Hop til indhold

Passer selen?!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Ved lidt vindueskiggen på nettet, faldt jeg over en sele af en type Mio ikke har haft før til en overkommelig pris, så jeg måtte lige prøve hvordan den fungerede for Mio. :mrgreen:

 

Den skilte ved en irriterende str for Mio, og jeg valgte L fremfor M, men er nu i tvivl om det var den rigtige.

 

Mios Brystmål er 69-70cm.

 

Selen fås i M: 52-78cm og L: 70-106cm.

 

En af mine overvejelser er, hvor meget man kan forvente, at et unghundebryst på over 1 år vokser i omkredsen, altså om M bliver for lille?

 

På de vedhæftede billeder er der str L han har på, spændt helt ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo svært at bedømme udfra et billede, men jeg syntes det er ser ud til at den går for højt op foran, så den ender med at skære/irriterer ham i halsen, og evt. besværer hans vejrtrækning

 

Ja, det tænkte jeg også lidt på om den måske gjorde - han virker ikke til at synes den er generende, men det er jo altid lidt svært.. :hmm:

 

Tror du måske den kommer længere ned i str. mindre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det tænkte jeg også lidt på om den måske gjorde - han virker ikke til at synes den er generende, men det er jo altid lidt svært.. :hmm:

 

Tror du måske den kommer længere ned i str. mindre?

nej den kommer højere op i mindre størrelse :-)

 

vi har også prøvet en del til cujo, og nogle kan han bare ikke bruge fordi de ikke er "skabt" til hans fysik, så det er slet ikke sikkert mio kan bruge den sele?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu det måske er en smule hysterisk, eftersom selen først kom i hjemmet efter behandlingen blev sat i gang - ingen af os smitter mere! :5up:

Og nu er det jo ikke ligefrem en farlig virus vi taler om, men en svamp der faktisk lever naturligt i vores omgivelser.

 

Men i kan være helt rolige, for jeg har ikke tænkt mig, at levere den tilbage, men forsøge, at ændre den så den kommer til at passe! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu det måske er en smule hysterisk, eftersom selen først kom i hjemmet efter behandlingen blev sat i gang - ingen af os smitter mere! :5up:

Og nu er det jo ikke ligefrem en farlig virus vi taler om, men en svamp der faktisk lever naturligt i vores omgivelser.

 

Men i kan være helt rolige, for jeg har ikke tænkt mig, at levere den tilbage, men forsøge, at ændre den så den kommer til at passe! :5up:

 

Ringorm holder jo ikke op med at smitte, bare fordi du har givet bad engang :???: Der er sikkert svampesporer overalt i dit hjem og det smitter altså videre til fx gæster eller andet. Samt at jer og jeres dyr også smitter videre indtil i/de er clearede ved ringormsdyrkning.

 

Hvis du nu læser ALT, hvad der står her, så forstår du måske, hvorfor jeg er "hysterisk" ;-)

 

http://holtesdyreklinik.dk/information_Ringorm.aspx

 

Hvis du ikke desinficerer alt i dit hjem, kan du risikere ikke at komme af med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne sætning er meget sigende for hvorfor du ikke bør returnere selen, og vise generel hensyn :-)

 

Behandlingen vil strække sig over mindst 4-6 uger og bør afsluttes med en dyrkning for at sikre, at smitten er udryddet.

 

Smittede dyr bør undgå kontakt til andre dyr i form af udstillinger, klippe- og trimmesaloner mv. indtil de ved en dyrkning er konstateret smittefrie.

