Hop til indhold

Hvem er lettest at træne?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Er det han- eller hunhunde, eller er der ingen forskel? Nu tænker jeg ikke personlige erfaringer, men "videnskabelige" :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.... Hvem er klogest, mænd eller kvinder? :lol:

 

Er det ikke lidt det samme?

 

Det kommer jo i høj grad an på hvem der træner dem, og hvordan.

Og hvad man træner dem til.

 

Men hvis man ser på, hvem der kommer på tophundeniveau i lydighed, så er der flest hanner.

 

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.... Hvem er klogest, mænd eller kvinder? :lol:

 

Er det ikke lidt det samme?

 

Det kommer jo i høj grad an på hvem der træner dem, og hvordan.

Og hvad man træner dem til.

 

Men hvis man ser på, hvem der kommer på tophundeniveau i lydighed, så er der flest hanner.

 

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

 

Kan godt lide du skriver forunderligt nok en beagle... Der er faktisk flere DKLPCH beagler eferhånden. De er ikke helt dumme :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.... Hvem er klogest, mænd eller kvinder? :lol:

 

Er det ikke lidt det samme?

 

Det kommer jo i høj grad an på hvem der træner dem, og hvordan.

Og hvad man træner dem til.

 

Men hvis man ser på, hvem der kommer på tophundeniveau i lydighed, så er der flest hanner.

 

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

 

Kan godt lide du skriver forunderligt nok en beagle... Der er faktisk flere DKLPCH beagler eferhånden. De er ikke helt dumme :P

 

Måske er der flere DKLPCH beagler efterhånden. Men jeg kan ikke lige finde dem.

Den eneste, jeg overhovedet kan finde i eliteklassen er "Gold

Line´s Best Dream af Roy Keane", -fører Jesper Ravn. Han har en beagle mere i klasse 3, men den er vist ikke lydighedschampion endnu. Han går i hvert fald "kun" i klasse 3 med den.....

Og det var hans elitehund, der var blandt Danmarks 9 bedste sidste år.

 

Det er rigtig svært at komme i Eliteklasse, -som kun er for hunde med den fine titel DKLPCH.

 

Og de bedste af de hunde kan så konkurrere om danmarksmesterskabet, som ikke overraskende blev vundet af en Border collie..

 

Det jeg taler om, er de NI bedste hunde i DK.

 

I de andre klasser er der mange sjove racer som: Cavalier King Charles, Berner sennen, Amstaff, Samojede, Dansk-Svensk Gårdhund og Schnauzer. ---Jeg tror jeg så en papillon osse et eller andet sted..

 

Det ER altså kun de bedste, der kommer i eliten.....

Men bare det, at der bliver trænet lydighed med de meget forskellige racer, -og at de går til prøver og vitterligt består! DET er altså al ære værd. Og SÅ godt for forholdet mellem hund og ejer.

 

Jeg ville ønske, at alle de dèr ejere af små selskabshunde ville give det en chance. Der er ingen begrænsning for hvor stor eller lille man skal være. Man behøver ikke engang stambog. Det er for ALLE.

Link til indlæg
Del på andre sites

^ De fører med DKLPCH jeg kender trænerbevidst ikke i elite klassen. Deres begrundelse er at de vil ikke opleve at deres hunde mister interessen for at træne fordi man bliver ved med at presse dem...

 

Men der er nogle stykker de træner elite klasse. Bla Jesper Ravn som du selv nævner.

 

Nej...

Der er kun én beagle -udover Jesper Ravns,-der har været oppe i klasse 3 hele sidste år. Og den var slet ikke pointmæssigt på CH-plan... Han fik 156 den ene gang og 163 points den anden gang. Ingen af de points er nok til bare at bestå klassen. Og da slet ikke nok til en førstepræmie, der kræver 230 points..

Og der skal tre førstepræmier til for at få det championat, der giver adgang til eliteklassen..

Link til indlæg
Del på andre sites

^ De fører med DKLPCH jeg kender trænerbevidst ikke i elite klassen. Deres begrundelse er at de vil ikke opleve at deres hunde mister interessen for at træne fordi man bliver ved med at presse dem...

 

Men der er nogle stykker de træner elite klasse. Bla Jesper Ravn som du selv nævner.

 

Nej...

Der er kun én beagle -udover Jesper Ravns,-der har været oppe i klasse 3 hele sidste år. Og den var slet ikke pointmæssigt på CH-plan... Han fik 156 den ene gang og 163 points den anden gang. Ingen af de points er nok til bare at bestå klassen. Og da slet ikke nok til en førstepræmie, der kræver 230 points..

Og der skal tre førstepræmier til for at få det championat, der giver adgang til eliteklassen..

 

Det passer ikke at der kun er én beagle der har været oppe i klasse 3 sidste år.

 

Til DKK prøven i Næstved var der 6 beagler oppe i klasse 3. De 3 af dem bestod, godt nok kun den ene med en 1. præmie.

 

Der var også en officiel prøve i vildbjerg i sommers... Også der var en beagle oppe i klasse 3... Og fik 1. præmie...

 

Og jeg ved der er flere der har været oppe...

 

Jeg er desuden udemærket klar over hvad der skal til for at blive dklpch....

 

Og jo, der er nogle stykker der træner eliteklasse med deres beagler, men det er da ikke ensbetydende med at de tager til DKK prøver. Nu afholder beagleklubben jo også sine egne prøver. Ellers er der DSS prøverne...

Link til indlæg
Del på andre sites

^ De fører med DKLPCH jeg kender trænerbevidst ikke i elite klassen. Deres begrundelse er at de vil ikke opleve at deres hunde mister interessen for at træne fordi man bliver ved med at presse dem...

 

Men der er nogle stykker de træner elite klasse. Bla Jesper Ravn som du selv nævner.

 

Nej...

Der er kun én beagle -udover Jesper Ravns,-der har været oppe i klasse 3 hele sidste år. Og den var slet ikke pointmæssigt på CH-plan... Han fik 156 den ene gang og 163 points den anden gang. Ingen af de points er nok til bare at bestå klassen. Og da slet ikke nok til en førstepræmie, der kræver 230 points..

Og der skal tre førstepræmier til for at få det championat, der giver adgang til eliteklassen..

 

Det passer ikke at der kun er én beagle der har været oppe i klasse 3 sidste år.

 

Til DKK prøven i Næstved var der 6 beagler oppe i klasse 3. De 3 af dem bestod, godt nok kun den ene med en 1. præmie.

 

Der var også en officiel prøve i vildbjerg i sommers... Også der var en beagle oppe i klasse 3... Og fik 1. præmie...

 

Og jeg ved der er flere der har været oppe...

 

Jeg er desuden udemærket klar over hvad der skal til for at blive dklpch....

 

Og jo, der er nogle stykker der træner eliteklasse med deres beagler, men det er da ikke ensbetydende med at de tager til DKK prøver. Nu afholder beagleklubben jo også sine egne prøver. Ellers er der DSS prøverne...

 

Åja, undskyld... Jeg kan se, at det kun er de internationale prøver, der er listet på DKK's hjemmeside.

Ærgerligt, at man ikke kan se alle resultater.

 

Selvfølgelig har der været mange beagler på Beagleklubbens eget arrangement, men jeg kan ikke se, hvilke af dem, der er autoriserede. Og det myldrer ikke ligefrem med topresultater.. Jeg kan ikke finde prøven på DKK's hjemmeside... Den er der nok, men jeg har lige for travlt nu..

 

De andre specialarrangementer, jeg har kikket på, har kun haft de samme ganske få beagler med, -med kun én i nærheden af eliteplan, = DKLPCH.

Der er en der hedder noget med Tjalfe.. Men såvidt jeg kan se, har han vist ikke fået de magiske tre førstepræmier i 2007.

 

Der er helt bestemt kommet flere beagler til lydighedsprøverne. Og det er rigtig flot. For det er jo ikke en nem hund at arbejde med, hvis man kommer forkert i gang med det.

 

De KAN jo godt nå langt. Men det er svært/umuligt at konkurrere med border collierne. De er bare som født til det...

 

Så man skal nok ikke forsøge at konkurrere med de andre racer, eller de andre hunde. Men kun prøve at nå så langt som det er sjovt med sin egen hund..

 

Jeg VED godt det med, at eliteklassen er for svær for de fleste hunde, og de måske mister modet.

