Hop til indhold

Kender I det...

Lonny
 Share

Recommended Posts

jeg sidder i en diskution, og jeg orker simpelthen ikke at gøre den færdig, jeg orker ikke at forsøge at redde endnu en hund fra fuldstændig uvidende ejere...

Det kan godt være at jeg burde gøre noget for at redde denne hund, men jeg har forsøgt så mange gange, og jeg føler aldrig at man rigtig når igennem til disse ejere. Så jeg har efterhånden givet lidt op, og har i stedet besluttet at bruge min energi på at at debaterer med dem hvis tanker om det at have hund, bare ligger lidt i nærheden af mine...

Kender I det, eller har i stadig gejsten til for 117 gang at forklarer ting som indlæringteori, og nej din hund er ikke ved at overtage lederskabet, nej, din hund gør det ikke bare for at provokerer dig, osv....

Hvordan har I det, kæmper I stadig for hver eneste hund I hører om, eller har i også givet lidt tabt?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg sidder i en diskution, og jeg orker simpelthen ikke at gøre den færdig, jeg orker ikke at forsøge at redde endnu en hund fra fuldstændig uvidende ejere...

Det kan godt være at jeg burde gøre noget for at redde denne hund, men jeg har forsøgt så mange gange, og jeg føler aldrig at man rigtig når igennem til disse ejere. Så jeg har efterhånden givet lidt op, og har i stedet besluttet at bruge min energi på at at debaterer med dem hvis tanker om det at have hund, bare ligger lidt i nærheden af mine...

Kender I det, eller har i stadig gejsten til for 117 gang at forklarer ting som indlæringteori, og nej din hund er ikke ved at overtage lederskabet, nej, din hund gør det ikke bare for at provokerer dig, osv....

Hvordan har I det, kæmper I stadig for hver eneste hund I hører om, eller har i også givet lidt tabt?

Kender det godt:(

Stod ude i haven i går aftes, og hørte så en hund hyle op som om den blev mishandlet, gik ud på vejen for at se hvad pokker der foregik....... det var så bare en dame der var ude og lufte sin hund.

Overvejede at sætte efter hende, men vidste jo egentlig ikke hvad der var foregået, hunden kunne jo have siddet fast i noget hegn eller andet, men måden hun talte til hunden på sagde mig noget andet, nå men jeg endte med ikke at gøre noget:(

Så ja, kender det godt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og debatere med en hvis hund brat har ændret adfærd fra den ene dag til den anden, og er blevet meget vanskelig.

Man kan så læse i tidligere indlæg at hun har loppeallergi, og at det eskalerede for en måned siden, præcis på det tidspunkt hunden ændrede adfærd.

Men næ nej, de 2 ting hænger ikke sammen, hunden er bare stædig og ved at klatre op ad rangstigen, og alle undtagen jeg er enig i dette synspunkt...

Og jeg orker altså ikke at diskuterer det, nu har jeg fortalt hvad der ifølge min opfattelse er problemet, og så må de tage det eller lade være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det godt:(

Stod ude i haven i går aftes, og hørte så en hund hyle op som om den blev mishandlet, gik ud på vejen for at se hvad pokker der foregik....... det var så bare en dame der var ude og lufte sin hund.

:-)

Ja, min den ene skriger altså osse som en stukket gris hvis jeg kommer til at træde hende på poten, så mon ikke det bare var sådan noget der er sket.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

kender det godt og der er ikke meget man kan gøre medmindre man er et supermenneske med uanede mængder af overskud og intet søvnbehov.

Du må nøjes med at foreslå dem at få fjernet de lopper (uden at kommentere sammenhængen)...nogle mennesker VIL bare ikke irettesættes og har bare ingen skyld i NOGET som helst. :shock: Så må man snakke til dem som man snakker til små børn, hvor man ikke forklarer så meget, men bare fortæller at de bør gøre det eller det (og kun et til to forslag per gang for ellers bliver det for meget :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

kender det godt og der er ikke meget man kan gøre medmindre man er et supermenneske med uanede mængder af overskud og intet søvnbehov.