 

Du har da helt ret i at det ikke er nogen farlig virus! Det er lus heller ikke, men lur mig om du ikke havde protesteret bare en smule hvis en bærer begyndte at blive gode venner med din hovedpude :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo så påstand mod påstand, for jeg har nogle helt andre informationer omkring forekomst og smitte. Jeg behøver heldigvis ikke gå rundt og blive så nervøs som i åbenbart er! :5up:

 

Citat fra Jeres kilde: "Langhårede dyr bør klippes helt ned før behandlingen indledes" <--- Det er jo totalt langt ude, kunne ikke drømme om, at klippe hverken Mio eller Pippi skaldet i denne kulde pga panik! :shock:

Og de er godt på vej til at blive raske, uden piller, sprøjter og andet "sjovt" der anbefales så mange steder. :5up:

 

Jeg ville ikke sammenligne lus med ringorm, da ringorm ikke er "agressiv" i sin smitte på samme måde som lus. Lus er der lige stor chance for at få, men ringorm-svampen, som allerede findes overalt, skal man være specielt udsat for at få (selvf med undtagelser).

 

Midlet som Mio og Pippi er vasket i (smurt ind over hele kroppen inkl snudeparti uden efterskyld) indkapsler svampen, og de smitter derfor ikke efter denne behandling, hvis den gentages som den skal.

Skulle man alligevel være nervøs for seletøj som i også giver udtryk for, så er 60°C i vaskemaskinen eller lidt rodalon/virkons ekstra sikkerhed.

 

Så ja, måske er forekomsten af denne svamp lidt øget i vores omgivelser i forhold til Jeres/andres, men det betyder altså ikke, at man får ringorm af at besøge os - det er jo ikke pest vi har (7-9-13)! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så undrer det mig meget at vi bor med 2 andre voksne og 3 børn, vi - min mand og jeg - har haft ringorm engang, ingen andre har.

Jeg skyndte mig at fortælle om det, og forklare dem hvad de skulle kigge efter, ingen har haft det. De har endda også en anden hund - som jo snuser til vores katte og ligger og går der hvor de gør.

Desuden har de allesammen kælet for kattene, og den ene brugte en overgang en af børnenes skab som gemmested.

 

Vi gav en dobbelt dosis loppekur da vi opdagede ringorm første gang, og det var faktisk det.. og så en god omgang støvsugning rundt omkring.

 

Undrer mig meget at vores kat så ikke har smittet alle andre som har været i vores hjem, vi har altså ikke sprøjtet noget som helst ud over det hele :confused:

 

Måske er jeg bare uvidende.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo så påstand mod påstand, for jeg har nogle helt andre informationer omkring forekomst og smitte. Jeg behøver heldigvis ikke gå rundt og blive så nervøs som i åbenbart er! :5up:

 

Citat fra Jeres kilde: "Langhårede dyr bør klippes helt ned før behandlingen indledes" <--- Det er jo totalt langt ude, kunne ikke drømme om, at klippe hverken Mio eller Pippi skaldet i denne kulde pga panik! :shock:

Og de er godt på vej til at blive raske, uden piller, sprøjter og andet "sjovt" der anbefales så mange steder. :5up:

 

Jeg ville ikke sammenligne lus med ringorm, da ringorm ikke er "agressiv" i sin smitte på samme måde som lus. Lus er der lige stor chance for at få, men ringorm-svampen, som allerede findes overalt, skal man være specielt udsat for at få (selvf med undtagelser).

 

Midlet som Mio og Pippi er vasket i (smurt ind over hele kroppen inkl snudeparti uden efterskyld) indkapsler svampen, og de smitter derfor ikke efter denne behandling, hvis den gentages som den skal.

Skulle man alligevel være nervøs for seletøj som i også giver udtryk for, så er 60°C i vaskemaskinen eller lidt rodalon/virkons ekstra sikkerhed.

 

Så ja, måske er forekomsten af denne svamp lidt øget i vores omgivelser i forhold til Jeres/andres, men det betyder altså ikke, at man får ringorm af at besøge os - det er jo ikke pest vi har (7-9-13)! :5up:

 

Det er jo så bare dit valg. Men at du opfatter os som nervøse, må stå for din egen regning! ;-) Jeg ser så den her tråd, som et udtryk for uvidenhed. Og også på grænsen til egoisme.

 

Ringorm ER aggressiv vedr. smitte. Ja der er svampe i luften over det hele, men slet ikke i samme mængder, som når man har fået det hjem i ens bolig på alle møbler, vægge osv. Man kan da være heldig, at man kommer af med det hurtigt, men det sker altså ikke hver gang.

