Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Til eftertanke ( sørgelig )

Featured Replies

Besvaret

Selvom jeg har læst den så mange gange før, får jeg stadig en klump i halsen, i den sidste del af teksten:megaked:

Besvaret

Åh gud nu sidder jeg og tuder :cry:

Besvaret

Har også læst den flere gange, men bliver lige rørt hver gang. :megaked:

Besvaret

Det er en sørgelig historie men sandt, og det er en af grundene til at vi /jeg havde en eftertanke inden jeg anskaffede mig min første hund

havde jeg tid til hende, havde jeg området til hende, havde jeg tid til hende og hvad krævede det at have hende

jeg var jo bundet til hende i 10 til 15 år, og ville jeg miste interessen for hende inde da

ja spørgsmålene satte jeg op på et papir med fordelene og ulemperne

der var så mange spørgsmål som skulle tænkes grundigt igennem inden jeg fik min første hund

???????????????????????

ja og så fandt jeg ud af at mit liv har været en velsignelse med at have hund

mine hunde gennem årene har givet mig så mange vidunderlige stunder som jeg aldrig ville være for uden

men den her historie ja den fik lige tårene til at komme frem og jeg priser mig lykkelig for at mine hunde aldrig har måtte opleve det

Besvaret

Bare alle ville læse den tekst og gøre sig de tanker inden de fik en hund...

Jeg læste den ikke igen, jeg tuder hver gang :oops:

Besvaret

Hader og elsker den tekst - kan aldrig læse den til ende, da jeg altid ender med at sidde og tude halvvejs igennem. :megaked:

Men det der ligger bag den, er grunden til vi har den hund vi har, og at vi overvejer om den næste også skal være en omplaceringshund - Når nu folk ikke selv længere kan tage vare på det liv de har taget ansvaret for, så kan vi da hjælpe en eller to af de hunde der bliver svigtet, fremfor at tage en hvalp, der helt sikkert nok skal få et hjem.

Besvaret
Åh gud nu sidder jeg og tuder :cry:

Det gjorde jeg også, men tvang mig selv til at læse helt færdig, og måtte så lige en tur hen til snøftekluden

Besvaret

Ja den vækker tankerne - jeg har haft den liggende på min hjemmeside længe - men den rører lige meget hver gang:megaked:

Besvaret

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har læst den, og alligevel sidder jeg og tuder hver gang :megaked:

Jeg føler så meget med den hund, og alle de andre der bliver udsat for noget lignende, og jeg kan slet ikke sætte mig ind i at folk kan gøre det :megaked:

Besvaret

Det er altså en virkelig smuk og sørgelig historie :megaked: Jeg vil meget gerne støtte op omkring det, så jeg har også lagt den på min hjemmeside..

http://www.bricksite.com/bisserne

Besvaret

Sprang over men har læst den før altid med samme resultat :megaked:

Besvaret

Puha, jeg tuder nærmest bare af mindet jeg får om den efter at have læst denne tråd igennem :genert: Sidder med tårer, der virkelig har presset for at komme ud :lol: Så kan I vel næsten gætte jer til, at jeg ikke har (turdet) læse den (igen-igen-igen-igen) :engel:

Har den også liggende på min hjemmeside, synes virkelig, at det er en tankevækker og må være en tankevækker for mange andre!

Besvaret

Jeg kendte den ikke, men enig. Den er godt nok trist læsning:megaked:

Maja

Besvaret

Har læst den før og har læst den igen med samme resultat :megaked::megaked::megaked:

God ide med at ligge den på hjemmesiden, :hmm: må jeg lige se om jeg kan lokke manden til det, jeg kan ikke selv finde ud af det :vedikke:

Besvaret

Rigtig trist læsning, især når man hentede sin første hund på interinat, jeg kan stadig se hende for mig da jeg gik ind af lågen, husker det som det var igår,

Besvaret

Jeg har kendt den ne tekst i mange år og den er nok een af grundene til, at jeg har haft nu nok 8 overflødige genbrugshunde i mit hjem. Uden dem der lige kom og så fik andre hjem,.

Desværre har jeg kendt og set alt for mange, der passer til denne sørgelige tekst, skønt de fleste nok ikke blev gamle. Men uønskede og overflødige-

hvilket uværdigt liv for et dyr med så stort et ønske om at være i en elsket flok.