Du må nøjes med at foreslå dem at få fjernet de lopper (uden at kommentere sammenhængen)...nogle mennesker VIL bare ikke irettesættes og har bare ingen skyld i NOGET som helst. :shock: Så må man snakke til dem som man snakker til små børn, hvor man ikke forklarer så meget, men bare fortæller at de bør gøre det eller det (og kun et til to forslag per gang for ellers bliver det for meget :mrgreen:)

Det må jeg prøve, for jeg orker simpelthen ikke at hidse mig op længere.

Jeg kan få hele min dag ødelagt når jeg går ind i sådan nogle debatter, jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke på den stakkels hund, og hvad den nu skal igennem af "lederskabsøvelser"...

Så jeg tror egentlig at jeg vil gøre det til en vane at hoppe ud at sådan en tråd igen, så snart jeg kan mærke at TS ikke er modtagelig for råd. Og så i stedet bruge min tid på dem der rent faktisk gerne vil have nogle gode råd, det vil nok gavne både mig og TS mere i længden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, min den ene skriger altså osse som en stukket gris hvis jeg kommer til at træde hende på poten, så mon ikke det bare var sådan noget der er sket.:mrgreen:

Det gør de nemlig, har selv set en "opdrage" sin hund sådan, den kiggede over på os og hvergang plantede han sin fod på den pote så den fløj sammen og pev/hylede og han råbte hvergang "så kig dog hvor du går, er du dum da ?"

Hans anden hund havde dog "lært" det...

han var sådan en type jeg ikke ligger mig ud med :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og debatere med en hvis hund brat har ændret adfærd fra den ene dag til den anden, og er blevet meget vanskelig.

Man kan så læse i tidligere indlæg at hun har loppeallergi, og at det eskalerede for en måned siden, præcis på det tidspunkt hunden ændrede adfærd.

Men næ nej, de 2 ting hænger ikke sammen, hunden er bare stædig og ved at klatre op ad rangstigen, og alle undtagen jeg er enig i dette synspunkt...

Og jeg orker altså ikke at diskuterer det, nu har jeg fortalt hvad der ifølge min opfattelse er problemet, og så må de tage det eller lade være.

Det er nu ikke kun dig :-D

jeg er helt ening, men hva' pokker der er så mange "kloge" folk på HG

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skriver jo at hun har været til dyrlæge igen, og hunden er tjekket og fejler intet, såååh.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør de nemlig, har selv set en "opdrage" sin hund sådan, den kiggede over på os og hvergang plantede han sin fod på den pote så den fløj sammen og pev/hylede og han råbte hvergang "så kig dog hvor du går, er du dum da ?"

Hans anden hund havde dog "lært" det...

han var sådan en type jeg ikke ligger mig ud med :genert:

UPS, sikken en ubehagelig fyr :shock:.

Håber ikke du mistænker mig for at træde på poten med vilje :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og jeg har været til dyrlæge med Baldur mange gange i løbet af de 2 år hvor han havde hjerteorm, hvor han var "fuldstændig rask", såååh...

Åbenbart en dårlig dyrlæge !

Og det er da rigtigt at hunden godt kan fejle noget, selvom den har været til dyrlæge desværre.

Men jeg kan bare godt forstå damen på HG lidt, hun har jo lige været til dyrlæge for 10 dage siden, og hun stoler på det hun har fået at vide der, og det burde man altså osse kunne :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

UPS, sikken en ubehagelig fyr :shock:.

Håber ikke du mistænker mig for at træde på poten med vilje :roll:

Nej dog ikke :-)

jeg er også klodset af og til, men mest når han pludselig at snuse til noget i modsat side, så får man sparket ham bag på benet, men det er vist ikke hårdt, for han tager ikke notits af hvis man ved et uheld rammer ham med noget :genert: :flov:

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Åbenbart en dårlig dyrlæge !

Og det er da rigtigt at hunden godt kan fejle noget, selvom den har været til dyrlæge desværre.