 

Det er da dejligt, at du har fået et "vidundermiddel" til dine dyr, som vupti bare fjerner smitten :mrgreen: Jeg tror så bare ikke helt på, at du har fået rigtige informationer ;-)

 

Så kan jeg jo bare prise mig lykkelig for, at jeg ikke skal besøge jer. Eller at jeg ikke møder jer i hundeskov eller andre steder uvidende at jeres hund har ringorm osv.

 

Men at blive kaldt hysteriske og nervøse, fordi man tager hensyn til andre levende væsener mht smittefare, jaaaah :rolleyes:

 

Jeg tror, det var det sidste herfra mig i denne tråd - pøj pøj med det :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo så bare dit valg. Men at du opfatter os som nervøse, må stå for din egen regning! ;-) Jeg ser så den her tråd, som et udtryk for uvidenhed. Og også på grænsen til egoisme.

 

Ringorm ER aggressiv vedr. smitte. Ja der er svampe i luften over det hele, men slet ikke i samme mængder, som når man har fået det hjem i ens bolig på alle møbler, vægge osv. Man kan da være heldig, at man kommer af med det hurtigt, men det sker altså ikke hver gang.

 

Det er da dejligt, at du har fået et "vidundermiddel" til dine dyr, som vupti bare fjerner smitten :mrgreen: Jeg tror så bare ikke helt på, at du har fået rigtige informationer ;-)

 

Så kan jeg jo bare prise mig lykkelig for, at jeg ikke skal besøge jer. Eller at jeg ikke møder jer i hundeskov eller andre steder uvidende at jeres hund har ringorm osv.

 

Men at blive kaldt hysteriske og nervøse, fordi man tager hensyn til andre levende væsener mht smittefare, jaaaah :rolleyes:

 

Jeg tror, det var det sidste herfra mig i denne tråd - pøj pøj med det :vinken:

 

Ja, jeg kan jo også prise mig selv lykkelig over ikke, at blive kørt ned på gaden når jeg går ud... :5up:

 

Og så synes jeg nok det er lidt mere "under bæltestedet", at kalde en person man ikke kender for uvidende, egoist, ligeglad med andre levende væsner, fremfor nervøs! :roll:

 

Ved ikke om du selv har haft ringorm, men jeg sammenligner mine kilde-oplysninger (også dem i har citeret), med hvad jeg selv iagtager - hvis det er, at være uvidende, så findes der godt nok mange uvidende mennesker ude i livet! Øv da! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vist også opgive og forlade denne tråd, ellers ender det bare med at jeg siger ting der hverken er konstruktive eller klædelige :???:

 

Kan du have held og lykke med det hele :vinken: Næsten ærgeligt det ikke er muligt at føre statestik over hvor mange hunde/mennesker du får smittet i din hensynsløse naivitet og ikke mindst hvor mange penge det kommer til at løbe op i!

Men sk*de da være med det, ALLE har da råd til at betale for sådan et forløb uden at få ondt i pengepungen senere :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Jeg har ondt af dig efter den totalt unødvendige overfusning du lige har været udsat for.

 

Jeg er enig så langt som til at du nok ikke bør returnere selen, men det oplyser du jo faktisk osse ret tidligt i tråden om at du ikke agter.

 

Derefter er der jo ingen grund til at overfalde dig på den måde. Ringorm er ganske rigtigt smitsomt, også mellem dyr og mennesker, men altså....... Jeg undskylder på forhånd sammenlingningen mellem børn og hunde, men børn med ringorm må gerne modtages i daginstitutioner, så at påstå at det er rimeligt at at ingen besøger jer i ugevis og at I iøvrigt opretholder en slags frivillig isolationen er i den grad at skyde over målet.

 

Resten er direkte personangreb og den slags troede jeg faktisk ikke var velset på forum. Co-admins, hvor er I? Er det virkelig kun mig der synes at grænsen for rimelig opførsel er blevet overskredet her??

