Hop til indhold

Lidt klynken om Ringorm..


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Ja så lykkedes det altså Pippi (vores killing) at smitte os alle med Ringorm - fedt! :roll:

 

Det er heldigvis ikke så klamt og omfattende, som man kan læse nogen steder på nettet. Mio reagerede kun på bagbenet, hvor han har et sår-ligende område, mens Pippi ikke havde noget umiddelbart synligt, men var totalt selvlysende grøn på det meste af ryggen :badr:. Vi har hver fået en enkelt ring på benene, der bare skal cremes to gange om dagen, men nøj et cirkus, at få de to 4-benede i bad! :shock:

 

Badeværelset sejlede, og der var vandspor gennem hele lejligheden, plus at Pippi var dobbelt fornærmet, først fordi Mio rystede sig over hendes kurv som hun lå i, og derefter fordi hun skulle have samme tur i bruseren! :roll:

 

Jeg havde så dårlig samvittighed, over behandlingen af de to, bagefter - Mio var tydeligt ikke glad, men kom da jeg blev lidt streng i stemmen, mens kæresten måtte holde Pippis ben mens jeg badede hende! :oops:

 

Og det skal vi igennem 3 gange mere! :cry: Og jeg har ikke lyst til, at stå med godbidder, når man har med medicin at gøre :???:

 

Lidt billeder af staklerne, Pippi var den der var mest ynkelig at se på - hun var ret evil-looking! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på, at katten har smittet jer? Jeg fik ringorm på et tidspunkt og slæbte katten til dyrlægen, og han fortalte, at det var sjældent at smittevejen gik den vej. Faktisk var det den modsatte vej. Altså at mennesket smitter katten. Katten var dog heller ikke smittet, så han undslap beskyldningerne og det var så mig, der måtte tage hensyn, så han ikke blev smittet :mrgreen:

 

Jeg fik at vide, at det oftest skyldes grisekød, at mennesker får ringorm.

 

Og stakkels misser - der er ikke helt tilfredshed med behandlingen vist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på, at katten har smittet jer? Jeg fik ringorm på et tidspunkt og slæbte katten til dyrlægen, og han fortalte, at det var sjældent at smittevejen gik den vej. Faktisk var det den modsatte vej. Altså at mennesket smitter katten. Katten var dog heller ikke smittet, så han undslap beskyldningerne og det var så mig, der måtte tage hensyn, så han ikke blev smittet :mrgreen:

 

Jeg fik at vide, at det oftest skyldes grisekød, at mennesker får ringorm.

 

Og stakkels misser - der er ikke helt tilfredshed med behandlingen vist.

 

:hmm: Det lyder da lidt ubehageligt, at det skulle gå den vej. :(

Men dyrlægen mente nu, at Pippi havde haft svampen med da vi fik hende, det var jo også hende der lyste mest op under uv-lampen?! :hmm:

Men godt det i forvejen er sjælden jeg spiser gris så! :5up:

 

Er lidt nysgerrig på hvad du gjorde og hvordan du behandlede dig selv - hvilken creme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er jo lang tid siden. Det var sådan en creme, man køber i håndkøb...Lamisil hedder det! Der kom det lige :-D Synes det gik hurtigt væk. Jeg spiser heller ikke kød længere, men det er nu ikke derfor, og jeg har da ikke haft ringorm siden :mrgreen:

 

Jeg kan bare huske, at jeg faktisk fik skældud af dyrlægen for straks at tro, at det var kattens skyld. Han var træt af katteejere, der ikke var klar over, at det var dem selv, der viderebragte ringormen. Så lige den info står meget klart i mit hoved - men derfor kan der jo godt være eksempler på, at en enkelt kat alligevel har smittet et menneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er jo lang tid siden. Det var sådan en creme, man køber i håndkøb...Lamisil hedder det! Der kom det lige :-D Synes det gik hurtigt væk. Jeg spiser heller ikke kød længere, men det er nu ikke derfor, og jeg har da ikke haft ringorm siden :mrgreen:

 

Jeg kan bare huske, at jeg faktisk fik skældud af dyrlægen for straks at tro, at det var kattens skyld. Han var træt af katteejere, der ikke var klar over, at det var dem selv, der viderebragte ringormen. Så lige den info står meget klart i mit hoved - men derfor kan der jo godt være eksempler på, at en enkelt kat alligevel har smittet et menneske.

