Hop til indhold

Charlie søger legekammerater


Gæst Bettemus83
 Share

Recommended Posts

Gæst Bettemus83

Min 9 uger Welsh Corgi Pembroke, Charlie har brug for at møde nogle hvalpe og rolige voksne hunde. Så hvis der er nogle fra Brædstrup området(men alternativt også fra Horsens, Silkeborg, Skanderborg osv.)som vil mødes og give min hvalp en god oplevelse med andre hunde, så sig til!:-D

Hvis du har en hvalp som mangler en legekammerat ville det være perfekt!

 

Mvh

Mette og den lille Charlie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da gerne lege :mrgreen:

 

Izzie er ikke ligefrem "rolig" :engel: men hun er heller ikke vild, og er god til andre hvalpe og til at få dem til at lege. De kan som regel ikke følge med :lol: men sjovt har det det nu altid :blink:

 

Jeg bor i Jelling, kan godt ske det er for langt væk :(

 

Er der ingen hunde i dit område?? Izzie har mange hundevenner her, fordi jeg hver gang jeg møder en anden hund hun kan godt med spørger jeg om vi skal lege en dag :blink: på den måde møder jeg også en masse mennesker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83

Hejsa!

 

Tjaah Jelling er jo en lille halv time fra Brædstrup. Man kan jo aftale at mødes i en hundeskov. Ved ihvertfald der er en i Vejle!! Så er det jo lidt på neutral grund.

Men jeg tror lige der skal gå en uge endnu, tidligst, før han skal på sådan en tur. Han går jo ikke sådan på tur endnu:-) .

 

Jeg tror også han bliver kørt hurtig træt ved en voksen hund, men det gør jo heller ikke noget!:-) Lad os lige snakkes ved ihvertfald. Det kunne være meget sjovt at de mødes.. Fortæl gerne lidt mere om din hund! Er det en dansk/svensk gårdhund?

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Tjaah Jelling er jo en lille halv time fra Brædstrup. Man kan jo aftale at mødes i en hundeskov. Ved ihvertfald der er en i Vejle!! Så er det jo lidt på neutral grund.

Men jeg tror lige der skal gå en uge endnu, tidligst, før han skal på sådan en tur. Han går jo ikke sådan på tur endnu:-) .

 

Jeg tror også han bliver kørt hurtig træt ved en voksen hund, men det gør jo heller ikke noget!:-) Lad os lige snakkes ved ihvertfald. Det kunne være meget sjovt at de mødes.. Fortæl gerne lidt mere om din hund! Er det en dansk/svensk gårdhund?

 

 

Mvh

Mette

 

 

Ja hun er en dsg, men stadig bare en stor hvalp (7 måneder) :blink: men hun har meget energi og har haft det siden dag 1 :rolleyes::lol:

 

Er der en hundeskov i vejle?? :hmm: troede kun der var nørreskoven :engel: og der må hundene ihvertfald ikke løbe frit.;-)

 

Izzie er en velopdragen ballademager :blink: hun kan tricks og forstår ord og er såå dygtiiig :mrgreen: men hun er også lige blevet unghund :roll: og på vej i sin første løbetid :engel: *suk* Så der er dømt total selektiv hørelse for tiden :rolleyes::lol::lol:

 

Hun leger med mange forskellige hunde, og i starten er hun lidt forsigtig og løber i store buer mens hun forsøger at få dem til at jagte hende :lol: for det er hendes ynglings leg. Jeg plejer at sige at Izzie kan køre ALLE hunde trætte :mrgreen:

Men hun eeelsker sin bold, og hvis hun har en ven der også er vild med boldleg så er det lykken :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83
Ja hun er en dsg, men stadig bare en stor hvalp (7 måneder) :blink: men hun har meget energi og har haft det siden dag 1 :rolleyes::lol:

 

Det lyder som en rigtig dsg hehe ;-)

 

Er der en hundeskov i vejle?? :hmm: troede kun der var nørreskoven :engel: og der må hundene ihvertfald ikke løbe frit.;-)

 

Jeg så der var en i Vejle på www.hundeskovene.dk, Sofienlund skov, Urhøj.

Aner ikke hvor i Vejle området det er men det kunne da være en mulighed:-D

Men kan jeg i første omgang lokke dig og Izzie til Brædstrup Park?

Det er mere fordi at Charlie endnu ikke bryder sig om at være i sin transportkasse på bagsædet, medmindre der er en til at sidde ved siden af. Og det er ikke lige sikkert min kæreste kan være chauffør!

 

Ellers skal vi jo møde i midten, for det går ok hvis Charlie får noget "slik" han kan tygge i det første kvarter...