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, jeg synes nu nok også det er nogle halv-grove ord der blev slynget ud... :cry:

 

Jeg har altså arbejdet i en dyrehandel og fik da til tider ringorm, det var ikke noget vi lukkede hele butikken ned for! Vi behandlede selvfølgelig dyret, men hvis det skulle være SÅ smitsomt, kan jeg ikke forstå at alle andre dyr ikke fik det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
:ae:

 

Jeg har ondt af dig efter den totalt unødvendige overfusning du lige har været udsat for.

 

Jeg er enig så langt som til at du nok ikke bør returnere selen, men det oplyser du jo faktisk osse ret tidligt i tråden om at du ikke agter.

 

Derefter er der jo ingen grund til at overfalde dig på den måde. Ringorm er ganske rigtigt smitsomt, også mellem dyr og mennesker, men altså....... Jeg undskylder på forhånd sammenlingningen mellem børn og hunde, men børn med ringorm må gerne modtages i daginstitutioner, så at påstå at det er rimeligt at at ingen besøger jer i ugevis og at I iøvrigt opretholder en slags frivillig isolationen er i den grad at skyde over målet.

 

Resten er direkte personangreb og den slags troede jeg faktisk ikke var velset på forum. Co-admins, hvor er I? Er det virkelig kun mig der synes at grænsen for rimelig opførsel er blevet overskredet her??

 

Nej du er ikke alene med den mening, jeg er enig i det du skriver.

N1nna skrev med det samme at selen ikke skulle leveres tilbage. Men det valgte Ekat og Gucci at overhøre, og fortsatte med at argumentere omkring uansvarlighed m.m.

 

Netdoktor mener så heller ikke at det er den store ulykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man bliver kaldt hysterisk og nervøs og skrevet til i en sarkastisk tone, så er det da klart, at man reagerer.

 

Det er da ærgeligt, at i føler N1nna er blevet angrebet. Men jeg står ved mine ord, jeg kan ikke se, at jeg er gået over stregen mere end jeg er blevet tiltalt.

 

Jeg synes det er sjovt, at der bliver råbt jagt i gevær her, når der ofte er mange andre tråde, hvor folk inkl. et par stykker her i tråden går langt mere over gevind :blink: Men ja, det er jo så bare min opfattelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man bliver kaldt hysterisk og nervøs og skrevet til i en sarkastisk tone, så er det da klart, at man reagerer.

 

Det er da ærgeligt, at i føler N1nna er blevet angrebet. Men jeg står ved mine ord, jeg kan ikke se, at jeg er gået over stregen mere end jeg er blevet tiltalt.

 

Jeg synes det er sjovt, at der bliver råbt jagt i gevær her, når der ofte er mange andre tråde, hvor folk inkl. et par stykker her i tråden går langt mere over gevind :blink: Men ja, det er jo så bare min opfattelse.

Så vidt jeg ved skrev N1nna bare at hun heldigvis ikke var nervøs over det som I ville være - eller noget i den stil. Ikke at du var hysterisk. Under alle omstændigheder synes jeg ikke der er grund til at reagere ved at kalde hende uvidende, egoistisk og uansvarlig. Hun sender jo ikke selen tilbage og tager da garanteret hendes forholdsregler ift. hvad hun er blevet fortalt.
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved lidt vindueskiggen på nettet, faldt jeg over en sele af en type Mio ikke har haft før til en overkommelig pris, så jeg måtte lige prøve hvordan den fungerede for Mio. :mrgreen:

 

Den skilte ved en irriterende str for Mio, og jeg valgte L fremfor M, men er nu i tvivl om det var den rigtige.

 

Mios Brystmål er 69-70cm.

 

Selen fås i M: 52-78cm og L: 70-106cm.

 

En af mine overvejelser er, hvor meget man kan forvente, at et unghundebryst på over 1 år vokser i omkredsen, altså om M bliver for lille?

 

På de vedhæftede billeder er der str L han har på, spændt helt ind.

 

Ok, på billede 1 og 3 synes jeg at det ligner at selen sidder ret højt mod halsen? Ved ikke om du kan udvide nogle af spænderne på en måde, så den kommer længere ned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...