Jeg er heller ikke sikker på, at jeg vil gå op til prøve i elite med Silke. I hvert fald ikke, som hun er lige nu. Men vi HAR altså heller aldrig prøvet at træne eliteprogrammet... Endnu.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

^ De fører med DKLPCH jeg kender trænerbevidst ikke i elite klassen. Deres begrundelse er at de vil ikke opleve at deres hunde mister interessen for at træne fordi man bliver ved med at presse dem...

 

Men der er nogle stykker de træner elite klasse. Bla Jesper Ravn som du selv nævner.

 

Nej...

Der er kun én beagle -udover Jesper Ravns,-der har været oppe i klasse 3 hele sidste år. Og den var slet ikke pointmæssigt på CH-plan... Han fik 156 den ene gang og 163 points den anden gang. Ingen af de points er nok til bare at bestå klassen. Og da slet ikke nok til en førstepræmie, der kræver 230 points..

Og der skal tre førstepræmier til for at få det championat, der giver adgang til eliteklassen..

 

Det passer ikke at der kun er én beagle der har været oppe i klasse 3 sidste år.

 

Til DKK prøven i Næstved var der 6 beagler oppe i klasse 3. De 3 af dem bestod, godt nok kun den ene med en 1. præmie.

 

Der var også en officiel prøve i vildbjerg i sommers... Også der var en beagle oppe i klasse 3... Og fik 1. præmie...

 

Og jeg ved der er flere der har været oppe...

 

Jeg er desuden udemærket klar over hvad der skal til for at blive dklpch....

 

Og jo, der er nogle stykker der træner eliteklasse med deres beagler, men det er da ikke ensbetydende med at de tager til DKK prøver. Nu afholder beagleklubben jo også sine egne prøver. Ellers er der DSS prøverne...

 

Åja, undskyld... Jeg kan se, at det kun er de internationale prøver, der er listet på DKK's hjemmeside.

Ærgerligt, at man ikke kan se alle resultater.

 

Selvfølgelig har der været mange beagler på Beagleklubbens eget arrangement, men jeg kan ikke se, hvilke af dem, der er autoriserede. Og det myldrer ikke ligefrem med topresultater.. Jeg kan ikke finde prøven på DKK's hjemmeside... Den er der nok, men jeg har lige for travlt nu..

 

De andre specialarrangementer, jeg har kikket på, har kun haft de samme ganske få beagler med, -med kun én i nærheden af eliteplan, = DKLPCH.

Der er en der hedder noget med Tjalfe.. Men såvidt jeg kan se, har han vist ikke fået de magiske tre førstepræmier i 2007.

 

Der er helt bestemt kommet flere beagler til lydighedsprøverne. Og det er rigtig flot. For det er jo ikke en nem hund at arbejde med, hvis man kommer forkert i gang med det.

 

De KAN jo godt nå langt. Men det er svært/umuligt at konkurrere med border collierne. De er bare som født til det...

 

Så man skal nok ikke forsøge at konkurrere med de andre racer, eller de andre hunde. Men kun prøve at nå så langt som det er sjovt med sin egen hund..

 

Jeg VED godt det med, at eliteklassen er for svær for de fleste hunde, og de måske mister modet.

Jeg er heller ikke sikker på, at jeg vil gå op til prøve i elite med Silke. I hvert fald ikke, som hun er lige nu. Men vi HAR altså heller aldrig prøvet at træne eliteprogrammet... Endnu.. :lol:

 

Denne tråd går ikke ud på at diskutere hvorvidt det er muligt at en beagle kan blive DKLPCH. Du vil ikke rigtig tro på det, jeg ved i midlertidig at det kan lade sig gøre da jeg kender nogle stykker efterhånden der er det.

 

Jeg mener umiddelbart heller ikke beagleklubben fik nye DKLPCH i 2007, men der var nogle stykker i 2006.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.... Hvem er klogest, mænd eller kvinder? :lol:

 

Er det ikke lidt det samme?

 

Det kommer jo i høj grad an på hvem der træner dem, og hvordan.

Og hvad man træner dem til.

 

Men hvis man ser på, hvem der kommer på tophundeniveau i lydighed, så er der flest hanner.

 

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

 

Kan godt lide du skriver forunderligt nok en beagle... Der er faktisk flere DKLPCH beagler eferhånden. De er ikke helt dumme :P

 

Måske er der flere DKLPCH beagler efterhånden. Men jeg kan ikke lige finde dem.