Mødte for en lille uge siden en mand , der har overtaget datterens hund, der var anskaffet ,trods hun vidste, hun ikke måtte have hund i den bolig.

Jeg fortalte jeg lige havde fået en CT scanning på en 9 ugeres hvalp, = 4300 kr.

Så se at få hende sygeforsikret, for DR DYR er virkelig dyr.

Svaret var- vi har ikke besluttet, om vi vil ofre noget på hende -hvis hun skulle blive syg???????????????????????????????

Hunden er lige over sin 1 ste løbetid, ca 10 mdr.- Jeg var målløs.

Jeg må indrømme at min kommentar nok var skarp, men for pokker, min respekt var da forduftet.

Besvaret

Ja den rammer lige i hjertet.

Denne her synes jeg også siger utroligt meget :

Hunden -------- menneskets bedste ven.

Den eneste absolutte uselviske ven nogen kan have i denne egoistiske verden.

Den eneste som aldrig forlader én, den eneste som aldrig viser sig utaknemlig eller forræderisk, er ens HUND

Ens hund står hos én i fremgang og fattigdom, i dage med godt helbred og i dage med sygdom.

Den vil sove på den kolde jord, hvor vintervinden blæser og sneen driver heftigt, hvis den bare kan være nær sin herres side.

Den vil kysse hånden, som ikke har noget mad at give den.

Den vil slikke sårene, som man fik, når man støttede sig til verdens råhed.

Den vil vogte i søvne på sin herre, som var han en prins.

Hvis alle andre venner forlader én, vil ens hund være hos én.

Når rigdom flyver bort og det gode rygte går i stykker, vil ens hund blive lige så trofast med sin kærlighed, som solen på sin rejse gennem himlen.

Senator Vest 1857

Besvaret
Ja den rammer lige i hjertet.

Denne her synes jeg også siger utroligt meget :

Hunden -------- menneskets bedste ven.

Den eneste absolutte uselviske ven nogen kan have i denne egoistiske verden.

Den eneste som aldrig forlader én, den eneste som aldrig viser sig utaknemlig eller forræderisk, er ens HUND

Ens hund står hos én i fremgang og fattigdom, i dage med godt helbred og i dage med sygdom.

Den vil sove på den kolde jord, hvor vintervinden blæser og sneen driver heftigt, hvis den bare kan være nær sin herres side.

Den vil kysse hånden, som ikke har noget mad at give den.

Den vil slikke sårene, som man fik, når man støttede sig til verdens råhed.

Den vil vogte i søvne på sin herre, som var han en prins.

Hvis alle andre venner forlader én, vil ens hund være hos én.

Når rigdom flyver bort og det gode rygte går i stykker, vil ens hund blive lige så trofast med sin kærlighed, som solen på sin rejse gennem himlen.

Senator Vest 1857

Hvor er det bare sandt, jeg har haft 3 hunde der alle blev mellem 11 og 12 år og de har levet op til det du har skrevet

aldrig klaget over at skulle være alene hjemme,

aldrig klaget hvis jeg har haft en dårlig dag

aldrig klaget hvis jeg ikke lige magtede at gå tur med hende

aldrig klaget over kedelig mad

aldrig klaget over at hun ikke lige blev nusset når hun havde brug for det

aldrig klaget når mit arbejde kom før hende

altid været der når jeg var syg og lagde trøstende sit hovede i mit skød

altid mødt mig med et glad og livligt velkommen hjem fra arbejde / byen

altid været der til at følge mig ud i alt slags vejr ( kulde, regn, stormvejr, stegende hede )

altid spist hvad hun blev budt, både lækkert og mindre lækkert mad

altid været klar til at opmuntre mig med et slik på hånden, og tørret mine tåre med sin kærlige tunge

altid fyldt mit liv med gode oplevelser og delt min begejstring

så det er vel kun rimeligt at vi gængælder så stor en kærlighed og trofasthed

ved at give vores hunde et godt og kærligt liv medens vi har dem

vi har dem jo kun en kort tid, at kunne udøse vores kærlighed til dem

blev lige lidt sentimental, og mine tanket faldt tilbage til mine hunde jeg har haft