Hop til indhold

Tips til hygge sportræning søges?


Gæst Læder mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Læder mor

Den ene af mine cockere er fuldstændig vild med at søge, ud over at ligge spor på den ´´normale´´ måde findes der så andre sjove ting så hunden får lov at søge?

jeg har prøvet at dryppe en dråbe af mit blod på et stykke køkkenrulle lade hunden snuse til min hånd - hvor der stadig var blod, gemmer køkkenrullen svære steder i haven - såsom inde i tæt hæk, under urtepotte, han finder det med det samme, men så sjovt er det jo heller ikke at gå og stikke sig i fingeren hver gang for at levere blod til søge øvelser :lol:

 

Han kan også finde sig boldt ude på en mark, så nu er jeg løbet tør for ideer, jeg bruger det kun som leg, så alle ideer er velkomne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene af mine cockere er fuldstændig vild med at søge, ud over at ligge spor på den ´´normale´´ måde findes der så andre sjove ting så hunden får lov at søge?

jeg har prøvet at dryppe en dråbe af mit blod på et stykke køkkenrulle lade hunden snuse til min hånd - hvor der stadig var blod, gemmer køkkenrullen svære steder i haven - såsom inde i tæt hæk, under urtepotte, han finder det med det samme, men så sjovt er det jo heller ikke at gå og stikke sig i fingeren hver gang for at levere blod til søge øvelser :lol:

 

Han kan også finde sig boldt ude på en mark, så nu er jeg løbet tør for ideer, jeg bruger det kun som leg, så alle ideer er velkomne.

 

Jeg plejer at gemme yndlingsbamsen ude i haven, og så bede en af hundene om at finde den.

 

Eller også gemmr jeg godbidder rundt omkring i haven, under blade, i et hul i muren, hænger dem på en gren osv. Dette er helt klart deres yndlingsleg

 

Eller lær ham at finde din handske (eller hvad du nu kan finde på), og så "tab" den på jeres gåtur, hvorefter du beder ham om at gå tilbage af jeres spor og finde den igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Hej, Tak for dit svar, problemet er han godt kan de ting du nævner, derfor trænger jeg til ny inspiration

 

jeg har tænkt på om man kan lave 2 ens poser med kaffe,the, karry osv gemme dem alle sammen i et hug, lave ham snuse til den med feks. karry hvorefter han skal finde den og ikke de andre poser der også er gemt, så snuser han til the posen og skal finde den mens de andre spor stadig ligger gemt et sted, men er det mon lige noget man overhovedet kan træne en hund til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Tak for dit svar, problemet er han godt kan de ting du nævner, derfor trænger jeg til ny inspiration

 

jeg har tænkt på om man kan lave 2 ens poser med kaffe,the, karry osv gemme dem alle sammen i et hug, lave ham snuse til den med feks. karry hvorefter han skal finde den og ikke de andre poser der også er gemt, så snuser han til the posen og skal finde den mens de andre spor stadig ligger gemt et sted, men er det mon lige noget man overhovedet kan træne en hund til?

 

Det kan du godt, men det kræver nok en del træning at få ham til at kende forskel på tingene. Jeg tror ikke at du kan gøre sådan som du skriver uden forudgående diskrimination træning. Men du kan da prøve, det kan der jo ikke ske noget ved :-D

 

Prøv evt. at læse denne artikel, du kan bare springe det med apporteringen over, hvis du ikke syntes det er spændende

 

http://www.hundogtraening.dk/magasin/artikler/naeseprove/naeseprove.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt te - vi gemmer teposer inde og ude og lader hende finde det som en lille narkohund...

 

Derudover har lagt en hel masse blandet frugtte på samme sted og så skulle hun identificere passionsfrugt-teen :mrgreen: vi startede med at der kun var 2-3 stykker og hun skulle finde den rigtige og byggede så ovenpå det...

 

Hun elsker det...

 

Jeg regner med at ville prøve at lege lidt med menneskefærd nu her - efter et tråd der lige har været oppe omkring opbevaring af færd... Jeg ser lige om jeg kan finde den til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...