Men jeg kan bare godt forstå damen på HG lidt, hun har jo lige været til dyrlæge for 10 dage siden, og hun stoler på det hun har fået at vide der, og det burde man altså osse kunne :rolleyes:

2 dårlige dyrlæger, det er altså ikke alt der bare kan ses blotte øje. Så når man står med en pludselig adfærdsændring, så tager man jo ikke bare sin hund op til en standard undersøgelse, men nævner i stedet hvilke problemer man står med, og hvad man evt. tror årsagen er. Dyrlæger er jo heller ikke tankelæsere.

Og hun nævner selv at allergien blussede op igen samtidg med adfærdsændringen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har damen været meget klodset, for det var mange gange, der blev hylet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, hvis det er den tråd på HG jeg tror det er, så synes jeg da ikke det virker slemt.. Der bliver nævnt "problemer med lederskabet", men løsningerne på problemerne er da de samme, som herinde? Hver den, der er kilden til alt det "sjove", sørg for ikke at stille for store krav til hunden, så den rent faktisk kan honorere, hvad du beder den om? Sørg for, at hunden er motiveret for at gøre det, masser af belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, hvis det er den tråd på HG jeg tror det er, så synes jeg da ikke det virker slemt.. Der bliver nævnt "problemer med lederskabet", men løsningerne på problemerne er da de samme, som herinde? Hver den, der er kilden til alt det "sjove", sørg for ikke at stille for store krav til hunden, så den rent faktisk kan honorere, hvad du beder den om? Sørg for, at hunden er motiveret for at gøre det, masser af belønning.

Rådene der er gode, kom efter jeg oprettede denne tråd og havde opgivet. Der var så heldigvis andre der trådte til og sagde hvad jeg ikke formåede :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det var også dumt af mig at nævne det specifikke indlæg, da det fra min side mere var en generel betragtning.

Dette indlæg satte gang i tankerne om det, især fordi at der ikke skulle særlig meget modgang til, før jeg rent faktisk ikke gad debatere mere :cry:

Og det er denne opgivenhed jeg tror skyldes at jeg har forsøgt så mange gange før, og at energien på dette område på en eller anden måde er brugt op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår sådan set godt hvad du mener - nu synes jeg så ikke lige den pågældende tråd var af de helt slemme, men derfor kan det godt være den, der er "dråben, der får dit bæger til at flyde over" ;-)

Jeg er ikke selv nået dertil hvor jeg giver op, men jeg kan af og til godt nå dertil, hvor jeg mister tålmodigheden og kalder folk for mindre pæne ting :oops:

Har lige haft en anden diskussion - pudsigt nok også på HG, hvor trådstarter bare slettede tråden, da hun ikke fik fuld opbakning til at hendes hund var "dominant". :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår sådan set godt hvad du mener - nu synes jeg så ikke lige den pågældende tråd var af de helt slemme, men derfor kan det godt være den, der er "dråben, der får dit bæger til at flyde over" ;-)

Jeg er ikke selv nået dertil hvor jeg giver op, men jeg kan af og til godt nå dertil, hvor jeg mister tålmodigheden og kalder folk for mindre pæne ting :oops:

Har lige haft en anden diskussion - pudsigt nok også på HG, hvor trådstarter bare slettede tråden, da hun ikke fik fuld opbakning til at hendes hund var "dominant". :roll:

Jeg tror også bare at "det var dråben", for tråden i sig selv er jo ikke særlig slem.

problemet er nok bare at når man er "så dum" at færdes på steder som HG, så bliver man præsenteret for så mange indlæg hvor man tænker stakkels hund, og de råd folk giver, gør bare at man endnu mere tænker, stakkels, stakkels hund...

Men jeg er efterhånden nået frem til det resultat, at det ikke nytter at forsøge at omvende folk, de vil ikke overbevises, de vil ikke lytte. De vil bare have det svar de allerede på forhånd har bestemt er det rigtige...

Heldigvis er det ikke sådan herinde, så måske skulle jeg bare holde mig til HF :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites