Hop til indhold

Min cocker spaniel er aggressiv overfor andre hunde... :( what to do?


Gæst pips80
 Share

Recommended Posts

Øv hvor er jeg ked af det :(

 

Molly er begyndt at blive aggressiv overfor andre hunde, når vi er ude at gå tur. Hun har aldrig opført sig sådan før. Har altid været "god" til at møde andre på vores gåture.

 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har prøvet at slippe hende løs, når det har været muligt, men synes ikke at det hjælper.

 

Hvad gør jeg??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi bliver nødt til at have noget mere information...

 

Præcis hvordan hun reagerer og hvornår hun gør det? Hvor gammel er hunden og er hun tæt på at gå i løbetid fx. eller andre faktorer i den stil...

 

Da vi er ude at gå tur i dag, møder vi en hund som hun aldrig har reageret negativ overfor. Hun går hen og hilser, og går derefter helt amok. Gør, viser tænder, prøver at bide. Og sådan er det langt de fleste gange. Ve dnogle hunde gør hun med det samme, og bliver voldsom. (dette er specielt, schæferhunde og de såkaldte "kamphunde")

 

Molly er 2½ år, og jeg tror ikke at hun er i løbetid men jeg er ikke sikker. Men tror ikke at det er pga løbetid, for hun har opført sig underligt et stykke tid nu, men jeg har ikke tillagt det noget før nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ud af de svar der er kommet i det andet indlæg, tænker jeg at jeg bare må smutte forbi alle hundene for et stykke tid. Og hjælpe min følsomme hund :)

 

Eller hvis adfærden er opstået fra den ene dag til den anden overveje om hun skulle have smerter og opsøge dyrlæge/kiropraktor.

 

Du må vide hvornår hun sidst var i løbetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være din hund har smerter,man ser nogle gange de hunde som der ikke har været problemmer med før hen,at hvis de begynder at have smerter kan de godt finde på at blive aggressive over for andre hunde,måske skulle du snakke med din dyrlæge for at høre hvad de mener.Før du begunder at sætte ind med træningen,hvor gammel er din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...