Hop til indhold

VITAL ANIMIN


Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Hej allesammen,

 

Jeg overvejer at give min hvalp på 7 mdr. Vital animin. Han har ingen problemer, men vil bare gerne give det allerbedste for at han udvikler sig til en sund og stærk hund med super hofter etc.:-)

 

Jeg fodrer med et super premium foder og han får ligeledes vildlakseolie hver dag.

 

Er der nogle af jer der har brugt Vital animin til jeres hunde i vækstfasen???

 

Og kan man uden problemer give det sammen med foderet ( som indeholder Glukosamin og Chondriotin) og lakseolien???

 

På forhånd tusind tak for jeres hjælp:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vitalanimin er så vidt jeg ved spormineraler, mineraler der er underskud af i foderet idag, fordi jorden bliver udnyttet :-) Så hverken vildtlakseolie eller glukosamin eller condroitin dækker det behov.

 

Jeg bruger det til min Møffe sammen med Royal Canin Giant Babydog - på vej til Puppy nu - og han vokser rigtig flot ifølge dyrlægen! Om hans hofter udvikler sig derefter ved jeg selvsagt ikke, da han kun er 5 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle lab fik det hele sit liv.. Luna får det nu, men det er jo ikke ligefrem i en vækst periode *G*

 

Men køber du det, så køb til heste.. det er MEGET billigere og nøjagtig det samme.. Du kan gå ind i en matas og se hvor meget din hund skal have, på et af bægerne til hunde;-)

 

Jeg købte en spand med 7.5 kg til hest til mindre end hvad 1 kg til hund koster

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle lab fik det hele sit liv.. Luna får det nu, men det er jo ikke ligefrem i en vækst periode *G*

 

Men køber du det, så køb til heste.. det er MEGET billigere og nøjagtig det samme.. Du kan gå ind i en matas og se hvor meget din hund skal have, på et af bægerne til hunde;-)

 

Jeg købte en spand med 7.5 kg til hest til mindre end hvad 1 kg til hund koster

 

Hov, hey, hej, hvor kan man købe det til heste?!?! For kunne godt tænke mig at spare bare sådan liiidt, det er jo ikke ligefrem billigt og kræet skal jo have mere og mere :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay huskede vist lidt forkert, men det er stadig meget billigere.. Kan se 2 kg til hund koster 590 kr og 7 kg til hest koster 630 kr

 

http://shop.lvkvilofarm.dk/search.php?action=1&search=vital

 

I Bonnie og Maxi Zoo koster 500g eller et kg, kan ikke lige huske det præcist, 500kr, så jeg synes dælme det er billigt! Også det til hunde :blink:

 

Tak for link :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...
Vores gamle lab fik det hele sit liv.. Luna får det nu, men det er jo ikke ligefrem i en vækst periode *G*

 

Men køber du det, så køb til heste.. det er MEGET billigere og nøjagtig det samme.. Du kan gå ind i en matas og se hvor meget din hund skal have, på et af bægerne til hunde;-)

 

Jeg købte en spand med 7.5 kg til hest til mindre end hvad 1 kg til hund koster

 

 

det der vital animin til hunde der er ik det samme i som der er til heste så hvordan kan man så bruge det til hest til hunde ???? der er meget mere i det til hunde ind til heste i prosenter (%)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carli

Jeg ville gå en lidt anden vej for at sikre en god vækst til min hund..

 

Jeg ville sørge for at den fik Kyllingehalse, Kalkun halse, okse nakkesener & Pandelapper.

 

Alle er de gode næringsstoffer til en sund hud og pels - MEN det vigtigste er, at de er rige på Kollagen.

 

Kollagen bruges af kroppen til opbygning af sener og brusk!

 

Pandelapper & Oksenakkesener har desuden en fantastisk aktiveringsværdi (tager tid at komme igennem) og så har de en god "tandbørste effekt" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Okay huskede vist lidt forkert, men det er stadig meget billigere.. Kan se 2 kg til hund koster 590 kr og 7 kg til hest koster 630 kr

 

http://shop.lvkvilofarm.dk/search.php?action=1&search=vital

 

 

nu har jeg ringet til dem du har linket til og undersøgt og talt med dem der har det til heste og hunde og de fortæller at man ik kan give det til heste til hunde hvem har fortamt dig at man kan det ???

