Hop til indhold

FurMinator!!!


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Da jeg var i (hunde)klubben i dag og træne, var der nogle der fortalte om og viste denne strigle...

 

http://www.furminator.com/

 

Jeg ved ikke helt om jeg bryder mig om den... Den er nok god til at fjerne underulden, men det kan vel ikke være "sundt" at fjerne så meget/så effektivt som den gør. Jeg vil tro at pelsen bliver skadet/slidt meget - den skal i hvert fald nok ikke bruges dagligt!

 

Kender i den, og hvad synes I om den???

 

Den minder (efter min mening) end af de kam-knive man bruger til at ordne manen på heste med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Effiktiv ser den ud :shock:

 

Jeg kan ikke helt se hvordan den skal skære - hvis den gør det så ville den vel også fjerne det "alm." hårlag og ikke kun underulden :confused:

 

Jeg tror ikke den gør skade - hvis den skær underulden (!!) så er man jo ikke kommet af med problemet - hunden vil vel stadig have den sidste hårstump at skulle fælde af :confused:

 

Men alt børstning slider jo mok på hårlaget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Effiktiv ser den ud :shock:

 

Jeg kan ikke helt se hvordan den skal skære - hvis den gør det så ville den vel også fjerne det "alm." hårlag og ikke kun underulden :confused:

 

Jeg tror ikke den gør skade - hvis den skær underulden (!!) så er man jo ikke kommet af med problemet - hunden vil vel stadig have den sidste hårstump at skulle fælde af :confused:

 

Men alt børstning slider jo mok på hårlaget :-D

 

Ja også mine tanker... Men når man rører ved takkerne, så er den altså ret skarp i det, og det ligner faktisk de skær der er på min klippemaskine til heste!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja også mine tanker... Men når man rører ved takkerne, så er den altså ret skarp i det, og det ligner faktisk de skær der er på min klippemaskine til heste!!!

 

Tjaa - jeg har jo ikke set den :blink:

 

Køb en - prøv den - og del din erfaring med os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa - jeg har jo ikke set den :blink:

 

Køb en - prøv den - og del din erfaring med os :mrgreen:

 

He he... I don´t need it :blink:

Og så er der også lige prisen... 348 kr. - det gi´r jeg bare ikke for en strigle!!! Kald mig bare nærig, men nix - så hellere bruge de penge på en ny hetzsele eller halsbånd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Når jeg ser på bladene, og den måde den tager ulden på, så ligner det unægtelig sådan en jeg bruger til min kat, og som, jeg brugte på Lucky. Den er alt for lille til at jeg gider gå igang på Buddy ;-)

 

Den er meget effektiv og jeg er glad for min... det er min kat også :blink:

 

Der er næsten to katte, når hun ligger med det afrevne ved siden af sig. Det er vildt så meget den tager, og min kat som ellers hader at blive redt nyyyder når vi går igang med den her. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv lige at spørge Nazak - den minder meget om den min bror lige har købt og er meget begrejstret for - andre i klubben har prøvet den og er ligeledes meget begrejstret.

 

Jeg har nu ikke prøvet den på bette pigen endnu :blink:

 

Må jeg lige gøre :-D

 

Jeg har nok set mig blind på, at den minder så meget om skærene på min hesteklipper :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Minder lidt om den vi har til Alice.

 

Det er også en med sådan nogle skær på, bare en lidt anden udformning.

Vi fik den anbefalet af opdrætter da Alice danner temmelig meget underuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Berit1104

Nu er det sådan med den der FURminator at der er forskellige størrelser. Og ja jeg har dem og har prøvet dem. Til en Lab er en medium en passende størrelse.De skal efter min mening ikke bruges hver dag og ja de kan slide gevaldigt på pelsen. Derfor bruges den kun når hunden fælder eller man skal fjerne underuld på en trimmerace som fc schnautzer/westie o.lign.

Prisen på 348,- lyder umiddelbart ret høj, MEN tænk på den holder supergodt og i mange år og så bruger du forhåbentlig mindre støvsugerposer :roll: men de er set til priser fra 248,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berit1104

En king coat kan skære pelsen af hvis det ikke sidder løst eller hvis den er meget filtret. En FURminator fjerner underuld og løse hår så vidt jeg er informeret. Jeg har en demo dvd jeg lige skal have set så ved jkeg forhåbentlig lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg købte en i Ballerup... Så nu kommer der en opdatering efter at have afprøvet den ;-)

 

Jamen jeg synes faktisk, at den fungerer udemærket. Caisar har været i kraftig fæld, og var faktisk ret grim at se på (hans underuld er brunlig, og sad meget yderligt... men det var umuligt at få striglet "i bund" med mine normale strigler...). Så¨prøvede jeg furminator´en på ham, og hvilken forskel. Den tog faktisk det hele, og Caisar sagde intet til at blive striglet med den (han er ikke vildt begejstret for at blive striglet). Hans pels blev meget blank, og føltes mere luftig og lækker. Der var ikke spor af skæl eller det der matte look som godt kan komme når man ellers har striglet.

Så det er en strigle jeg helt sikkert kan anbefale at bruge i fældeperioden. Men det er, efter min mening, ikke en strigle man skal bruge hver dag, måske en gang hver 14. dag eller en gang om måneden... Og der står da også på brugsforvirringen at man straks skal stoppe med at bruge den, hvis hunden bliver irriteret i huden o.lign.

