Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331167 Jeg er faldet over en annonce på HG, hvor hundene er stamført i en tysk klub, N.R.C.D. Og den tyske klub har så fået afdeling i DK nu (hos selvsamme sælger), men hundene har dog tysk stamtavle. Man kan ikke overføre stamtavlen til DRU eller DKK. Bør stamtavler ikke kunne overføres, hvis de er anerkendt i en "seriøs" klub? Nu prøvede jeg lige for sjovs skyld at google klubben, men kan ikke finde noget på det, bortset fra den samme tekst, som sælger har skrevet på sin hjemmeside. Jeg skal ikke have nogen hvalp lige nu, men jeg blev bare nysgerrig. Er der nogen, der har hørt om den klub, eller er det lige som "De små hundes klub"? Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331171 aldrig hørt om dem... men google fandt denne her til mig Willkommen beim NRCD e.V. deres logo ligner noget de har fået en 10 årig til at lave i Word Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331177 Damn, jeg plejer at mene at jeg er The Google Champ over alle! Jeg er heller ikke super imponereret af at den danske afdeling bruger en jubii-mail Nå, men så læser jeg lige på det. Var ellers begyndt at tro at det var noget værre løgn. Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331182 Det her er meget vigtigt - det står nemlig allerede på første side, så man kan forstå lige hvor seriøs en klub det er: "Vores udstillingsshows er pyntet med tæpper og blomster"...øh okay Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331189 jeg kan da se, at den danske "afdeling" udstiller i DRU - så de må da kunne overføres Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331191 jeg kan da se, at den danske "afdeling" udstiller i DRU - så de må da kunne overføres Sælger siger, at DRU kun godkender deres egne stamtavler... Pomeranian Dissel - HundeGalleri.dk Må jeg godt linke til annoncer? Er i tvivl Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331193 Sælger siger, at DRU kun godkender deres egne stamtavler... Pomeranian Dissel - HundeGalleri.dk Må jeg godt linke til annoncer? Er i tvivl jamen, deres egen side har jo dette punkt: Danske udstillinger - www.kennel-red-bull.dk Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331197 Det er mystisk. Man kunne godt bruge at sælger var lidt mere informativ i sin annonce. Specielt som repræsentant for den danske afdeling. Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331199 hmm... kan man udstille hvad som helst hos de andre klubber? for her en en liste over hvilke udstillinger de var på i 2008 i DK og det er 3 forskellige forbund så vidt jeg kan se Den 15/6 2008 er vi på DHL`s internationale udstilling i Avnslev... Er afholdt, den gik rigtigt godt... Den 10/8 2008 er vi til DRC nationalt skue i Greve på Mosede Fort... Den 6/9 2008 er det DSK`s sensommer skue i Fladså Hallen ved Næstved... Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331201 Nej, det kan man så faktisk ikke. Så meget gav min googlesøgning mig da, da jeg ledte efter klubben. http://www.kfds.dk/KFDS/klubvalg/muligheder-generelt.pdf F.eks kan du som DRU-medlem ikke udstille hos DHL, så DHL burde vel heller ikke acceptere en langt mindre kendt klub...sooo strange. Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331226 hmm... kan man udstille hvad som helst hos de andre klubber? for her en en liste over hvilke udstillinger de var på i 2008 i DK og det er 3 forskellige forbund så vidt jeg kan se Den 15/6 2008 er vi på DHL`s internationale udstilling i Avnslev... Er afholdt, den gik rigtigt godt... Den 10/8 2008 er vi til DRC nationalt skue i Greve på Mosede Fort... Den 6/9 2008 er det DSK`s sensommer skue i Fladså Hallen ved Næstved... hvem er DSK? når jeg googler det fpr jeg "Danske Samvirkende Købmænd" og "Dansk Sidevogns Klub" :lol: Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331236 Dansk skødehundeklub Men deres hjemmeside virker ikke mere. Den er cashed her: http://74.125.77.132/search?q=cache:i9RakAsh9AwJ:www.danskskoedehundeklub.dk/dsk_aktiviteter.htm+dsk+hund&cd=3&hl=da&ct=clnk&gl=dk Rapporter
Besvaret Marts 9, 201016 år comment_331330 Alle kan da lave udstillinger. Jeg var for år tilbage på en udstilling på Bellahøj med alle hunde, selvfølgelig ikke en officiuel DKK udstilling , men til fordel for græske hunde. Jeg var exteriørdommer. Altså for at få penge til deres foder , behandlinger ossv. Og alle kan da lave en klub, bare ikke under DKK og altså verdens hovedsammenslutning, FCI. Man kan lave en klub for hunde i Hedehusene, osv. Stambøger kan alle også lave eller bestille på nettet. Bare er de ofte lavet af folk med gode fantasier og dur intet til. Kun klubber under FCI har stambøger der er det papir værd de er skrevet på. F,eks ville mange hundekenderer på Christiania vide, hvem der er forældre og bedsteforældre til en del af hundene derude, og kan således lave en stambog/stamtræ, også på mixhundene. Så stambøger er et vidt begreb, ligesom hundeklubber/avlsklubber. Rapporter