Den eneste, jeg overhovedet kan finde i eliteklassen er "Gold

Line´s Best Dream af Roy Keane", -fører Jesper Ravn. Han har en beagle mere i klasse 3, men den er vist ikke lydighedschampion endnu. Han går i hvert fald "kun" i klasse 3 med den.....

Og det var hans elitehund, der var blandt Danmarks 9 bedste sidste år.

 

Det er rigtig svært at komme i Eliteklasse, -som kun er for hunde med den fine titel DKLPCH.

 

Og de bedste af de hunde kan så konkurrere om danmarksmesterskabet, som ikke overraskende blev vundet af en Border collie..

 

Det jeg taler om, er de NI bedste hunde i DK.

 

I de andre klasser er der mange sjove racer som: Cavalier King Charles, Berner sennen, Amstaff, Samojede, Dansk-Svensk Gårdhund og Schnauzer. ---Jeg tror jeg så en papillon osse et eller andet sted..

 

Det ER altså kun de bedste, der kommer i eliten.....

Men bare det, at der bliver trænet lydighed med de meget forskellige racer, -og at de går til prøver og vitterligt består! DET er altså al ære værd. Og SÅ godt for forholdet mellem hund og ejer.

 

Jeg ville ønske, at alle de dèr ejere af små selskabshunde ville give det en chance. Der er ingen begrænsning for hvor stor eller lille man skal være. Man behøver ikke engang stambog. Det er for ALLE.

 

Undskyld, men diskuterer vi ikke han/hun-hunde :?:

Her er racen altså underordnet. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

 

Kan det tænkes, at der ikke er flere tæver på topplan, fordi de bliver brugt i avl og derfor er fraværende i x-antal måneder "hver gang"? Her tænker jeg på, at de måske ikke kan bibeholde deres træningsniveau....

 

Jeg aner ikke hvad der er nemmest at træne; jeg har kun tæver og synes de er ganske nemme at træne, men i deres løbetider bliver de da lidt anderledes. De arbejder dog stadig fint.

 

Det er dog lidt mere besværligt med tæver, fordi de netop kommer i løbetid og fordi man i nogle klubber så ikke er velkomne; måske er det en af årsagerne til, at tophundene er hanhunde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Blandt DKK's elite-tophunde er der 6 hanner og 3 tæver.

 

Heraf er de 7 border collier, én er en golden retriever, -og den sidste er forunderligt nok... en beagle.. :lol:

 

Kan det tænkes, at der ikke er flere tæver på topplan, fordi de bliver brugt i avl og derfor er fraværende i x-antal måneder "hver gang"? Her tænker jeg på, at de måske ikke kan bibeholde deres træningsniveau....

 

Jeg aner ikke hvad der er nemmest at træne; jeg har kun tæver og synes de er ganske nemme at træne, men i deres løbetider bliver de da lidt anderledes. De arbejder dog stadig fint.

 

Det er dog lidt mere besværligt med tæver, fordi de netop kommer i løbetid og fordi man i nogle klubber så ikke er velkomne; måske er det en af årsagerne til, at tophundene er hanhunde....

 

Lyder som et godt bud :)

 

Mange anbefaler en tæve hvis man er førstegangs ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har trænet både tæver og hanhunde. Endda indenfor samme race.

Og tæverne er nemmere at træne..... På begynderniveau..

 

For at komme videre, skal der mere "drive" til. Både fra ejer og fra hund. Og en stor livlig hanhund er man måske mere tilbøjelig til at fortsætte træningen med, -ud over den grundlæggende lydighed.

 

En tæve bliver hurtigere en flink og lydig hund, ---og så skal der mere motivation til at fortsætte træningen..

 

Jeg kikker lige LP-lister, for hvis jeg har ret i det, så skulle der være flest tæver -eller lige mange hanner og tæver -i klasse 1...

 

---Så har jeg kikket på DKK-Hillerød, d. 28-4-2007:

I klasse 1 er der 5 hanner og 16 tæver...

I klasse 2 er der 2 hanner og 12 tæver...

I klasse 3 er der 4 hanner og 12 tæver..

Og i eliten er der 5 hanner og 7 tæver.............

 

MEN af de fem hanner der er nået til eliten, er de TRE af dem mellem de fem bedste...

 

Jeg tror egentlig at det er ret typisk for fordelingen af kønnene. Det kan være, der er andre, der gider gennemgå andre prøver fra andre dage?