Link til indlæg
Del på andre sites

det der vital animin til hunde der er ik det samme i som der er til heste så hvordan kan man så bruge det til hest til hunde ???? der er meget mere i det til hunde ind til heste i prosenter (%)

 

nu har jeg ringet til dem du har linket til og undersøgt og talt med dem der har det til heste og hunde og de fortæller at man ik kan give det til heste til hunde hvem har fortamt dig at man kan det ???

 

Det har min massør, der arbejder på Kbh Dyrehospital og hun har snakket med sine kollegaer derinde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå en lidt anden vej for at sikre en god vækst til min hund..

 

Jeg ville sørge for at den fik Kyllingehalse, Kalkun halse, okse nakkesener & Pandelapper.

 

Alle er de gode næringsstoffer til en sund hud og pels - MEN det vigtigste er, at de er rige på Kollagen.

 

Kollagen bruges af kroppen til opbygning af sener og brusk!

 

Pandelapper & Oksenakkesener har desuden en fantastisk aktiveringsværdi (tager tid at komme igennem) og så har de en god "tandbørste effekt" :mrgreen:

 

Det er også det, jeg vil give Luna. Men det er lidt svært, når man ikke ved, hvor meget, man skal give.. :hmm::vedikke:

 

de har dem f.eks. her

 

Natur produkter - Avifauna - Alt til dyrene

 

men et par måneder siden hun skrev sit indlæg :genert:

 

Tak for link.. Dem skal vi have.. når vi engang løber tør for guffer:genert::genert: As if that's ever gonna happen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Hej allesammen,

 

Jeg overvejer at give min hvalp på 7 mdr. Vital animin. Han har ingen problemer, men vil bare gerne give det allerbedste for at han udvikler sig til en sund og stærk hund med super hofter etc.:-)

 

Jeg fodrer med et super premium foder og han får ligeledes vildlakseolie hver dag.

 

Er der nogle af jer der har brugt Vital animin til jeres hunde i vækstfasen???

 

Og kan man uden problemer give det sammen med foderet ( som indeholder Glukosamin og Chondriotin) og lakseolien???

 

På forhånd tusind tak for jeres hjælp:-)

 

Jeg brugte det engang til en af mine hvalpe. Den udviklede en masse allergi. Om det var Vital-animin der havde skylden ved jeg selvsagt ikke, men allergien blev dæmpet da jeg stoppede med at give den det, og det er til dato den eneste af mine hunde nogensinde der har lidt af allergi (og den eneste der har fået Vital-animin). Ingen af dens forældre led af allergi.

Jeg tror selv den udviklede allergien pga. Vital-animin, fordi den får for meget når man giver det samtidig med fuldfoder, så personligt vil jeg aldrig give det til en hvalp i vækstfasen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for noget, og hvor køber du det henne?.

 

VetCur Biotec har pandelapperne - har ikke set så mange andre der har dem - og desuden er deres af en RIGTIG god kvalitet!

 

De har også alle de andre jeg nævnte ;)

 

Jeg sælger det selv i min butik - og hundene er VILDE med dem!! Ejerne er også vilde med at købe det til hundene - ikke mindst fordi det tager lidt tid for dem at komme igennem sådan en pandelap ;)

 

De koster lidt - men pengene er givet GODT ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det, jeg vil give Luna. Men det er lidt svært, når man ikke ved, hvor meget, man skal give.. :hmm::vedikke:

 

 

Her er lidt energi beregninger på dem - Så ved du sikkert sådan nogenlunde hvad du skal gå efter. ( Men jeg giver selv mine egne dejlige Hovawarter ca. 2-3 om ugen - alt efter hvor hurtigt de bliver spist)

 

Kyllinge halse:

Protein 39% / Fedt 49% / kulhydrat 12%

 

Nakkesener:

Protein 61% / Fedt 38% / kulhydrat 1%

 

Pandelapper:

Protein 74% / Fedt 10% / kulhydrat 16%

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det, jeg vil give Luna. Men det er lidt svært, når man ikke ved, hvor meget, man skal give.. :hmm::vedikke:

 

 

Her er lidt energi beregninger på dem - Så ved du sikkert sådan nogenlunde hvad du skal gå efter. ( Men jeg giver selv mine egne dejlige Hovawarter ca. 2-3 om ugen - alt efter hvor hurtigt de bliver spist)

