Hop til indhold

Fuld pels og voksen vægt?


Gæst Fru_M
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Daisy er som nævnt tidligere kun 6 mdr gammel og er begyndt at få en lidt længere pels.

Hvornår kan vi forvente at hun har en fuld pelspragt?

Lige nu er hun lidt bølget henover ryggen, er så småt begyndt at få faner på benene og halen er ved at være lidt langhåret.

 

Og så vil jeg egentlig også godt høre hvad jeres fuldvoksne golden tæver vejer. Vi er nemlig lidt i tvivl om hvor mange kg vi kan forvente at hun kommer til at veje. Sådan højde/bredde mæssigt har vi en meget god forestilling.

 

Lidt baggrundsviden...

Hendes far er af den store (udstillings) type, helt hvid og med lang tyk pels og som sagt meget stor og bred. Moren er lille (jagt?) type, meget mørk (rød) og ikke nær så lang pels, som faren.

 

Grundet forældrenes farve er vi også lidt i tvivl om Daisy bliver mørkere.

Indtil videre har hun beholdt den helt hvide farve, med en anelse mørkere creme i den nye længere pels. Jeg tænker lidt, at hvis hun ville ende med at blive meget mørkere, så skulle hun vel have begyndt at skifte farve allerede nu? Eller tager jeg helt fejl?

 

Hvad har erfaringen været med jeres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella

Bella er en skøn golden af jagtlinjen og har en mørk farve. Hendes vægt er nok pt omkring de 25kg og jeg forventer ikke at hun tager mere på. 30kg vil så absolut være maksimum. Bella er 1½ år pt og er næsten holdt med at vokse.

 

Bellas hår er ikke typisk langt som andre goldens og hun lignede i lang tid en formel 1 lab i en gylden farve. Hun har lange faner på hale, ben og hals men kort pels på resten af kroppen.

 

Hun begyndt at ændre lidt pels omkring de 1 år ellers ikke rigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Hej:vinken:

 

Sikke dog en smuk lille dame:lun:

 

Altså min Sofus er jo godt nok en han, men han er en lille hanhund. Han er 2 år og vejer ca. 30 kg.

 

Der gik faktisk lang tid, inden han fik den lange pels, men den kom lige pludselig - han var nok næsten et år, tror jeg.

 

Sofus' far er også den helt hvide type, mens hans mor er mørkere, og da han var lille hvalp, var han helt mælkehvid men med lidt mørkere ører. Vi fik at vide dengang, at den farve hvalpens ører er, er den farve, den vil få som voksen. Og det har passet meget godt.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orrrrhh, hvor er hun søøød :lun:

 

Hun ligner Mio næsten helt skræmmende i de forskellige stadier! :shock: Bortset fra, at Mio måske er en lille smule mere gylden. :hmm:

 

De lange ben og den korte pels, der starter med, at have let fald på ører og hals samt i nakken/langs ryggen. Halen der starter som en lang "stump", men langsomt bliver tykkere af pels, også med let fald.

 

Og så en dag, før man ser sig om, har de fine små faner på ben, mave og hale, og en kraftig og lækker pels.. :lun:

 

Mio er en lille splejs af en han at være, og ligger pt på 25kg. Dyrlægen mener han måske får lidt mere volumen/muskelmasse, men han kommer ikke til, at tage voldsomt mere på, uden at han bliver overvægtig!

 

http://www.hunde-forum.dk/members/n1nna-albums-mio-min-mio-picture6588-ups-hvem-har-laert-ham-sidde-pa-bordet-s.html

Her er han ca et halvt år/lidt under, og man kan fx se, at hans hale ikke har faner, men tykt fald. Ingen faner på benene heller, men kraftigt fald om halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar.

 

Lige nu er hun et mix af helt hvid og lys creme. Ørerne er lys creme.

 

Jeg synes at hun har en rigtig dejlig lys farve og er da glad for at høre at vi kan regne med at hendes ørefarve er den farve hun ender med at få. :lun: Så venter vi bare spændte på at den store fyldige pels også kommer.

Men det kan vi vel godt forvente sker her i løbet af vinteren vel? Går ud fra at den naturligt vil blive lidt fyldigere så hun kan holde varmen.

 

Ud fra jeres eksempler kan vi nok godt regne med at Daisy også kommer til at ligge omkring de 25 kg. Så er hun jo snart ved at være der, hun vejer 18 kg nu. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Cajsa er nu 17 måneder, og vejer cirka 28-30 kilo, alt efter hvilken vægt vi smider hende på :cool:

 

Hun har nogenlunde den farve vi forventede, nemlig gylden. Hendes mor er helt hvid, og hendes far er gylden. Farven på ørerne passer fint med den farve hun har fået. Synes dog det varierer med årstiden og fældning.

 

Cajsa har aldrig fået rigtig golden-pels, og mit håb svinder dag for dag... Træls, når nu man gerne vil udstille. Hendes hoved er desuden lidt atypisk golden, det er åbenbart udbredt at de har lidt højt hoved og lidt hængeøjne. Og sådan ser Cajsa bestemt ikke ud. Havde jeg bare en femmer for hver gang jeg har hørt "Sikken sød labrador du har", så havde hun tjent sig selv ind nu :mrgreen:

Men hun er nu sød alligevel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Cajsa er nu 17 måneder, og vejer cirka 28-30 kilo, alt efter hvilken vægt vi smider hende på :cool:

 

Hun har nogenlunde den farve vi forventede, nemlig gylden. Hendes mor er helt hvid, og hendes far er gylden. Farven på ørerne passer fint med den farve hun har fået. Synes dog det varierer med årstiden og fældning.

 

Cajsa har aldrig fået rigtig golden-pels, og mit håb svinder dag for dag... Træls, når nu man gerne vil udstille. Hendes hoved er desuden lidt atypisk golden, det er åbenbart udbredt at de har lidt højt hoved og lidt hængeøjne. Og sådan ser Cajsa bestemt ikke ud. Havde jeg bare en femmer for hver gang jeg har hørt "Sikken sød labrador du har", så havde hun tjent sig selv ind nu :mrgreen:

Men hun er nu sød alligevel :hjerte:

 

Ikke fordi din Cavalier ikke er rigtig dejlig :lun: Men må vi se billeder af Cajsa også?! :mrgreen: Hun lyder nemlig som en rigtig dejlig Golden - præcis som Mio :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi din Cavalier ikke er rigtig dejlig :lun: Men må vi se billeder af Cajsa også?! :mrgreen: Hun lyder nemlig som en rigtig dejlig Golden - præcis som Mio :lun:

 

Ej hvor pinligt, jeg har slet ikke fået lagt billeder af Cajsa :oops:

Det må jeg få rådet bod på senere i dag. Jeg kan godt se ligheden med Mio - du må da være synsk.Cajsa er nemlig også rigtig dejlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor pinligt, jeg har slet ikke fået lagt billeder af Cajsa :oops:

Det må jeg få rådet bod på senere i dag. Jeg kan godt se ligheden med Mio - du må da være synsk.Cajsa er nemlig også rigtig dejlig :lun:

 

:lol: Nemlig ja! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...