Hop til indhold

Boxer-Koda


stargirl1970
 Share

Recommended Posts

Skrevet af Pegasus på Stargirls login

 

Så er det vist blevet tid til en update på hvordan det går med Koda.

 

Koda er stadigvæk fræk.

Koda er stadigvæk en bandit

Koda vokser meget.

Koda gider kun høre efter når han har lyst.

 

Så han er vist som de fleste hvalpe.

 

Som tidligere nævnt, så er det menningen at Koda med tiden skal blive til en tjenestehund i Hjemmeværnet. Så vi har ikke brugt så meget tid på alm. træning. Vi har der imod brugt meget tid på at miljøtræne ham istedet, for at vende ham til at begå sig i forskellige miljø som voksen uden at blive stresset over det.

 

Han har bl.a. prøvet at være på besøg i et pensionat for hjemløse, spist nacho på torvet i Esbjerg, leget i buldermørke i Bilkas parkeringskælder, siddet og kigget på biler ved et af Esbjergs største kryds, siddet og kigget på mennesker ved indgangen til Esbjergs Storcenter en lørdag formiddag, været i en bunker,været på et besøg i et kontormiljø, været tilskuer til en øvelse hvor der blev skudt, kastet med kanonslag og skudt lys op, har været på skydebane under maskingeværskydning, og han har mødt mange forskellige hunde. Og snart skal han på fabriksbesøg. Så han bliver udsat for lidt af hvert.

 

Lidt træning bliver det også til. Jeg har primært trænet ham i passage af forskellige forhindringer, som jo også er en slags miljøtræning. Han er blandt andet ved at lære at gå på planke og stige samt at løbe igennem betonrør. Desuden er jeg ved at vende ham til at gå på forskellige slags trapper. Også er jeg ved at lære ham figurantglæde, da det meste af vores grundtræning er leg og ballade med figuranter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok flot at I bruger så meget tid på at miljøtræne Koda. Glæder mig til at høre om en Boxer som tjenestehund i Hjemmeværnet.

Koda ser rigtig godt ud på billederne :-)

 

Du kan faktisk allerede nu læse om Boxeren som tjenestehund i HJV.

I Dansk Kennelklubs bog om Boxeren er der et udemærket kapitel om en boxer der bliver brugt som tjenestehund. Det er min gamle hund og det er mig der har skrevet kapitlet i bogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

han er da bare lækker :hjerte:

 

Men hvalpe har ikke så godt af at gå på trapper, det er noget med ledende :blink:

 

Nu bliver han jo kun tilvendet til at gå på trapper af forskellig slags, så det er noget med 5-8 trin ad gangen.

 

Iøvrigt er jeg ikke så "hysterisk" som så mange andre med hensyn til at lade hunde gå på trapper. Jeg har boet på 2. sal med både en boxer og en schæfer, og de fik lov til at gå på trapperne fra hvalp af. Der var ingen af dem der på noget tidspunkt fik ledproblemer.

 

Da jeg fik en boerboel tænkte, at fordi det var en stor og tung hund var det nok bedst at holde sig fra trapper de første 1½ år. Det resulterede så i at jeg havde en hund på 50+ der nægtede at gå på trapper, og den fik aldrig det lært.

Den fejl gør jeg så ikke igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super update.:5up:

En dejlig boxerdreng.

 

Min er også ved at lære at gå på trapper og får en masse oplevelser.

Vi er også ved at lege lidt spor ind,han bruger meget sin næse og vores mål er at finde menneske......og katte og harer og mus og og og!:blink:

 

Jeg kan se at i bruger sele,det er også min plan at Gorm skal have en,men hvad skal man vælge?

 

Glæder mig til næste update.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super update.:5up:

En dejlig boxerdreng.

 

Min er også ved at lære at gå på trapper og får en masse oplevelser.

Vi er også ved at lege lidt spor ind,han bruger meget sin næse og vores mål er at finde menneske......og katte og harer og mus og og og!:blink:

 

Jeg kan se at i bruger sele,det er også min plan at Gorm skal have en,men hvad skal man vælge?

 

Glæder mig til næste update.

 

Den sele jeg bruger nu er en fra Rogs, men han er ved at vokse ud af den.

Det er meget individuelt hvad man kan lide at bruge af seler.

Til den forrige hund jeg havde brugte jeg K9 selen. Den skal Kode også have, men først når han er udvokset( den er lidt dyr;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...