Hop til indhold

Update på Fie´s "pote"

Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst Renésj

Lavede for et stykke tid siden en tråd omkring græsfrø eller lign i hendes pote

http://www.hunde-forum.dk/debat/8307-graesfro-eller-lign-i-poten.html

Da hun begyndte at trække modsatte ben, kom vi jo til kiropraktor som intet fandt, andet end en skæv negl, alt var iorden og Fie trak sig ikke nogen steder.

Hun blev dog ved med at "knække" sammen i benet, når vi startede gåturen eller hun hoppede ned fra sengen.

Hun begyndte at smaske når vi rørte poten og der er blev taget en hel del billeder, uden vi dog blev klogere, så min dyrlæge sendte os videre til faxe dyrehospital.

Der var vi nede igår og hun kom ind til Ken Lindeblad, han var meget omhyggelig og havde følelse af der var massere af tid.

Han startede med at gå hende igennem hele vejen rundt, uden at finde noget som helst.

Da han nåede til det venstre ben, som har drillet, tog han poten og der var intet, men da han fik fat i albuen, og lavede en bestemt bevægelse spændte hun op i kroppen og der kom et "piiiiiv", ,han prøvede det same på højre og ingen reaktion, hver gang han vendte tilbage til venstre albue, kom der et piv.

Hun piver yderst sjældent hos dyrlægen, sidst var da Claus Sloth havde fat i hende og efterflg. opererede hende.

Hun fik en sprøjte at falde til ro på og jeg sad med hende mens hun døsede hen og da hun var godt væk, begyndte vi at tage røngentbilleder, sidst var hun vågen og det er nu meget nemmere når de er lidt væk :-D

Billederne viste ikke noget, og han sagde at det skulle jeg være glad for, for der er ingen tegn på hun er brugt op eller gigt.

Han mener det kan være enten noget brusk der driller, eller noget knogle der er flækket.

Vi aftalte jeg lige skulle se tiden lidt an og blev hun ikke haltfri, skulle jeg ringe og få en tid.

Imorges gik jeg lige forbi min egen dyrlæge, for at høre om han synes jeg skulle stoppe nu, eller det er "forsvarligt" at sende hende igennem en kikkertundersøgelse og få fjernet det der skal væk.

Han sagde at hvis det var hans egen hund ville han slet ikke være i tvivl om den skulle kigges og opereres.

Så nu er der bestilt tid på faxe til om små 14 dage og er hun ikke 100% rent gående inden da, går turen endnu engang mod faxe.

Det var i det hele taget en meget positiv oplevelse, alt foregik i et roligt tempo og man fik hele vejen igennem info om hvordan og hvorledes og svar på alle ens spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da godt at billederne ikke viste noget.

Det er aldrig helt gået op for mig hvorfor Fie har det så skidt i sine led, er hun en ældre dame eller har hun haft en sygdom der gør hende mere disponibel for ledsygdomme?

Du ønskes i hvert fald held og lykke med hende, og jeg krydser fingre for at hun er "fit for fight" inden de 14 dage er gået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have.

Hun er uden tavle, så aner ikke om hun bare er dårlig avl, eller jeg blot har været rigtig uheldig med hende.

Hun er desværre god til at rage alt hvad der hedder sygdom til sig, så vi har prøvet alt for meget.

Hun er 6 år og holder forhåbenligt et par år endnu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have.

Hun er uden tavle, så aner ikke om hun bare er dårlig avl, eller jeg blot har været rigtig uheldig med hende.

Hun er desværre god til at rage alt hvad der hedder sygdom til sig, så vi har prøvet alt for meget.

Hun er 6 år og holder forhåbenligt et par år endnu :-)

Stakkels jer, det må være hårdt næsten altid at have en syg hund :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke altid lige nemt og slet ikke når sådan noget her opstår, for så skal man igen til at tænke alt igennem og måske indstille sig på det er slut.

Men som min dyrlæge siger, så er hun bare en livsglad hund, og når hun er så glad og gnisten stadig er i øjnene, så får hun chancen, hvis det vel og mærke er en operation, der ikke kræver et ½ års genoptræning

Link til indlæg
Del på andre sites