Hop til indhold

Tumle med din hund


guanomo
 Share

Recommended Posts

Så kan vi fortsætte tumle med hund snakken her, tips ideer ect.

 

:-)

 

Jeg hvisker så Guano ikke opdager spammet fortsætter. Du kan bruge den leg når han bliver usikker i nogle af de situationer, du tidligere har beskrevet. Det løsner dejligt op.

Og ja, det er sjovt at lege med sin hund på dens "sprog" :-D

(Skub til ham med din hofte når han hopper op)

 

endnu mere OT, men jeg er chokeret over at folk ikke leger vildt roden rundt på gulvet med deres hunde? :shock:

Det er da en af de aller-aller-allerbedste lege overhovedet! :mrgreen:

 

Tak :5up: Og ja, det er rigtig sjovt, især fordi jeg kunne se hvor glad han blev :-D

 

På grund af min race, så blev jeg helt vildt advaret imod det, og desværre så troede jeg på det (før jeg blev klogere), og det har desværre gjort at hverken jeg eller mine hunde har lært hvordan man gør...
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænker jeg bare, men ville det egentligt ikke også lære ens hund ikke at lege med hapseri med andre hunde? eller kan man med leg med ejer ikke drage paralleer til leg med andre hunde?

 

Jeg tror, at det afhænger af den anden hund. Grunden til at vores hund ved leg ikke hapser i os, er jo at vi så afbryder legen. Men hvis den anden hund ikke afbryder ved hapseri, og måske til og med hapser igen, så tror jeg ikke at der gør nogen forskel.

Men vores hund vil nok hurtigere ty til ikke at hapse ved afvisning fra de anden hund, fordi at den har lært at man godt kan lege uden at hapse.

 

Men det må jo komme an på en prøve. Luna hapser helt vildt i Baldur, så hvis der er noget rigtig i din tankegang, så burde hun holde op med det hvis hun lærer at lege med mig. Især hvis jeg på samme tid også lærer Baldur at lege uden at hapse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det afhænger af den anden hund. Grunden til at vores hund ved leg ikke hapser i os, er jo at vi så afbryder legen. Men hvis den anden hund ikke afbryder ved hapseri, og måske til og med hapser igen, så tror jeg ikke at der gør nogen forskel.

Men vores hund vil nok hurtigere ty til ikke at hapse ved afvisning fra de anden hund, fordi at den har lært at man godt kan lege uden at hapse.

 

Men det må jo komme an på en prøve. Luna hapser helt vildt i Baldur, så hvis der er noget rigtig i din tankegang, så burde hun holde op med det hvis hun lærer at lege med mig. Især hvis jeg på samme tid også lærer Baldur at lege uden at hapse.

ja det kunne da være spændende.

 

Jeg skal også huske kun at gøre det jeg er alene med ham i haven, for skulle nødig lærer hjalte det :oops:

 

Cujo kan jo løbe efter hjalte en gang i mellem og møsse ham i hovedet, og tror faktisk han ramte ham i panden den ene gang med en tand :( hjalte brokkede sig noget i hvert fald.

 

Men de er helt klart blevet meget bedre sammen, i starten kunne hjalte slet ikke sidde på gulvet uden at have en stor hvalp hængende over sig og slikke/puffe...

 

Men savner også den "kontakt" med cujo det kunne give, en ting er at sidde i sofa samme og nusse jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det kunne da være spændende.

 

Jeg skal også huske kun at gøre det jeg er alene med ham i haven, for skulle nødig lærer hjalte det :oops:

 

Cujo kan jo løbe efter hjalte en gang i mellem og møsse ham i hovedet, og tror faktisk han ramte ham i panden den ene gang med en tand :( hjalte brokkede sig noget i hvert fald.

 

Men de er helt klart blevet meget bedre sammen, i starten kunne hjalte slet ikke sidde på gulvet uden at have en stor hvalp hængende over sig og slikke/puffe...

 

Men savner også den "kontakt" med cujo det kunne give, en ting er at sidde i sofa samme og nusse jo.

 

Jeg blev i hvertfald lidt overrasket i går, over hvor glad han rent faktisk blev :-D Lige til at starte med var han lidt usikker, skælder hun ud eller hvorfor står hun og skubber/sparker til mig, men da han så fandt ud af at det var fordi at jeg ville lege, så var det ligesom om hele hans krop slappede af og hans ansigt var et stort smil :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jodie og jeg leger nogle gange vildt når vi er ude at gå...Det er hamrende sjovt for Jodie siger helt vildt mange lyde - knurrer, brummer etc. Hvis andre ser os bliver de virkelig chokerede, for det ser og lyder nok som om jeg er ved at blive ædt af en stor sort hund.