 

Izzie er en velopdragen ballademager :blink: hun kan tricks og forstår ord og er såå dygtiiig :mrgreen: men hun er også lige blevet unghund :roll: og på vej i sin første løbetid :engel: *suk* Så der er dømt total selektiv hørelse for tiden :rolleyes::lol::lol:

 

Hi hi ja det har vi endnu i vente.. Men charlie er godt nok også en selvstændig hund.. Han har flere gange kigget over til naboen, bare sådan lige når vi kiggede væk:lol:Og så virker indkaldet først når han har lyst..

 

Hun leger med mange forskellige hunde, og i starten er hun lidt forsigtig og løber i store buer mens hun forsøger at få dem til at jagte hende :lol: for det er hendes ynglings leg. Jeg plejer at sige at Izzie kan køre ALLE hunde trætte :mrgreen:

Men hun eeelsker sin bold, og hvis hun har en ven der også er vild med boldleg så er det lykken :hjerte:

 

Det lyder nu meget som en hund for Charlie.. Men pt. skal der ikke så frygtelig meget for at køre ham træt:neutral:

 

Jeg sender dig lige en pb i morgen engang med mit tlf. nr.

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Bettemus83

Hej Noerby!

 

Det lyder rigtig godt! Hvordan er han med mindre hvalpe?

Charlie er nu 12 uger og har krudt i røven men han skal i starten lige se den anden hunden an. Det er stadig meget nyt for ham med fremmede hunde. Han har kun mødt to andre hunde endnu og det er stadig spændende og skræmmende på samme tid for ham:-D

 

Hvor går du tur med ham? Vi kan jo evt. mødes i parken på en af de daglige gåture?

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Han er meget meget glad og kan nok derfor virke lidt voldsom for din hvalp. Men det er fordi han er glad. Vi kan jo evt. mødes i parken og så gå en tur med dem? Så kan han vænne sig til Cooper ? Jeg er nemlig ved at træne Cooper i, at man ikke behøver lege med alle hunde hver gang man møder dem, for han trækker helt vildt og tosset!. Så det er helt fint, hvis de bare snuser til hinanden i starten og går tur i snor :-D

 

Jeg bor uden for Brædstrup, men kører ofte i paren om morgenen og om eftermiddagen, men langt fra alle hverdage. Hvornår går du derinde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83

Hej igen!

 

Jamen jeg tror da da både Cooper og Charlie vil kunne lære af hinanden.. sådan stille og roligt :-)

 

Jeg har endnu ikke været i parken med Charlie, men har gået små ture i villa-kvarteret og ned mod Ring sø hvor der er nogle fine stier.

 

Men har længe tænkt på at tage ham over i parken. Det er ikke særlig langt fra hvor vi bor nemlig. Hvad tid om eftermiddagen plejer du at være i parken? Jeg er nemlig først hjemme fra arbejde 16.30. Vi går jo endnu ikke de lange ture men tager en lille tur om morgenen og en længere tur(20min)efter aftensmaden. Men kan sagtens tage ham ud efter arbejde. Så må manden tage ud at handle og forberede aftensmad hehe:rolleyes:

 

Mvh

Bettejen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var en god ide, må hellere sige det samme til min mand derhjemme :-)

 

Jeg kender slet ikke stierne mod ring sø, har aldrig fundet dem, virker osm et lækkert kvarter. Jeg er først hjemme fra arbejde omkring 17.30, så kan være derinde kl. 17.40 - 17.45 :-) Dog i dag er lidt problematisk, men i morgen torsdag kan jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83
Ja det var en god ide, må hellere sige det samme til min mand derhjemme :-)

 

Jeg kender slet ikke stierne mod ring sø, har aldrig fundet dem, virker osm et lækkert kvarter. Jeg er først hjemme fra arbejde omkring 17.30, så kan være derinde kl. 17.40 - 17.45 :-) Dog i dag er lidt problematisk, men i morgen torsdag kan jeg?

 

Jeg skal til frisør kl.17.15 i morgen så det kan jeg desværre ikke nå! Men hvad med fredag eftermiddag/aften? Da er jeg hjemme kl.16 ca. Ellers må vi gøre det i næste uge. Resten af weekenden skal vi både til hvalpetræning og ha´ Charlie passet af mine svigerforældre lørdag aften til søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83

Hejsa!

 

Nu skal jeg godt nok ud og købe en fødselsdagsgave i eftermiddag, men jeg satser på at kunne nå at komme i parken 16.45.

Jeg sender lige en pb så du har mit mobilnr. hvis der skulle være noget. Kan jeg få dit så? :rolleyes:

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Bettemus83

Hejsa!

 

Undskyld jeg først svarer dig , jeg havde ikke set at du havde skrevet herinde !

 

Det tager ca. 40 min at køre fra Århus til Brædstrup. Jeg ved ikke om det er for langt for jer, men vi kan jo sagtens prøve at mødes i midten i en hundeskov eller lign.

 

Det kunne være hyggeligt at mødes ihvertfald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...