:D

Så min antagelse om at hannerne når længere fordi træning er mere nødvendig med dem holder ikke stik. For der er langt færre hanner end tæver i det hele taget, der går til prøver. På alle niveauer.

 

Konklusionen må være, at hvis man ønsker en hund, der er let at træne, så man kan gå til prøver og opnå resultater og så man har en nem og lydig hund i hverdagen, så skal man vælge en tæve.

 

Hvis man vil have en hund for konkurrencens skyld, --hvis man først og fremmest går efter at vinde over alle andre, --OG have en dejlig og engageret tid med sin hund, --så skal man vælge en han.

 

Jeg tror, at hannerne i toppen typisk er ejerens 2. eller 3. lydighedshund.. Eller mere.

Man bliver nok ikke elitetræner med sin allerførste lydighedshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har trænet både tæver og hanhunde. Endda indenfor samme race.

Og tæverne er nemmere at træne..... På begynderniveau..

 

For at komme videre, skal der mere "drive" til. Både fra ejer og fra hund. Og en stor livlig hanhund er man måske mere tilbøjelig til at fortsætte træningen med, -ud over den grundlæggende lydighed.

 

En tæve bliver hurtigere en flink og lydig hund, ---og så skal der mere motivation til at fortsætte træningen..

 

Jeg kikker lige LP-lister, for hvis jeg har ret i det, så skulle der være flest tæver -eller lige mange hanner og tæver -i klasse 1...

 

---Så har jeg kikket på DKK-Hillerød, d. 28-4-2007:

I klasse 1 er der 5 hanner og 16 tæver...

I klasse 2 er der 2 hanner og 12 tæver...

I klasse 3 er der 4 hanner og 12 tæver..

Og i eliten er der 5 hanner og 7 tæver.............

 

MEN af de fem hanner der er nået til eliten, er de TRE af dem mellem de fem bedste...

 

Jeg tror egentlig at det er ret typisk for fordelingen af kønnene. Det kan være, der er andre, der gider gennemgå andre prøver fra andre dage?

:D

Så min antagelse om at hannerne når længere fordi træning er mere nødvendig med dem holder ikke stik. For der er langt færre hanner end tæver i det hele taget, der går til prøver. På alle niveauer.

 

Konklusionen må være, at hvis man ønsker en hund, der er let at træne, så man kan gå til prøver og opnå resultater og så man har en nem og lydig hund i hverdagen, så skal man vælge en tæve.

 

Hvis man vil have en hund for konkurrencens skyld, --hvis man først og fremmest går efter at vinde over alle andre, --OG have en dejlig og engageret tid med sin hund, --så skal man vælge en han.

 

Jeg tror, at hannerne i toppen typisk er ejerens 2. eller 3. lydighedshund.. Eller mere.

Man bliver nok ikke elitetræner med sin allerførste lydighedshund.

Så afviger jeg fra standarden :wink: Hailey er min første konkurrencehund, første hanhund og første dklpch :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har trænet både tæver og hanhunde. Endda indenfor samme race.

Og tæverne er nemmere at træne..... På begynderniveau..

 

For at komme videre, skal der mere "drive" til. Både fra ejer og fra hund. Og en stor livlig hanhund er man måske mere tilbøjelig til at fortsætte træningen med, -ud over den grundlæggende lydighed.

 

En tæve bliver hurtigere en flink og lydig hund, ---og så skal der mere motivation til at fortsætte træningen..

 

Jeg kikker lige LP-lister, for hvis jeg har ret i det, så skulle der være flest tæver -eller lige mange hanner og tæver -i klasse 1...

 

---Så har jeg kikket på DKK-Hillerød, d. 28-4-2007:

I klasse 1 er der 5 hanner og 16 tæver...

I klasse 2 er der 2 hanner og 12 tæver...

I klasse 3 er der 4 hanner og 12 tæver..

Og i eliten er der 5 hanner og 7 tæver.............

 

MEN af de fem hanner der er nået til eliten, er de TRE af dem mellem de fem bedste...

 

Jeg tror egentlig at det er ret typisk for fordelingen af kønnene. Det kan være, der er andre, der gider gennemgå andre prøver fra andre dage?

:D

Så min antagelse om at hannerne når længere fordi træning er mere nødvendig med dem holder ikke stik. For der er langt færre hanner end tæver i det hele taget, der går til prøver. På alle niveauer.

