Hop til indhold

Passer det her dækken (billeder)?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har brug for jeres gode vurderingsevne til at se, om dette dækken passer eller om hun skal have et nummer større. Om maven er det spændt helt ind, så hvis hun skal have det nummeret større skal jeg have lavet noget fiksfakseri ved det.

 

Jeg er aller mest i tvivl om det er for stramt oppe i halsen eller det er godt nok det sidder tæt. :hmm:Jeg ville gerne have haft det til at sidde og hvile lidt længere nede på skuldrene som vist på modellen på sidste billede.

 

(Vi sparer sammen til et hurrta eller skylle dækken, men jeg vil godt være helt sikker på hun er færdig med at vokse før vi køber det). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have det lidt større, som på det andet foto hvor det dels går længere ned ad siderne og dels i halsen.

 

Men har hun overhovedet behov for dækken?

 

Skrylle er et rigtigt godt dækken, men også herredyrt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have det lidt større, som på det andet foto hvor det dels går længere ned ad siderne og dels i halsen.

 

Men har hun overhovedet behov for dækken?

 

Skrylle er et rigtigt godt dækken, men også herredyrt :-D

 

 

Ak ja, jeg er også ret meget i tvivl, for det er jo ikke noget stort dækken heller (det dækker ryggen, men ikke bagmusklen osv). Så skal man måske nok over i en hel anden model.Jeg tror også jeg vil prøve at have det hjem nummeret større og måske hvis der findes en anden type dækken som bliver siddende ordentligt (ikke alt for dyrt)...:hmm:

 

Ja, hun skal have et dækken både til når hun sidder i cykelkurv til/ fra skoven/ grønne områder og f.eks i forbindelse med agility. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have det lidt større, som på det andet foto hvor det dels går længere ned ad siderne og dels i halsen.

 

Men har hun overhovedet behov for dækken?

 

Skrylle er et rigtigt godt dækken, men også herredyrt :-D

 

Vi har nemlig også prøvet skrylle, :5up:men vi var meget i tvivl fordi hun lidt lå mellem to størrelser. Så bliver nok (desværre) nødt til at vente til jeg ved hun er udvokset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ogå sige at det nok skal været lidt større i halsen -men jeg er absolut ingen expert :-)

 

Jeg har det her: http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_collars_dog_leads/clothing (Det sorte, nummer to på siden) -det kan også købes hos alttilhundogkat.dk, men det er billigere hos zooplus :blink:

 

Det er ikke noget fint og fancy dækken, men hvis det kun er mens hun vokser sig færdig og I spare op til et dyre, permanet dækken, er det vel fint nok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ogå sige at det nok skal været lidt større i halsen -men jeg er absolut ingen expert :-)

 

Jeg har det her: http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_collars_dog_leads/clothing (Det sorte, nummer to på siden) -det kan også købes hos alttilhundogkat.dk, men det er billigere hos zooplus :blink:

 

Det er ikke noget fint og fancy dækken, men hvis det kun er mens hun vokser sig færdig og I spare op til et dyre, permanet dækken, er det vel fint nok :-D

 

 

Det er også et pænt dækken, sådan enkelt og klassisk. Jeg kan egentligt også bedst lide noget, der ligner lidt et heste-dækken. :-) Jeg er bare altid i tivivl om, når jeg ser nogle, om de sidder ordentligt, men nu ved jeg så én, der har det (dig) og synes om det. :5up:

 

Jeg har tidligere på dagen bestilt ezydog dækkenet hjem i et nummer større (for jeg tror I har ret..). Men måske vælger jeg noget helt andet... Æv, ville ønske der var nogen der kunne sige mig, at min hund ikke blev større, så smed jeg gerne penge efter det skrylle (og levede af havregryn resten af måneden).;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Oil-skind, det lyder også lækkert. :5up: Men jeg har slet ikke turde overveje de dækkener, der ikke er afbilledet på en hund. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal kigge efter. :mrgreen::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke rigtig modellen passer.... er ikke så vild med, at det gaber sådan over ryggen. Det ser også meget "stift" ud - ligner ikke rigtig, at det bevæger sig sammen med hunden.

 

Skrylle - intet over og intet ved siden af :mrgreen:

 

 

Jeg er helt enig. Ezydog dækkenet har også fået kritik for at være stift i det, men måske falder det lidt ned i brug. :confused: Det er også noget kraftigere end skrylle.

 

Vi skal også helt sikkert have et skrylle, når jeg finder ud af hvilken størrelse, hun skal have (permanent). :-)

 

Nogen der har erfaring med hurrtas? (De ser også lækre ud). Især vinter pro, men det kan godt være den bliver alt for varm til Smilla (+ den er lige så dyr som skrylle). :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig. Ezydog dækkenet har også fået kritik for at være stift i det, men måske falder det lidt ned i brug. :confused: Det er også noget kraftigere end skrylle.

 

Vi skal også helt sikkert have et skrylle, når jeg finder ud af hvilken størrelse, hun skal have (permanent). :-)

 

Nogen der har erfaring med hurrtas? (De ser også lækre ud). Især vinter pro, men det kan godt være den bliver alt for varm til Smilla (+ den er lige så dyr som skrylle). :rolleyes:

 

Hurrtas er også lækkert - men igen stivere end Skrylle.... kender det ikke selv, men har set en del (særligt lidt bredere - læs amstaff-like) hunde, hvor det ligger rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurrtas er også lækkert - men igen stivere end Skrylle.... kender det ikke selv, men har set en del (særligt lidt bredere - læs amstaff-like) hunde, hvor det ligger rigtig godt.

 

Ok, tak. :5up:

 

Jeg synes desværre aldrig man ser de dækkener i butikkerne (hurrta, ezydog..) (så man kan prøve). I hvert fald ikke der hvor jeg kommer.:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak. :5up:

 

Jeg synes desværre aldrig man ser de dækkener i butikkerne (hurrta, ezydog..) (så man kan prøve). I hvert fald ikke der hvor jeg kommer.:rolleyes:

 

Heller ikke, hvor jeg kommer ;o)

 

Jeg ved bare, hvordan jeg selv har det.... elsker, elsker, elsker mine softshell jakker og kommer aldrig over i andet igen - derfor skal mine hunde heller ikke gå i andet :mrgreen:

 

Og ja, jeg har pelshunde, der objektivt set nok ikke har brug for dækkener. Men de venter en del i bilen, når vi træner og der får de altså dækkener på om vinteren. Eller det vil sige, Kimmi gør, for Splint kan slet ikke klare at have noget på og piller alt af.... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke, hvor jeg kommer ;o)

 

Jeg ved bare, hvordan jeg selv har det.... elsker, elsker, elsker mine softshell jakker og kommer aldrig over i andet igen - derfor skal mine hunde heller ikke gå i andet :mrgreen:

 

Og ja, jeg har pelshunde, der objektivt set nok ikke har brug for dækkener. Men de venter en del i bilen, når vi træner og der får de altså dækkener på om vinteren. Eller det vil sige, Kimmi gør, for Splint kan slet ikke klare at have noget på og piller alt af.... :roll:

 

Jeg synes alle hunde behøver et dækken. :-) Men jeg er meget i tvivl om, hvor varmt det skal være... Var jo klar til at vælge 'back on track', men fik så at vide det mest var til hunde 'der døjede med et eller andet'. Skrylle virkede lækkert og er et utroligt flot dækken, men jo egentlig også ret tyndt. Men jeg ejer så heller ikke selv noget i softshell (eller andet kvalitet) :mrgreen: så ved ikke rigtigt, hvordan det 'fungerer'.

 

Æih, måske skal jeg tage ud og prøve de skryller igen. Er i tvivl om det skal være 36-38 eller 39-41. Den første passer jo lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes alle hunde behøver et dækken. :-) Men jeg er meget i tvivl om, hvor varmt det skal være... Var jo klar til at vælge 'back on track', men fik så at vide det mest var til hunde 'der døjede med et eller andet'. Skrylle virkede lækkert og er et utroligt flot dækken, men jo egentlig også ret tyndt. Men jeg ejer så heller ikke selv noget i softshell (eller andet kvalitet) :mrgreen: så ved ikke rigtigt, hvordan det 'fungerer'.

 

Æih, måske skal jeg tage ud og prøve de skryller igen. Er i tvivl om det skal være 36-38 eller 39-41. Den første passer jo lige nu.

 

Så ville jeg bare købe 39-41. De falder jo fint ind til hunden og bevæger sig sammen med den. Du kan jo spænde det rimeligt meget ind. Hvor gammel er det hun er?

 

Softshell er guds gave til mennesker som mig, der nemt føler mig som michelin-manden :mrgreen: Jeg HADER regntøj af enhver art, kan ikke arbejde med "dynejakker" (selvom jeg faktisk ejer en r..dyr Peak Perfomance dunjakke, der er sindssygt varm, men bare fylder alt for meget) og fungerer slet ikke i stift tøj. Og med al den tid jeg tilbringer på en kold og forblæst træningsplads eller i skov/strand - så er mit Haglöfs tøj alle pengene værd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ville jeg bare købe 39-41. De falder jo fint ind til hunden og bevæger sig sammen med den. Du kan jo spænde det rimeligt meget ind. Hvor gammel er det hun er?

 

Softshell er guds gave til mennesker som mig, der nemt føler mig som michelin-manden :mrgreen: Jeg HADER regntøj af enhver art, kan ikke arbejde med "dynejakker" (selvom jeg faktisk ejer en r..dyr Peak Perfomance dunjakke, der er sindssygt varm, men bare fylder alt for meget) og fungerer slet ikke i stift tøj. Og med al den tid jeg tilbringer på en kold og forblæst træningsplads eller i skov/strand - så er mit Haglöfs tøj alle pengene værd :5up:

 

Så vidt jeg husker kunne jeg bare ikke spænde 39-41 ordentligt ind om maven og den hang lidt ned over haleroden også. Hvis jeg så bare vidste hun blev et par cm længere og en del kraftigere. Men sæt nu hun alligevel ikke bliver større.

 

Hun kunne faktisk også passe den der var nummeret endnu mindre 33-35, men den var lige kort nok.. (Hun har vist en lidt lang ryg). Så jeg tror 36-38 er den bedste (lige nu i hvert fald.. :mrgreen:).

 

Der står dette på deres hjemmeside:

 

Du måler fra hvor halsbåndet sidder og til begyndelsen af haleroden,

og trækker 3-4 cm fra dette mål

 

 

Betyder det, at når Smilla er 39 cm lang, så skal jeg trække 3-4 cm fra dette og så er vi nede på at hun skal passe en 36-38?

 

 

Ligner selv michelin manden om vinteren. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker kunne jeg bare ikke spænde 39-41 ordentligt ind om maven og den hang lidt ned over haleroden også. Hvis jeg så bare vidste hun blev et par cm længere og en del kraftigere. Men sæt nu hun alligevel ikke bliver større.

 

Hun kunne faktisk også passe den der var nummeret endnu mindre 33-35, men den var lige kort nok.. (Hun har vist en lidt lang ryg). Så jeg tror 36-38 er den bedste (lige nu i hvert fald.. :mrgreen:).

 

Der står dette på deres hjemmeside:

 

Du måler fra hvor halsbåndet sidder og til begyndelsen af haleroden,

og trækker 3-4 cm fra dette mål

 

 

Betyder det, at når Smilla er 39 cm lang, så skal jeg trække 3-4 cm fra dette og så er vi nede på at hun skal passe en 36-38?

 

 

Ligner selv michelin manden om vinteren. ;-)

 

Kimmien har en 9'er -= 58 cm og hun er 64 cm fra halsbånd til halerod. Det er ikke helt stramt omkring maven, men bliver fint siddende alligevel - endda uden at glide ned på siden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ogå sige at det nok skal været lidt større i halsen -men jeg er absolut ingen expert :-)

 

Jeg har det her: http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_collars_dog_leads/clothing (Det sorte, nummer to på siden) -det kan også købes hos alttilhundogkat.dk, men det er billigere hos zooplus :blink:

 

Det er ikke noget fint og fancy dækken, men hvis det kun er mens hun vokser sig færdig og I spare op til et dyre, permanet dækken, er det vel fint nok :-D

 

Blev lige lidt nysgerrig, fordi jeg for nylig har set på dækken nr 6 og 7 på denne side du linker til (de brune med golden-model).. Hvordan vurderer man om et dækken passer til ens hund?

