Hop til indhold

Lille hund overfaldet af


Gæst Kia
 Share

Recommended Posts

stor hund i snor.

 

 

Hvem bærer ansvaret??

 

 

Min lille Corgi blev sidste tirsdag overfaldet af en stor sort shæferlignende hund, som var i snor. Ejeren gik med den i sådan en "rend ud" snor.

Min kom lige ned for enden af fortovet hvor et stisystem krydser og stod og ventede på mig, hvor efter den anden hund som gik forbi fór på min hund.

Min hund fik et bid låret og jeg fik et brækket knæled da jeg jo selvfølgelig sprang min hun til undsætning for at redde den og og snublede.

 

 

Men hvem bærer ansvaret??

 

 

Gør jeg det fordi min ikke var i snor eller gør den anden det fordi hun ikke havde styr på sin hund selvom den var i snor??

 

 

Kan da lige tilføje at min hund ikke gøre en kat fortræd, den smider sig underdanigt på jorden så snart en fremmed hund nærmer sig.

 

 

Og at jeg nu som følge af dette ikke må støtte på mit højre ben i min. 6 uger.

 

 

Hvad siger i ??

 

Mvh Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke greje denne, fordi I begge har overtrådt loven.

Men jeg ville anmelde og sikre mig en kopi af politiets rapport og så tale med forsikringen. Håber du har kendskab til hundeejerens navn og bopæl.

 

Ja, det er en svær én, for Ulla H har ret i det hun skriver ovenover..

I har begge to lidt af skylden.. Det kan godt være, at det er den anden hund, der er den 'onde', men han havde den jo i snor.. Uheldigvis var din hund bare i den store hunds løbebane.. :shock:

Snak med forsikringsselskabet om dette..

 

Det er godt nok en træls situation du og din hund er endt i!

Hvordan kan du klare at lufte din hund de næste 6 uger, når du har brækket din knæskal?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pretty

Hej..

 

Vedr. loven om hund i snor el. ej! Så har jeg talt med politiet - for at få bekræftet om hunde skal føres i snor....

 

I byer over 15000 indbygger skal hunde føres i snor, i byer under 15000 indbygger skal de ikke, så længe du har styr på din hund.

 

Jeg fik at vide at man ikke kan sige at det er lovpligtigt at have snor på sin hund, så længe du er i en mindre by og du har styr på den... hvor jeg ikke kunne lade være med at tilføje, om man skal helbrede eller forebygge, for med denne lov, skal skaden jo ske før der kan gøres noget!!!!:damn:

 

I skoven skal alle hunde altid have snor på af hensyn til de andre dyr...

 

Mvh Pretty:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Hej..

Vedr. loven om hund i snor el. ej! Så har jeg talt med politiet - for at få bekræftet om hunde skal føres i snor....

I byer over 15000 indbygger skal hunde føres i snor, i byer under 15000 indbygger skal de ikke, så længe du har styr på din hund.

Jeg fik at vide at man ikke kan sige at det er lovpligtigt at have snor på sin hund, så længe du er i en mindre by og du har styr på den... hvor jeg ikke kunne lade være med at tilføje, om man skal helbrede eller forebygge, for med denne lov, skal skaden jo ske før der kan gøres noget!!!!:damn:

I skoven skal alle hunde altid have snor på af hensyn til de andre dyr...

Mvh Pretty:vinken:

 

Jeg undres over det svar du har fået af politiet. :hmm:

OK den nye lov træder først i kraft fra 1 juli, men som jeg har forstået den, så kan alle kommuner kræve at hunde føres i snor overalt inden for kommune grænsen, uanset indbyggertal og bebyggelsestyper.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan da så lige tilføje at jeg har snakket med politiet som sagde at selvom hendes var i snor, har den stadig ikke ret til at overfalde og hun skal have styr på sin hund.

 

 

Ja flexiliner er noget @!#$, især til store hunde.

Og ja min skulle have været i snor hvis jeg ikke har styr på den. Men det havde jeg. Den stod 4 meter fra mig, lige så stille og ventede på mig. Den hund har kunnet se hende i lang tid inden den fløj på den, så det er ikke fordi de blev overrasket.

 

 

Jeg har meldt min skade til ulykkesforsikringe. Det er kun fordi jeg efterfølgende har opdaget at Kia også kom tilskade at jeg vil tage det op med ejer af den anden hund.

 

Jeg bor i en lille by. Tror ikke der er 15000 indbyggere.

 

Mine forældre bor heldigvis lige omme på den anden gade så hun tager den med på tur om morgen og om eftermiddagen. Så går jeg selv nogle korte Krykke ture med den. Skal jo også selv røres så min krop ikke går helt i stå. Må godt gå, må bare ikke støtte på højre ben. det er sku hårdt at gå på krykker.

 

Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...