 

Konklusionen må være, at hvis man ønsker en hund, der er let at træne, så man kan gå til prøver og opnå resultater og så man har en nem og lydig hund i hverdagen, så skal man vælge en tæve.

 

Hvis man vil have en hund for konkurrencens skyld, --hvis man først og fremmest går efter at vinde over alle andre, --OG have en dejlig og engageret tid med sin hund, --så skal man vælge en han.

 

Jeg tror, at hannerne i toppen typisk er ejerens 2. eller 3. lydighedshund.. Eller mere.

Man bliver nok ikke elitetræner med sin allerførste lydighedshund.

Så afviger jeg fra standarden :wink: Hailey er min første konkurrencehund, første hanhund og første dklpch :D

 

Nå, ja... Men Hailey har jo osse en mor, der er DKELCH..... HUN er jo osse lidt udenfor standard..

 

I KUNNE være gået helt til tops, hvis I havde fortsat...

 

Men sig mig lige.....

Hvordan kunne I starte i klasse 3? Og først derefter tage klasse 1 og 2? Var det en fejl?

 

Jeg kan heller ikke se, hvor du har taget den 3. førstepræmie i klasse 3? :?

---

Måske har DKK fejl i databasen... Det skulle du måske få rettet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har trænet både tæver og hanhunde. Endda indenfor samme race.

Og tæverne er nemmere at træne..... På begynderniveau..

 

For at komme videre, skal der mere "drive" til. Både fra ejer og fra hund. Og en stor livlig hanhund er man måske mere tilbøjelig til at fortsætte træningen med, -ud over den grundlæggende lydighed.

 

En tæve bliver hurtigere en flink og lydig hund, ---og så skal der mere motivation til at fortsætte træningen..

 

Jeg kikker lige LP-lister, for hvis jeg har ret i det, så skulle der være flest tæver -eller lige mange hanner og tæver -i klasse 1...

 

---Så har jeg kikket på DKK-Hillerød, d. 28-4-2007:

I klasse 1 er der 5 hanner og 16 tæver...

I klasse 2 er der 2 hanner og 12 tæver...

I klasse 3 er der 4 hanner og 12 tæver..

Og i eliten er der 5 hanner og 7 tæver.............

 

MEN af de fem hanner der er nået til eliten, er de TRE af dem mellem de fem bedste...

 

Jeg tror egentlig at det er ret typisk for fordelingen af kønnene. Det kan være, der er andre, der gider gennemgå andre prøver fra andre dage?

:D

Så min antagelse om at hannerne når længere fordi træning er mere nødvendig med dem holder ikke stik. For der er langt færre hanner end tæver i det hele taget, der går til prøver. På alle niveauer.

 

Konklusionen må være, at hvis man ønsker en hund, der er let at træne, så man kan gå til prøver og opnå resultater og så man har en nem og lydig hund i hverdagen, så skal man vælge en tæve.

 

Hvis man vil have en hund for konkurrencens skyld, --hvis man først og fremmest går efter at vinde over alle andre, --OG have en dejlig og engageret tid med sin hund, --så skal man vælge en han.

 

Jeg tror, at hannerne i toppen typisk er ejerens 2. eller 3. lydighedshund.. Eller mere.

Man bliver nok ikke elitetræner med sin allerførste lydighedshund.

Så afviger jeg fra standarden :wink: Hailey er min første konkurrencehund, første hanhund og første dklpch :D

 

Nå, ja... Men Hailey har jo osse en mor, der er DKELCH..... HUN er jo osse lidt udenfor standard..

 

I KUNNE være gået helt til tops, hvis I havde fortsat...

Måske, jeg tror vi begge er kørt lidt træt i lydighed. Derfor går vi nu til agility i stedet for. Nu har vi fået gnisten igen

Men sig mig lige.....

Hvordan kunne I starte i klasse 3? Og først derefter tage klasse 1 og 2? Var det en fejl? Det må det være :wink:

 

Jeg kan heller ikke se, hvor du har taget den 3. førstepræmie i klasse 3? :?

1/12-01 - Hirtshals. Bruno var dommer

17/3-02 - Brædstrup. Igen Bruno

9/6-02 - Vejen (DKLPCH). Palle havde æren som dommer

Vi gik i den "gamle" klasse 3, måske er det derfor du ikke han finde den

---

Måske har DKK fejl i databasen... Det skulle du måske få rettet...

