Hop til indhold

Parvo - hvor smitsomt er det??


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Ehm... Det er sådan at mine hunde (inkl. Dolph) har haft temmeligt meget nærkontakt med en hund der nu er mistænkt for at have Parvo. Udover dét, så har mine hunde (inkl. Dolph) jo sidenhen haft nærkontakt med andre hunde!

 

Hvor bekymret skal jeg være? Afføring og alting ser fint ud. Asta kastede godt nok op søndag morgen, men er ret sikker på at det er en bivirkning af det chokolade hun stjal fra mig imens jeg sov lørdag aften :roll:

 

Mine er vaccinerede, faktisk er de lige blevet revaccinerede for 1,5 uge siden. Dolph... Går jeg ud fra også er vaccineret! Ved dog ikke hvornår :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ringet til dyrlægen - Nhøpse, du ved. Hun sagde, at jeg ikke skulle bekymre mig, da hun er vaccineret og afføringen er fin.

 

Okay, så ånder jeg små-lettet op igen. Men må nok hellere holde ekstra godt øje alligevel - for safety sake og alting...

 

Jeg kommer og giver moralsk opbakning så hurtigt som jeg kan komme afsted med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vaccinen virker ikke altid!

 

Ligesom alle andre vacciner kan man vaccinere mod tildligere tilfælde, men ikke nye da sygdomme nogle gange forandre sig.

 

 

Det smitter alt fra Århus til Ringe på 1½ time, hvis jeg træder i en lort og medbringer "rester" til ringe, kan aslan snuse til det og blive smittet.

 

Smitten kan blive i en lort i meget lang tid har jeg kunnet forstå. Og man kan ikke rigtig gøre noget for at undgå den, men ser man den i tide, kan en hund komme i behandling som kan virke, men ikke altid gør (bla hvis man har en hund med svagt hjerte eller andre skavanker)

 

Jeg kan ikke helt huske hvor mange dage det tager om at smitte, men jeg ville da lige være lidt opmærksom på afføringer (man plejer jo alligevel at opdage hvis hunden har diarre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Giver man sig til at søge rundt om på nettet - står der, at symptomerne vil vise sig efter 5-10 dage... så hold godt øje med kræene...

 

Hvor længe siden er det? Skal jeg også holde øje med Karla?

 

Nej ikke Karla - De var sammen med ham fredag-lørdag! Må hellere holde kræene væk fra andre de næste dage, sådan for en sikkerheds skyld :-)

 

Men okay, det smitter igennem afføring :???: Asta, Stella og Dolph har skidt på banen adskillige gange siden. de er naturligvis blevet samlet op, men bakterierne kan tilsyneladende overleve i jorden også!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Desuden bliver han kun tjekket for Parvo for en sikkerhedsskyd... har langt fra alle symptomer. Kan også være så meget andet... Har Stella da stadig maveproblemer? Var der blod i hendes afføring? Nhøpse fejler intet, og hendes mave er også fin...

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden bliver han kun tjekket for Parvo for en sikkerhedsskyd... har langt fra alle symptomer. Kan også være så meget andet... Har Stella da stadig maveproblemer? Var der blod i hendes afføring? Nhøpse fejler intet, og hendes mave er også fin...

 

Nej, Stella havde bare tynd mave og opkast i små 24 timer. Der var små blodpletter i opkastet, men kun den ene gang hvor hun kastede op natten til fredag. Fredag morgen var hun frisk og har været det lige siden..

 

Alle mine er friske med fin afføring, så jeg satser stadig på at det er ingenting :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...