Hop til indhold

Når balto har været alene hjemme


Gæst Casper_W
 Share

Recommended Posts

Gæst Casper_W

Hej allesammen!

 

Jeg undrer mig over: Når Balto har været alene hjemme og enten jeg eller kæresten kommer hjem til ham, kommer han løbende mod os meget svejende i kroppen og ørerne lagt ned bagover. Er det en adfærd vi bør være opmærksomme på?

 

MVH

Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen!

 

Jeg undrer mig over: Når Balto har været alene hjemme og enten jeg eller kæresten kommer hjem til ham, kommer han løbende mod os meget svejende i kroppen og ørerne lagt ned bagover. Er det en adfærd vi bør være opmærksomme på?

 

MVH

Casper

selvfølgelig skal i det !!

 

 

Det er glæde jeres hund udviser fordi i kommer hjem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Casper_W
selvfølgelig skal i det !!

 

 

Det er glæde jeres hund udviser fordi i kommer hjem :5up:

 

 

Det lyder jo dejligt :D Men er det ikke et tegn på underlegenhed det med at lægger ørerne ned - er det godt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo dejligt :D Men er det ikke et tegn på underlegenhed det med at lægger ørerne ned - er det godt?

 

Du skal kigge på hele hunden og ikke kun et enkelt træk, for at bedømme hvad den viser. Mine hunde lægger også ørerne ned når vi nusser, og dette er bare fordi at vi hygger og de nyder det.

 

Så man kan altså ikke nøjes med at kigge på en enkelt kropsdel, man er nødt til at kigge på helheden. Så hvis jeres hund virker glad, så er den nok glad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo dejligt :D Men er det ikke et tegn på underlegenhed det med at lægger ørerne ned - er det godt?

det kan betyde mange ting, men som lonny skriver skal man kigge på det hele, vores gør også som i beskriver, men det er kun hvis vi/en af os ikke er hjemme på tider vi ikke plejer at være, til fodbold eller andet om aften.

 

Men han ligger også ørerne tilbage hvis knægten er lige voldsom nok eller for påtrængende, men så betyder det jo noget andet fordi resten af kroppen viser andre ting end det du beskriver :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

som de andre siger, så er det meget vigtigt at kigge på hele hunden.. tilbagelagte ører jo betyde både: Jeg er venlig (til en fremmed), jeg er glad for at se dig (til en kendt person / hund), jeg er usikker / ubehagelig til mode, jeg er lille bitte og ufarlig (til fremmede eller truende individer), jeg er bange / angst

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...