Hop til indhold

Roger Abrantes - Hundesprog


a9
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt lige over dette foredrag på Medborgerhuset i Silkeborg d. 24/4:

 

Hunde udtrykker sig ikke kun ved hjælp af lyde, men også ved en række kropssignaler og mimiske udtryk. De meddeler følelser, tanker og ønsker med stor tydelighed og præcision.

Med dette foredrag fortæller Roger Abrantes, hvordan vi kan lære at forstå hundenes sprog, således at vi får harmoniske og rare dyr, som trives og er til glæde for deres omgivelser.

Roger Abrantes er adfærdsforsker med en anderledes opfattelse af hundeopdragelse. Han er forfatter til en række bøger om hundens adfærd, bl.a. 'Hundesprog' og 'Hunden, vor ven'.

 

http://www.aofsilkeborg.dk/kurser/Foredrag+og+debat/Debat+og+Dialog/08-12012/

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om det godt kunne være et spændende foredrag.

Heldig for hundene at vi i dag har større viden og forståelse for at de også har et sprog som de bruger når de kommunikere indbyrdes og med os. Det har helt sikker givet mange af vores hunde et bedre hundeliv. En hund er ikke bare en hund, men et levende væsen med behov som vi i dag prøver at efterleve ved at give vores hunde meningsfyldte aktiviteter. Den strenge leder er afløst af den pædagogiske leder/lærer der er bevidst om at alt træning skal være lyst betonet for hunden for at den på en possitiv og god måde lærer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, jeg var til foredrag med ham i Roskilde for over 20 år siden, det er godt nok længe siden. En nydelig lille mand, taler med en smule portugisisk accent, men er meget nem at forstå.

Hvis han snakker om vandpistoler, kan man jo bare lukke ørerne. 8) (Men det kan være han er holdt op med at anbefale det?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig, men han har vist også fornyet sig.

Jeg synes det er fint at høre nogle forskellige selv om man måske har en farvorit.

Det skader aldrig at høre flere forskellige, så kan man jo bruge det man synes om. Og man har noget at debatere om. :wink:

 

Freudika så ses vi jo den dag, håber der kommer flere her inde fra, måske vi kan mødes over en kop kaffe inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Jeg faldt lige over dette foredrag på Medborgerhuset i Silkeborg d. 24/4:

 

Hunde udtrykker sig ikke kun ved hjælp af lyde, men også ved en række kropssignaler og mimiske udtryk. De meddeler følelser, tanker og ønsker med stor tydelighed og præcision.

Med dette foredrag fortæller Roger Abrantes, hvordan vi kan lære at forstå hundenes sprog, således at vi får harmoniske og rare dyr, som trives og er til glæde for deres omgivelser.

Roger Abrantes er adfærdsforsker med en anderledes opfattelse af hundeopdragelse. Han er forfatter til en række bøger om hundens adfærd, bl.a. 'Hundesprog' og 'Hunden, vor ven'.

 

http://www.aofsilkeborg.dk/kurser/Foredrag+og+debat/Debat+og+Dialog/08-12012/

 

Rigtig god fornøjelse :D

 

Han er en meget spændende herre - ham Roger.

Har været til to af hans foredrag. Og de var mægtig gode.

 

Så bare afsted med jer - God tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Må jeg være med til en kop kaffe :D

 

Selvfølgelig må du det:-D

Gad vide hvor mange vi bliver? Jeg har min veninde, Karin, med.

 

Juhuuuu :-D

 

Jeg får fri fra arbejde, Århus C, kl. 16:30 - og jeg har planlagt at køre direkte til Silkeborg, hvor jeg bare slet slet ikke er kendt :oops:, så hvis andre er overlader jeg gerne planlægning til dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...