Det gør ingen forskel for mig, hvad resultater, der er registreret. Jeg har verdens skønneste hund alligevel :D
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke se, hvor du har taget den 3. førstepræmie i klasse 3?

1/12-01 - Hirtshals. Bruno var dommer

17/3-02 - Brædstrup. Igen Bruno

9/6-02 - Vejen (DKLPCH). Palle havde æren som dommer

Vi gik i den "gamle" klasse 3, måske er det derfor du ikke han finde den

 

nå.. Det er bare fordi jeres sidste 1. præmie i klasse 3 er registreret som en Eliteprøve:

Fra hundeweb:

 

10-01001 17.03.2001 Lydighed Brædstrup,dkk Kreds 5 Palle Bergsø KLASSE 3 1 184

10-01018 26.05.2001 Lydighed Asaa, Dansk Briard Klub Bruno Christensen KLASSE 1 2 85

10-01030 24.06.2001 Lydighed Horsens, Dkk Kreds 5 Merete Iwers KLASSE 1 1 92

10-01040 04.08.2001 Lydighed Himmerland, Dtk Wagn Johansen KLASSE 2 1 138

10-01069 01.12.2001 Lydighed Hirtshals, Dkk Kreds 7 Bruno Christensen KLASSE 3 1 185

10-02013 26.05.2002 Lydighed Vadum, Dkk Kreds 7 Wagn Johansen KLASSE IIIG 2 164

10-02016 08.06.2002 Lydighed Horsens,dkk Kreds 5 Merete Iwers KLASSE IIIGL 3 146

10-02017 09.06.2002 Lydighed Vejen, Dkk Kreds 4 Palle Bergsø ELITEKLASSE 1 187

Link til indlæg
Del på andre sites

DKLPCH? DKELCH?

 

Forstår slet ikke noget = FSIN :D

 

Dansk ... lydighedsprøve.. champion?

 

Jeg er slet ikke inde i lydighed på topplan - skal man ikke kunne RET meget?

 

Joo, man starter ikke med at tage eliteklasse.

Men klasse 1 er mest noget med at gå i snor, -at dække eller sitte eller vælge den rigtige pind ud af to. Kun den ene pind har ejeren rørt ved.

Der er 8 øvelser i klasse 1.

Du kan se øvelserne grundigt beskrevet her:

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/LP-_Regler_2008x.pdf

 

Øvelsesbeskrivelserne begynder på side 11.

 

---Fidusen er, at hvis man har besluttet sig til at man vil til prøve, så er man jo nødt til at træne de øvelser i programmet.

Og det giver "kvalitetstid" med vupperen..

Og en måned eller en uge før, skal man så melde sig til, og det koster 2-300 kr. Så man får ikke "kolde poter" i sidste øjeblik..

Går det skidt på dagen, så ærgrer man sig og er NØDT til at prøve igen en anden gang, fordi man ved det kunne gøres bedre. Og går det godt, så kan man bare slet ikke få armene ned. Det er SÅ fedt! Og man MÅ bare prøve igen!! Når man har SÅ dygtig en hund!

 

--Man møder masser af engagerede hundeejere. Og dygtige hunde.

Du kunne jo prøve at finde ud af, hvornår der er lydighedsprøve i din nærhed.. Og så kunne du tage hen og kikke..

 

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_prover.html?ARTICLE_ID=1162455856296

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Ninjamor

Min erfaring er at det ikke er kønnet som er nemmere/sværere at træne med, men hvordan man griber det an.

Og her kan erfaringen spille ind.

 

Man siger jo, at erfaringen viser at 1. gangs hunden helst skal være en tæve fordi de er nemmere at håndtere.

 

Det er jeg ikke helt enig i. De er som regel langt blidere/blødere end hanhunden, men en tæve er langt mere nå ja "bitch'et" end en hanhund.

 

Sidstnævnte kommer nemmere over sine aversioner og kan i mange tilfælde langt nemmere acceptere en tilrettevisning - og så ser vi at komme videre - end en tæve.

 

Jeg mener, at det er hip som hap, og at bunden lægges i hvordan hundeejeren fungerer med sin hund - ikke hvilket køn hunden er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...