 

Hæ hæ jeg kan se jeg skal revidre min opfattelse af, at det var hunden, der kom med ringorme til os :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også For genialt :mrgreen:

 

Vores første hund slæbte det også med hjem. Vi opdagede naturligvis intet før en behjertet sjæl udbrød: "Du har da ringorm !" :mrgreen:

 

:blink:

 

Godt jeg ikke er den eneste der er lidt langsom - jeg havde en mistanke, også efter nogle hints på et katteforum, men det var først da jeg selv fik "ringen" (LotR flashback :rolleyes:), at jeg ikke var i tvivl :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig! Det er bare så let at give de dumme dyr skylden :mrgreen:

 

:oops: Ja, de kan jo ikke selv benægte :engel: og så er det dem der har slæbt klamme ting med hjem og ikke os! Lidt ligesom at det altid er "naboens" skyld man får lus :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg fik ringorm engang...og jeg gik jo helt i panik, anede ikke hvad det var...så jeg ringede forvirret til vagtlægen og sagde "hjælp, jeg har HUDorm, hvad skal jeg gøre?"...han blev selvfølgelig sur og spurgte om ik jeg kunne vente til min egen læge åbnede...

 

Ringede derefter til min kammerat og sagde at hans #¤%&/( hund havde givet mig hudorm fordi den altid skulle slikke på mig, og han svarede "nej, for min er vaccineret mod hudorm!"

 

da jeg bagefter kom i tanke om at det hedder ringorm følte jeg mig ret tumpet...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg fik ringorm engang...og jeg gik jo helt i panik, anede ikke hvad det var...så jeg ringede forvirret til vagtlægen og sagde "hjælp, jeg har HUDorm, hvad skal jeg gøre?"...han blev selvfølgelig sur og spurgte om ik jeg kunne vente til min egen læge åbnede...

 

Ringede derefter til min kammerat og sagde at hans #¤%&/( hund havde givet mig hudorm fordi den altid skulle slikke på mig, og han svarede "nej, for min er vaccineret mod hudorm!"

 

da jeg bagefter kom i tanke om at det hedder ringorm følte jeg mig ret tumpet...:mrgreen:

 

Hihi... kan lige se vagtlægens udtryk foran mig:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... kan lige se vagtlægens udtryk foran mig:lol::lol:

 

Me2! :lol:

 

Kæresten var også ved at sige rundorm til dyrlægen i tlf og hjerteorm til mig, fordi vores kat jo har problemer med hjertet og så forvekslede han lige lidt rundt :blink: Heldigvis har ringorm jo intet med orm at gøre! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud - et bad?? Til katten :shock:

 

Jamen......? Åh nej :megaked:

Vi har også haft ringorm her, og fik tricket at bruge en bestemt loppekur i dobbelt dosis, mén kunne ikke forvente at vi mennesker slap for et par ringorme mere, da der er noget med at svampen også kan transporteres i de løse hår.... så støvsugning og tålmodighed.

 

Anyhow har jeg tænkt mig at tage katten til et almindeligt dyrlæge tjek snart, og vil spørge hende om hun ikke lige kan belyse ham for en sikkerheds skyld, årh han bliver sur hvis han skal i bad!

 

Han plejer udover det at være rigtig dygtig ved dyrlægen, finder sig i det meste, men da hun så liiige ville tjekke hans temperatur i numsen sidste gang, ohh der blev han fornærmet! På det groveste, han var sur en time efter :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud - et bad?? Til katten :shock:

 

Jamen......? Åh nej :megaked:

Vi har også haft ringorm her, og fik tricket at bruge en bestemt loppekur i dobbelt dosis, mén kunne ikke forvente at vi mennesker slap for et par ringorme mere, da der er noget med at svampen også kan transporteres i de løse hår.... så støvsugning og tålmodighed.

 

Anyhow har jeg tænkt mig at tage katten til et almindeligt dyrlæge tjek snart, og vil spørge hende om hun ikke lige kan belyse ham for en sikkerheds skyld, årh han bliver sur hvis han skal i bad!

 

Han plejer udover det at være rigtig dygtig ved dyrlægen, finder sig i det meste, men da hun så liiige ville tjekke hans temperatur i numsen sidste gang, ohh der blev han fornærmet! På det groveste, han var sur en time efter :ae:

 

Ja det er vildt som katte kan blive fornærmede - det er lidt sjovt nogle gange, når Pippi er blevet så sur, at hun kommer løbende og gør udfald mod ens ben, for at sikke af igen på 1 sek! :lol:

 

Så kommer jeg til, at tænke på en liste jeg fandt, dengang vi skulle have kat (jeg var i forvejen ikke så vild med katte)! :blink:

 

Jeg har dog overvundet min katte-fobi, og nu elsker jeg når Pippi ligger og ælter mit tæppe mens hun spinder - vores lille frække mitzie! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen sikke ond du er sådan at putte alle i bad!

 

stakkkels mio, men vist mest pippi:lol:

 

Ja hvad er det da også for noget! :lol: Følte mig faktisk super ond, med børn kan man i det mindste fortælle, at de er syge og derfor skal tage deres medicin ("bad"). :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...