Hop til indhold

Luffe er flyttet ind


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Ja prøv det.. Og giv ham gerne et ben eller kong med derind.. Det plejer jeg at gøre :-)

 

Så er kassen prøvet af. Det gik fint i ca. 15 min.... så begyndte han at pive-hyle. Jeg tror da, at dette er vejen frem, i hvert fald til at starte med.

Så jeg kører videre med at øve.

 

Han elsker allerede den kasse, og når Oskar bliver for irriterende, så smutter Luffe ind i den, og Oskar må ligge udenfor og kigge længselsfuld ind. Men han elsker den altså ikke helt så højt, når han hører, at jeg går.

 

Men hvis jeg nu skal have Luffe i et bur eller en kasse i længere tid, så skal den helt sikkert være større, men spørgsmålet er hvor stor?

- transportkassen er sådan, at han kan stå oprejst, men jeg synes jo, at den er for lille til en hel arbejdsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det fungerer klart bedre nu med børstningen. Jeg har fundet systemet, og det tager ikke helt så lang tid længere, hvilket er en fordel for Luffe:lol: Han er super god til at vende og dreje sig, men det er nu dejligt, at han ikke skal holde ud så længe længere.

Jeg er dog stadig ikke helt gode venner med den manke. Det er træls, at man ikke kan se hans øjne, synes jeg. Fødderne fungerer som sugekopper, når vi er ude. Men det er super, når der er let frost...det ka vi li :klap:

I morgen er det store badedag - så håber jeg, at det forløber godt og uden at jeg får lavet et filthund ud af det:-D

 

Luffe trives rigtig godt. Han har nu fået et stort bur, og han er rigtig glad for det. Han har også fundet ud af, at der meget tit ligger et kaninøre derinde :-D

 

Det går bedre med alene-hjemme træningen. Luffe foretrækker buret, så det bruger vi lige nu. Vi er oppe på næsten en time. Jeg skal jo så arbejde på mandag, men mon ikke der kommer en lille influenza, hvis ikke Luffe er helt oppe på de 4 timer ;-)

 

Oskar klistrer stadig til Luffe - nogle gange ligner han en lille forelsket teenager. Det eneste problem er, at jeg er rykket ned på 2. pladsen... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bedre med alene-hjemme træningen. Luffe foretrækker buret, så det bruger vi lige nu. Vi er oppe på næsten en time. Jeg skal jo så arbejde på mandag, men mon ikke der kommer en lille influenza, hvis ikke Luffe er helt oppe på de 4 timer ;-)

 

Lukker du så buret, når du han er alene, eller lader du det være åbent, så han selv kan vælge, om han vil være i buret eller ej? Og hvad siger Oskar til, at han er derinde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lukker du så buret, når du han er alene, eller lader du det være åbent, så han selv kan vælge, om han vil være i buret eller ej? Og hvad siger Oskar til, at han er derinde?

 

Jeg har taget lågen af, så buret et åbent. Jeg har været lidt i tvivl og har forsøgt lidt forskelligt, men det lukkede bur fungerer ikke så godt, når jeg går. Så begynder han ret hurtigt at hyle.

Er buret åbent så går han lidt rundt, og så går han ind i buret igen. Her står hans kurv og der ligger ben/kong/kaninøre...

 

Oskar går nogle gange med ind i buret. Vi har trænet, at man ikke pøler rundt i buret - her ligger man roligt, og det er Oskar ved at fange nu. Det betyder så, at Luffe kan få lidt fred for Oskar, når han går ind i buret:-D

- Jeg tror, at det er vejen frem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lukker du så buret, når du han er alene, eller lader du det være åbent, så han selv kan vælge, om han vil være i buret eller ej? Og hvad siger Oskar til, at han er derinde?

 

Efter lidt over en uges træning, så fungerer alene-hjemme-tiden rigtig godt.

Luffe har sit store bur, som han elsker at være i. Han vælger oftest at ligge derinde, og nogle gange går Oskar med. Buret står åbent, så hundene selv kan vælge, hvor de vil være.

Jeg har flere gange optaget dem, så jeg kan se, om de bliver ved med at slappe af.

Først går de lidt rundt, og så går Luffe ind i buret. De lægger sig og sover, og de har et par enkelte gange gået lidt rundt. Den ene gang gik Luffe ud i køkkenet for at drikke vand, og gik så tilbage i buret. Den anden gang gik Oskar lidt rundt, og bagefter lagde han sig ind til Luffe.

Vi er oppe på lidt over 5 timer, og det er fint nok til det daglige.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter lidt over en uges træning, så fungerer alene-hjemme-tiden rigtig godt.

Luffe har sit store bur, som han elsker at være i. Han vælger oftest at ligge derinde, og nogle gange går Oskar med. Buret står åbent, så hundene selv kan vælge, hvor de vil være.

Jeg har flere gange optaget dem, så jeg kan se, om de bliver ved med at slappe af.

Først går de lidt rundt, og så går Luffe ind i buret. De lægger sig og sover, og de har et par enkelte gange gået lidt rundt. Den ene gang gik Luffe ud i køkkenet for at drikke vand, og gik så tilbage i buret. Den anden gang gik Oskar lidt rundt, og bagefter lagde han sig ind til Luffe.

Vi er oppe på lidt over 5 timer, og det er fint nok til det daglige.:-D

 

Det lyder dejligt :hjerte:

 

Er Oskar gået død? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo virkelig skrækkeligt at der ikke skal mere til :mrgreen: men vi gør os også umage med at køre dem træt så du rigtig tror vi aktiverer dem og leger med dem.. I virkeligheden har vi kun strøm når dine hunde er heroppe..så løber de rundt i "musehjulet" og laver strøm til os :banan:

 

 

 

 

:engel:

 

Ja - Oskar er klappet helt sammen. Jeg tvang dem med rundt på en lille gåtur, men så var det også sket. Luffe har også indtaget sofaen, og han SNORKER HØJT :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo virkelig skrækkeligt at der ikke skal mere til :mrgreen: men vi gør os også umage med at køre dem træt så du rigtig tror vi aktiverer dem og leger med dem.. I virkeligheden har vi kun strøm når dine hunde er heroppe..så løber de rundt i "musehjulet" og laver strøm til os :banan:

 

 

 

 

:engel:

 

Haha - ja, se nu bliver jeg jo lidt mistænksom, for da jeg afleverede dem gik lysrøret jo faktisk ud:hmm:

Men hvis det er mine hunde, der har forsynet jer med strøm i de sidste dage, så forstår jeg da bedre, at de er helt flade nu.

På den anden side så må de jo også lave lidt, når de sådan kommer i bad og bliver klippet og ordnet ...Det skal jo ikke kun være ferie og spa det hele:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...