IKKE en dejlig broholmer :blink:

 

 

Så jeg syntes at du skal holde hovedet højt, og blive skrevet op til en broholmer, selv om det er noget af et spring, hvis det er til dig :mrgreen:

Trods det, vil du elske den :blink:

 

Og så læs på lektien inden i kontakte en opdrætter, som der også skrives i en anden tråd, så er der nogle der IKKE sælger til folk der ikke har læst på lektien :mrgreen:

 

 

 

Nå jow, sidste år da vi snakkede med formaninden, sagde hun der kun var et halvt års ventetid på hendes SORTE broholmer tæve, men der tror jeg VIRKELIG at man skal være formand for at få så lille en ventetid, men hun var da possitiv på man sige :blink:

 

Tak for det... :) vidste jeg ville få svar fra dig af! :) men det bliver skam ikke aktuelt lige nu... :) det var bare så jeg vidste hvordan og hvorledes.. :) for det bliver helt sikkert min næste hund.. så ja det er til mig.. ;) og hvad mener du egentligt med det... :P og den skal da slet ikke være sort.. den skal være chokobrun ligesom din.. :) og mange tak for svaret.... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt at der går mange rygter, og nogle af dem er altså sande.

Bl.a. at det ikke er alle opdrættere, der er kræsne med hvem de sælger til. Hvis du bor på en gård, så er du forhåndsgodkendt, uanset om du tæver hunden morgen, middag og aften - hvad nogle af opdrætterne i øvrigt også gør - selv i udstillingsringen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg mener bare fra lille vov, til stor WROUF :mrgreen:

 

 

Selv om at jeg må indrømme at Anders der kom "gående" med "Lille" Idefix :mrgreen: MEGET tiltalende syn :blink:

 

 

 

Se, i skal forresten have en tæve, for så ved jeg hvor jeg kan få vores næste hund, når aslan gåer bort om.............20 år :mrgreen:

 

Vi har da også en stor WROUF nu... ;) men ja det bliver nok lidt andet.. :) det ville være fedt.. gå fra en af de mindste racer, til en meget meget større race... :P me tror sgu den ville være for voldsom ved de små kræ.. :P til den tid, har vi nok også fået et bedre hus end det vi har nu... :)

Det havde jeg også tænkt mig.. det passer nok meget godt med tiden.. skal jeg skrive dig op til en hvalp allerede nu? Fra kennel danni af... :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da også en stor WROUF nu... ;) men ja det bliver nok lidt andet.. :) det ville være fedt.. gå fra en af de mindste racer, til en meget meget større race... :P me tror sgu den ville være for voldsom ved de små kræ.. :Ptil den tid, har vi nok også fået et bedre hus end det vi har nu... :)

Det havde jeg også tænkt mig.. det passer nok meget godt med tiden.. skal jeg skrive dig op til en hvalp allerede nu? Fra kennel danni af... :P

 

Hm hm syntes nu i har et ganske fint hus :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hm hm syntes nu i har et ganske fint hus :-D

 

hehe.. det var vi da også.. vil bare gerne have et større hus, og med dertil større have.. men det er sjovt du nævner det.. for vi sad faktisk og snakkede om det i bilen.. Kæresten var ikke bekendt med mine planer, og så snakkede vi om, at vi begge syns at huset var for bette til en større hund, og perfekt til den type hund vi har nu. Men vi er nu også vant til, at have den slags størrelse i huset, og eftersom vi købte hundene imens vi boede i lejlighed, og ikke mente det ville være fair over for hunden(og os selv, jeg vil meget nødig løfte en 40 kg tung hund op og ned af trapper hver gang vi skulle ud), lå det lige til højrebenet, at vi skulle ahve en mindre hund. når det så er sagt tror vi begge, at vi nok havde valgt en anden race, og en større race, end den vi har nu, hvis vi først havde købt da vi flyttet i hus, og så have det nok være normalt.. taget i betragtning, at der faktisk er flere herude, måske flere, der har større hunde end små... :)

 

Ja tak.

1 stks han, helst den der er mest mørk (det var aslan nemlig :mrgreen: )

 

Det skal også være den der vælger at gå væk fra flokken for at besørge (det gjorde aslan nemlig også)

 

Det skriver jeg ned... :) en skam du bor helt over på fynsland.. ville gerne ha set din dejlige hund... (så kunne jeg også få overbevidst hende om, at det er den race vi skal have.. hun vil ha noget schæfer blandig.. :confused::-P )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Men mon ikke vi engang skal til Mors og besøge vores ven, så må vi jo holde rest i viborg :blink:

 

Det skal i være velkomne til... :) jeg har lige været ude ved lexus drengen, og det gik fint med sofie.. der skulle godt nok gøes meget til, at starte på.. men da hun fandt ud af at han ikke gjorde noget, kunne ha sagtens bruges.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Blomsten

Man bliver medlem af Broholmerselskabet og derefter kontakter man en af de 3 hvalpeanvisere, hvor man så bliver skrevet op på ventelisten. Hvor lang ventetiden er, afhænger jo selvfølgelig af , hvor mange der er på listen, hvor mange hvalpe der bliver født og om man ønsker en hanhund eller en tæve. Man bliver medlem ved at indbetale kontigent, og efter ca 14 dage modtager man sit medlemsnummer. ALLE kan selvfølgelig blive medlem :-) Da vi havde besluttet at nu var tiden inde til at vi gerne ville have en hvalp, indbetalte vi bare kontigentbeløbet på det kontonummer der står på deres hjemmeside, og ca 14 dage efter fik vi vores medlemsnummer + velkomstbrev. Vi kontaktede derefter en hvalpeanviser, fortalte at vi gerne ville skrives op til en hanhund, det blev vi så. Hun fortalte os, at der på det tidspunkt var ca 50 på venteliste, og at der ikke var født så mange hvalpe det sidste stykke tid, der havde været nogle kuld, på kun 3-4 stk :( men hun ville kontakte os når det blev vores tur. Der gik ca 2 måneder, så fik vi en mail fra anviseren, at der nu var født et kuld hvalpe, hvor der måske var en hvalp til os :-D vi fik deres mail/telefonnummer og tog straks kontakt til dem. De ville selvfølgelig gerne vide lidt om os som familie ( det vil alle vel, der sælger hvalpe, uanset race) vi var også på besøg. Kort efter fik vi at vide, at vi meget gerne måtte købe en hvalp hos dem :5up: og så fik vi Gungner hjem da han var 8 uger :-D Det var så vores historie omkring køb af Broholmerhvalp, man skal passe på ikke at lytte til sladder, vi kan ikke genkende nogle af de ting, der står her i denne tråd. Min familie og jeg er ganske almindelige mennesker, der bor i rækkehus og har alm. jobs, vi er hverken direktører eller andet der ligner:blink: men en familie der gode og kærlige ved vores dyr :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...