Så når folk ser tilpas chokerede ud er det helt vildt sjovt at sige slut til Jodie og så bare gå videre som om intet var hændt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg leger nogle gange fangeleg, når vi går tur. Det er Tyson, der skal fange mig (jeg giver mig selv et forspring :lol:) - jeg har ikke fundet ud af, hvordan vi kan lege, at jeg skal fange ham. :hmm: Han elsker det, og når han bliver rigtig ivrig, vil han gerne lege trække-/ruskeleg, når han har fanget mig. Det kræver dog, at jeg har noget, vi kan trække i. Nogle gange bruger jeg snoren.

 

Derhjemme leger vi en gang imellem brydeleg, hvor han slås med min hånd/arm. Jeg ved ikke, om det er "forbudt" leg. :oops: Men det er ikke noget, vi gør i lang tid af gangen, og han er god til at beherske sig, så han ikke bider til, selvom han bruger tænderne. Han synes, at det er ekstra sjovt, hvis jeg laver nogle knurrelyde samtidig. Han er selv en hund, der bruger masser af legeknurren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg leger nogle gange fangeleg, når vi går tur. Det er Tyson, der skal fange mig (jeg giver mig selv et forspring :lol:) - jeg har ikke fundet ud af, hvordan vi kan lege, at jeg skal fange ham. :hmm: Han elsker det, og når han bliver rigtig ivrig, vil han gerne lege trække-/ruskeleg, når han har fanget mig. Det kræver dog, at jeg har noget, vi kan trække i. Nogle gange bruger jeg snoren.

 

Derhjemme leger vi en gang imellem brydeleg, hvor han slås med min hånd/arm. Jeg ved ikke, om det er "forbudt" leg. :oops: Men det er ikke noget, vi gør i lang tid af gangen, og han er god til at beherske sig, så han ikke bider til, selvom han bruger tænderne. Han synes, at det er ekstra sjovt, hvis jeg laver nogle knurrelyde samtidig. Han er selv en hund, der bruger masser af legeknurren.

 

Markeringen: Du kan starte med et legebuk på den klodsede facon vi tobenede nu kan gøre det og derefter løbe mod ham og dreje af lidt før du når ham, hvis han bliver på stedet.

Mon så han ikke vil flytte sig væk fra dig?

 

Derefter skal du lade dig jage af ham og pludselig løber du efter ham igen og sådan bytter I.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan vi fortsætte tumle med hund snakken her, tips ideer ect.

 

:-)

 

Helt enig med PinPoynter, det er da den bedste leg der findes :mrgreen:

 

Når jeg kaster mig på sengen og Dumle kommer styrtende efter, han borer sit hoved ind i min mave, triller om på siden og triller op langs mig inden han triller om på ryggen og får nussetur på maven mens han raller og hapser.

--> Ja nok ikke lige det bedste billede jeg fik tegnet, men det er altså super sjovt og vi har det sjovt med det :lol:

 

Jeg turde nok heller ikke gøre det med Dumle hvis ikke det er fordi han ikke hapser (han kan godt finde på at "gabe" over armen, men han lukker aldrig tænderne) og han ved hvad "slut" betyder, men det er dog med at beskytte næsen lidt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Markeringen: Du kan starte med et legebuk på den klodsede facon vi tobenede nu kan gøre det og derefter løbe mod ham og dreje af lidt før du når ham, hvis han bliver på stedet.

Mon så han ikke vil flytte sig væk fra dig?

 

Derefter skal du lade dig jage af ham og pludselig løber du efter ham igen og sådan bytter I.

 

Ihh ja, det er også sjovt og så slutter man af med en gang tumlen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj jeg spammer den her tråd nu... Nå, men vil bare lige sige at hvis Dumle bliver for vild når vi tumler kan jeg også nemt få ham til at springe tilbage ved lige at slikke mig om munden :lol: Jeg afprøvede det efter foredrag om hundesprog og han fangede det bare overraskende hurtigt :lol:

 

- egentlligt mærkeligt jeg kun leger tumle/fangeleg med Dumle når vi er hjemme og der ikke er gæster hva? :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...