 

Men jeg har faktisk kunne bruge den til Caisar én gang, og så ellers strigle ham med de normale strigler, og mærke en klar forskel. Han er virkelig blevet flot i pelsen igen :-D

 

Så den får 4 :5up: :5up: :5up: :5up: ud af 5 :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hmm..

Jeg går ind for billige løsninger og jeg har i mange år anvendt en ganske almindelig menneskekam og en loppekam til fjernelse af uld fra både hund og kat.

 

Loppekammen tager rigtigt meget uld med og er blid i spidserne.

 

En almindelig kam kan man tage bredere strøg med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm..

Jeg går ind for billige løsninger og jeg har i mange år anvendt en ganske almindelig menneskekam og en loppekam til fjernelse af uld fra både hund og kat.

 

Loppekammen tager rigtigt meget uld med og er blid i spidserne.

 

En almindelig kam kan man tage bredere strøg med.

 

Når Ascha fældede kunne jeg simpelthen ikke trække en kam igennem hendes pels men en schæferstrigle tog al underulden i løbet af et par dage. En efterfølgende støvsugning tog det støvede "look" og hun elskede det.

 

Thailos pels er meget sværere at have med at gøre, til trods for at han ikke har nær så meget af det. Mit problem er størst med fældningen af hans dækhår, så indtil videre er støvsugeren mit bedste redskab. Desuden er det sjovere at støvsuge hunden end dens omgivelser. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg købte en i Ballerup... Så nu kommer der en opdatering efter at have afprøvet den ;-)

 

Jamen jeg synes faktisk, at den fungerer udemærket. Caisar har været i kraftig fæld, og var faktisk ret grim at se på (hans underuld er brunlig, og sad meget yderligt... men det var umuligt at få striglet "i bund" med mine normale strigler...). Så¨prøvede jeg furminator´en på ham, og hvilken forskel. Den tog faktisk det hele, og Caisar sagde intet til at blive striglet med den (han er ikke vildt begejstret for at blive striglet). Hans pels blev meget blank, og føltes mere luftig og lækker. Der var ikke spor af skæl eller det der matte look som godt kan komme når man ellers har striglet.

Så det er en strigle jeg helt sikkert kan anbefale at bruge i fældeperioden. Men det er, efter min mening, ikke en strigle man skal bruge hver dag, måske en gang hver 14. dag eller en gang om måneden... Og der står da også på brugsforvirringen at man straks skal stoppe med at bruge den, hvis hunden bliver irriteret i huden o.lign.

 

Men jeg har faktisk kunne bruge den til Caisar én gang, og så ellers strigle ham med de normale strigler, og mærke en klar forskel. Han er virkelig blevet flot i pelsen igen :-D

 

Så den får 4 :5up: :5up: :5up: :5up: ud af 5 :blink:

Jeg har også afprøvet den, og her får den ikke nogen god omtale!

Den virker rimeligt på kattene, nogenlunde på borderne og slet ikke på Huckie :(

Der kommer ikke særlig meget af ved Huckie med furminatoren. Til gengæld tager schæferstriglen ca 5 gange så meget som furminatoren!

 

Heldigvis har jeg lavet en aftale om at levere den tilbage, hvis jeg ikke er tilfreds :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også afprøvet den, og her får den ikke nogen god omtale!

Den virker rimeligt på kattene, nogenlunde på borderne og slet ikke på Huckie :(

Der kommer ikke særlig meget af ved Huckie med furminatoren. Til gengæld tager schæferstriglen ca 5 gange så meget som furminatoren!

 

Heldigvis har jeg lavet en aftale om at levere den tilbage, hvis jeg ikke er tilfreds :blink:

 

:5up: sådan skal det være :5up:

 

her tager schæferstriglen slet ikke lige så godt som furminatoren, der sidder stadig totter ud stritter... men den er god til når jeg har haft brugt furminatoren :5up: Men det er godt nok en jungle ligesom med foder :shock:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berit1104

Hm nu er det jo bare desværre ikke alle hunde der kan redes igennem med en loppekam. Og til meget tætpelsede/uldne hunde er den altså et super redskab. Har selv købt et par stykker i Dyfo Svendborg for 279,- kr og det er alle pengene værd, med to hunde der i lange perioder fælder fælt meget:confused:.

Og det er endda kun en border collie og en labrador. Jeg prøvede den i butikken og det overbeviste mig om at sådan nogle skulle jeg bare eje.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berit1104
Hvad er egentlig forskellen på den dims der og så en coat king-børste-ting ?

 

En coat king skærer pelsen hvis det ikke sidder løst og hunden ikke fælder. Den er til gengæld eminent til filtertotter.:roll: men den må kun bruges hver 3.uge

en FURminator fjerner alt løst hår og underuld uden at beskadie det pels der ikke sidder løst, dvs den tynder ikke ud i pelsen og efterlader den som en sølle tynd pels. Men den skal heller ikke bruges ofte.

Ja det er en jungle med alle de børster/kamme og hvad en syntes er godt er pest for en anden, hver sin mening. Men find en velassortetet dyrehandel og prøv det inden i køber det. Ligesom med foder der er altid smagsgaranti.:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...