 

Kyllinge halse:

Protein 39% / Fedt 49% / kulhydrat 12%

 

Nakkesener:

Protein 61% / Fedt 38% / kulhydrat 1%

 

Pandelapper:

Protein 74% / Fedt 10% / kulhydrat 16%

 

Næh for det giver mig ikke en indikation af, hvor meget kalk etc der er i:oops: Altså for at det er godt for leddene, tænker jeg. For jeg har nemlig også hørt at kyllingehalse skulle være godt.. Men jeg ved ikke om jeg skal give hende 1-2-3 stykker hver dag, eller et måltid pr uge? Luna er råfodret, så jeg ville bruge rå kyllinge/kalkunhalse

 

ja de må jo have forstand på det når hun/han har spurt der inde smiler

 

Det ville jeg mene, ja:-D Og det vælger jeg ihvertfald at tro på:-D Hun siger derudover at hun ser mange gode resultater med VitalAnimin. Hun står for waterwalkeren (løbebånd i vand) på dyrehospitalet.

 

er Vital-Animin det samme som Gluocosamin ???

 

Nej, det er det ikke. Jeg ved ikke nøjagtigt hvad det er i VitalAnimin, der virker, men virker gør det.. På mange hunde..

 

Jeg stoppede med at give det, fordi Luna skulle have Wolle's Dogpower iflg en madplan vi fulgte dengang.. Og dvs så skulle hun pludselig have 20 gram pulver pr dag. DET er dælme meget :shock: Så vi droppede VitalAnimin'en og prøvede noget flydende istedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh for det giver mig ikke en indikation af, hvor meget kalk etc der er i:oops: Altså for at det er godt for leddene, tænker jeg. For jeg har nemlig også hørt at kyllingehalse skulle være godt.. Men jeg ved ikke om jeg skal give hende 1-2-3 stykker hver dag, eller et måltid pr uge? Luna er råfodret, så jeg ville bruge rå kyllinge/kalkunhalse

 

 

 

Det ville jeg mene, ja:-D Og det vælger jeg ihvertfald at tro på:-D Hun siger derudover at hun ser mange gode resultater med VitalAnimin. Hun står for waterwalkeren (løbebånd i vand) på dyrehospitalet.

 

 

 

Nej, det er det ikke. Jeg ved ikke nøjagtigt hvad det er i VitalAnimin, der virker, men virker gør det.. På mange hunde..

 

Jeg stoppede med at give det, fordi Luna skulle have Wolle's Dogpower iflg en madplan vi fulgte dengang.. Og dvs så skulle hun pludselig have 20 gram pulver pr dag. DET er dælme meget :shock: Så vi droppede VitalAnimin'en og prøvede noget flydende istedet for.

 

 

hvad er det så for en man skal bruge for at forbygge ???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst VitalAniminBruger
I Bonnie og Maxi Zoo koster 500g eller et kg, kan ikke lige huske det præcist, 500kr, så jeg synes dælme det er billigt! Også det til hunde :blink:

 

Tak for link :5up:

Hejsa, mine hunde har brugt Vital animin gennem 21 år og har set mange andre hunde få det synligt bedre i løbet af få dage. Ville så på et tidspunkt også spare ved at bruge det til heste, men det har ingen virkning og som en af i andre her også skriver så indeholder det langt mindre aktivt stof end det til hunde, hvilket producenten også bekræftede overfor mig. Ps bruger det også til mig selv og virker også der ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, mine hunde har brugt Vital animin gennem 21 år og har set mange andre hunde få det synligt bedre i løbet af få dage. Ville så på et tidspunkt også spare ved at bruge det til heste, men det har ingen virkning og som en af i andre her også skriver så indeholder det langt mindre aktivt stof end det til hunde, hvilket producenten også bekræftede overfor mig. Ps bruger det også til mig selv og virker også der ;-)

 

 

 

 

det vil sige at den til heste virker ik på hunde ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VitalAniminBruger

Nej, desværre ikke. Har prøvet det på en hund der brugte Vital animin i et års tid og efter kort tid kunne man mærke forskellen og det bekræftede producenten også og som en også skriver så er der mange % er mere aktivt stof i det til hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...