Hop til indhold

Snusning


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe bliver jo ældre og ældre... Og en ny verden er efterhånden ved at åbne sig.. Nemlig snusning til andre hunde! :mrgreen:

 

Problemet er bare, at jeg synes, at han snuser liiiige lovligt meget :confused: Hvilket både må være belastende for den anden hund, men jeg synes også selv det er belastende, at han går efter en hund med snuden nede og snuse til de ædlere dele :roll:

 

Dog ved jeg ikke, om det måske bare skyldes, at han er ved at opdage verdens små finurligheder og det så stille og roligt går over - eller om det er noget, jeg skal stoppe i opløbet? Han virker nemlig til at være en meget snuseglad hund, når vi går tur også, så jeg hælder jo nok til det sidste - men ville lige forhøre mig herinde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Går han til hovedet først? eller søger han direkte ned i den anden ende?

 

Karla bliver bundhysterisk hvis man ikke hilser snude til snude først ....

 

Æhm, ææææh, for det meste ja, i hvert fald.. Kan ikke lige huske om han gjorde det med westien, for de havde gået lidt sammen, da han begyndte på det.

 

Begræns ham i det mindste. Det snuseri kan virkelig tage overhånd i en grad så kræene hverken hører eller ser og det tager 20 minutter at gå tre meter. Vi har valgt nul snusning, når han ikke har fået udtrykkeligt lov til at snuse, lette ben og hvad sådan nogle kræ nu går og foretager sig.

 

Ja, jeg frygter jo også at han bliver en "Azuro om igen" på det punkt, Azuro er jo fuldstændig besat af at snuse - ingen kontakt, whatsoever - du kan vifter en godbid foran næsen på ham, han ænser den ikke engang..! Jeg må lige vurdere det, indtil videre har jeg krævet kontakt, når jeg beder om det, selvom han snuser og det er han nogenlunde til (han har altid været ekstrem glad for at snuse og dermed nærmest døv også, det er så heldigvis blevet bedre). Så må lige vurdere ham på de kommende ture...

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, ææææh, for det meste ja, i hvert fald.. Kan ikke lige huske om han gjorde det med westien, for de havde gået lidt sammen, da han begyndte på det.

 

 

 

Ja, jeg frygter jo også at han bliver en "Azuro om igen" på det punkt, Azuro er jo fuldstændig besat af at snuse - ingen kontakt, whatsoever - du kan vifter en godbid foran næsen på ham, han ænser den ikke engang..! Jeg må lige vurdere det, indtil videre har jeg krævet kontakt, når jeg beder om det, selvom han snuser og det er han nogenlunde til (han har altid været ekstrem glad for at snuse og dermed nærmest døv også, det er så heldigvis blevet bedre). Så må lige vurdere ham på de kommende ture...

 

Ja, det er lidt surt, hvis det hele går op i snuseri og det bliver bestemt heller ikke lettere til træning eller udstilling...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er lidt surt, hvis det hele går op i snuseri og det bliver bestemt heller ikke lettere til træning eller udstilling...

 

Nopa - på det punkt er jeg også glad for, at jeg kender Azuro - for så ved jeg, at risikoen er der! :???: Ellers var jeg nok ikke gået i "panik" og havde skrevet herinde, men derimod taget det lidt mere let :mrgreen:

 

Og ved man liiige hvad kræet gjorde på aftenturen idag? Han, som plejer at være så dygtiiii'? Jeg håber bare det er en lille hvalpe-flip-ting... Han var lige ved at løbe ind på en fodboldbane i parken, ignorerede totalt indkald, løb over til en mand i færd med at dyrke kampsport (ok, det så også bizart ud!) og løb direkte over til vennen Sigurd, og nægtede at komme på indkald - endda til trods for, at vi var sammen med andre hunde hele tiden! :shock: Jeg frygter f*andme, at det er den berygtede teenage-periode, der banker på døren, så bliver nok noooget mere på vagt den næste tid med kræet :evil: Kan ikke have at han gør sådanne ting i en park, hvor han egentlig ikke må være løs :oops::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nopa - på det punkt er jeg også glad for, at jeg kender Azuro - for så ved jeg, at risikoen er der! :???: Ellers var jeg nok ikke gået i "panik" og havde skrevet herinde, men derimod taget det lidt mere let :mrgreen:

 

Og ved man liiige hvad kræet gjorde på aftenturen idag? Han, som plejer at være så dygtiiii'? Jeg håber bare det er en lille hvalpe-flip-ting... Han var lige ved at løbe ind på en fodboldbane i parken, ignorerede totalt indkald, løb over til en mand i færd med at dyrke kampsport (ok, det så også bizart ud!) og løb direkte over til vennen Sigurd, og nægtede at komme på indkald - endda til trods for, at vi var sammen med andre hunde hele tiden! :shock: Jeg frygter f*andme, at det er den berygtede teenage-periode, der banker på døren, så bliver nok noooget mere på vagt den næste tid med kræet :evil: Kan ikke have at han gør sådanne ting i en park, hvor han egentlig ikke må være løs :oops::oops::oops:

 

Hæ hæ, det lyder særdeles bekendt fra da Bassen var en 4-5 mdr. Fuldstændig døv og kun, hvad han gad, gjorde han plus at han overhovedet ikke ville med ud i bilen. 5 meter fra den smækkede han rumpen i fliserne: "Nej tak ! Man skal IKKE med !" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ, det lyder særdeles bekendt fra da Bassen var en 4-5 mdr. Fuldstændig døv og kun, hvad han gad, gjorde han plus at han overhovedet ikke ville med ud i bilen. 5 meter fra den smækkede han rumpen i fliserne: "Nej tak ! Man skal IKKE med !" :mrgreen:

 

Haha, møghund :mrgreen: Møffe vil da heldigvis stadigvæk gerne med i bilen :lol:

 

Men damn, det irriterer mig med indkaldet - for det er nok det, jeg næsten synes er det vigtigste. Lige gyldigt om han kan sitte, dække, gi' pote og whatever.. Bare han går pænt i snor og kommer på indkald! Men jeg skal nok ikke regnet med at se et stabilt indkald fra ham igen førend om 2½ år :megaked: Piv altså :( Men godt han har hundevennerne i parken, som kan holde ham lidt hen og så må man bare sørge for ikke at presse den der dåhmme appelsin :mrgreen:

 

Føj, han har lige slået en prut og den lugter af gammel ost :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...