Mio er jo ikke en typisk Golden af bygning, men en langbenet splejs! :rolleyes:

Jeg skal ikke bruge en masse penge på det, da det mest er til at varme ham på de evt. få kolde gåture ved stranden vi kommer på til vinter (fandt jo lige ud af man skulle passe på Watertail :shock:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev lige lidt nysgerrig, fordi jeg for nylig har set på dækken nr 6 og 7 på denne side du linker til (de brune med golden-model).. Hvordan vurderer man om et dækken passer til ens hund?

Mio er jo ikke en typisk Golden af bygning, men en langbenet splejs! :rolleyes:

Jeg skal ikke bruge en masse penge på det, da det mest er til at varme ham på de evt. få kolde gåture ved stranden vi kommer på til vinter (fandt jo lige ud af man skulle passe på Watertail :shock:).

 

Det er jeg nok ikke lige den rette til at svare på, jeg er absolut ingen dækken expert og det er også først for ganske nyligt at et dækken har indfundet sig i mit hjem :blink:

 

Men jeg valgte det dækken jeg har købt, fordi de fåes i størrelse fra rimeligt små hunde op til noget større hunde, og jeg derfor tænkte at det måtte passe til de fleste hunde med en nogenlunde "almindelig", kropsbygning = lidt længere end den er høj, nogenlunde lige ryg osv.

 

Og derudover så kunne jeg også godt lide at formen på det, sådan lidt hestedækken agtigt :-D

 

Og endelig, så havde jeg ikke lyst til at betale en formue for det, da de hunde jeg har, efter min mening, ellers ikke har behov for dækken, da de har rigeligt af pels og beskyttende underuld. Men da Flica er lidt gigtplaget, har jeg købt dækkenet til hende, til når det regner så hun ikke går og bliver våd, og på den måde kold og ellers til meget kolde dage. Og jeg må sige at jeg syntes at det sidder fint på hende :-D

- Det kunne godt have været en anelse længere i ryggen, så det gik lidt mere ned over halen, men det viste jeg næsten godt da jeg købte det, da jeg må indrømme at jeg købte det én størrelse mindre end jeg ellers ville have gjort, hvis jeg kun havde tænkt på Flica, men da hun er den eneste af mine hunde der er så stor -og jeg ikke har planer om at få flere af den slags, og jeg samtidig må erkende at hun nok ikke når at slide dækknet op i hendes resterende levetid, så købte jeg dækknet i en størrelse der også ville kunne passe aussierne ;-) - Og faktisk, efter at Flica har prøvet dækknet og haft det på, tror jeg egentlig at det ville have været for stort hvis jeg havde købt det i den størrelse jeg ellers havde tænkt på til hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du været ude i Sabro og prøve det på hende?

 

For et par uger siden var de (mor og datter) ude og vise deres dækkener m.m frem i Viby, så der prøvede jeg Skrylle dækken 33-35 og 39-41. Desværre havde de ikke 36-38 med.. men jeg formoder det var den, som ville have passet hende bedst. Men så er der jo usikkerheden mht om Smilla vokser mere..

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg må sige min mening, synes jeg det ser helt fint ud :5up:

 

Du skal være så velkommen til at give dit besyv med. :blink: Jeg tror også det er sådan ok... skralder an eller hvordan man vil sige det. Men nu har jeg bestilt lidt forskelligt hjem fra loppetjansen og så må jeg se, hvad der sidder bedst. Og ellers er der jo altid Skrylle, som jo stadigt trækker en del. :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nummeret større bliver i hvert fald for voldsomt. :lol:

 

Det andet dækken synes jeg sidder rimeligt, synes I ikke? (Det er da virkelig svært at finde dækken med god pasform. Men hunde er jo heller ikke ens...). :rolleyes:

 

Jeg har jo en gåtur veninde der syer på mål, hvis det var interessant? Ellers må i gerne låne Karlas indtil Smilla vokser ud af det... det er lige til den korte side på Karla nu, så vi skal have et nyt til vintersæsonen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...