Hop til indhold

renlig..hvornår??

Gæst Marianne7100
 Share

Recommended Posts

Gæst Marianne7100

Jeg har en hvalp på nu 3 mdr. Hvornår kan jeg forvente at han begynder at sige til når han skal ud og forsørge?

Vi har en god rutine hvor han kommer ud ca hver 2. time og så efter leg og når han har sovet. Det fungere fint, vi har ca 1-2 uheld om dagen, om natten sover han og kommer ud så snart vi vågner.

Jeg er bare lidt fortvivlet, for når han tisser indenfor, så sætter han sig bare. er klar over han ikke er så gammel, men vil da gerne høre om det er normalt, og i så fald hvor mange mdr en hvalp ca er, før den forstår at den skal forsørge udenfor? Vi roser ham meget når han gør det udenfor, og han kommer altid af med noget når vi er ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt normalt, at han endnu ikke selv kan mærke hvornår han skal tisse... Så det eneste der er at gøre, er som hvalpeejer at være super opmærksom på ham, og få ham ud inden uheldet er ude...

På den måde lærer hvalpen, at toiletbesøg foregår udenfor og når han så en dag rent faktisk kan mærke, at han skal tisse, så vil han automatisk tænke: "ud" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne7100

Vi Skælder ham voldsomt ud og lukker ham ud af stuen et par timer..

Ej dog ikke.Vi gør ikke noget, ud over at få tørret og vasket gulvet godt, så han ikke kan lugte det mere, vi irettesætter ham ikke på nogen måde. Heldigvis har han en del af stuen som det udvalgte sted, så så snart han går derned og snuser er vi ude med ham, så ja det kommer nok. Ville bare lige høre at det var normalt at han ikke siger il endnu.

Men synes nu egentlig vi er gode til at få ham ud, vi har ind i mellem hele døgn uden uheld, så mon ikke han lærer det en dag:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi Skælder ham voldsomt ud og lukker ham ud af stuen et par timer..

Ej dog ikke.Vi gør ikke noget, ud over at få tørret og vasket gulvet godt, så han ikke kan lugte det mere, vi irettesætter ham ikke på nogen måde. Heldigvis har han en del af stuen som det udvalgte sted, så så snart han går derned og snuser er vi ude med ham, så ja det kommer nok. Ville bare lige høre at det var normalt at han ikke siger il endnu.

Men synes nu egentlig vi er gode til at få ham ud, vi har ind i mellem hele døgn uden uheld, så mon ikke han lærer det en dag:)

hvis i kan nå det så prøv at bærer ham ud i det han skal til at tisse :-) ellers skal i bare fortsætte, evt. når i er ude i haven med ham, bliv ude indtil han har tisset og fortsæt med at rose :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne7100

Vi når som regel at fange ham, men det er lidt et problem da vi skal ned af en trappe for at komme ud. Tænker lidt om han når at blive distraheret så han ikke længere forbinder det at komme ud, med at han skulle tisse. Vi går aldrig ind før han har tisset mm. og han gør det med det samme, så det er ikke fordi han opfatter stuen som det eneste rigtige toilet.. heldigvis.

Havde egentlig bare lige brug for at høre om han snart burde sige til.. men det ser ud til at det er ganske normalt.

Det er lidt en videnskab når det er første gang man har hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi når som regel at fange ham, men det er lidt et problem da vi skal ned af en trappe for at komme ud. Tænker lidt om han når at blive distraheret så han ikke længere forbinder det at komme ud, med at han skulle tisse. Vi går aldrig ind før han har tisset mm. og han gør det med det samme, så det er ikke fordi han opfatter stuen som det eneste rigtige toilet.. heldigvis.

Havde egentlig bare lige brug for at høre om han snart burde sige til.. men det ser ud til at det er ganske normalt.

ja det er en videnskab :blink:

Ja i må våbne jer med tålmodighed, lyder til vaps er helt normal, omend det er træls af og til med indetisseri :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er langt fra alle hunde, der overhovedet siger til, på noget tidspunkt i deres liv :blink: Ingen af mine 3 gør det fx. og har aldrig gjort det, de venter bare på at jeg lukker dem ud/går med dem :mrgreen:

Men pudsigt nok, så havde jeg et kuld hvape sidste efterår, som jeg selvfølgelig renligheds trænede inden de flyttede herfra, og de sagde sjovt nok til, og var minimum 98% renlige da de flyttede ud til deres nye ejere, 9 uger gamle :-D

Men ingen af de hunde eller hvalpe, jeg selv har fået hjem, har på noget tidspunkt sagt til når de skal ud, men ved bare at sørge for at gå ud med dem tit nok, rose når de gør ude og ignore når der sker uheld inde, er de blevet fint renlige alligevel. Der har været mellem 3 og 6 mdr. så har de været 100% renlige.

Så bare fortsæt som I gør nu, så vare det ikke længe :5up: - Selvom han måske aldrig begynder at sige til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hvalp på nu 3 mdr. Hvornår kan jeg forvente at han begynder at sige til når han skal ud og forsørge?.

3 mdr er godt nok en ung alder at skulle fors¢rge en hel familie i :ae:

Men hvis du mener hvornår han bes¢rger udenfor, så er 3 mdr stadig en ung alder, at tror de selv siger til :genert:

sorry, kunne ikke dy mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg har en hvalp på nu 3 mdr. Hvornår kan jeg forvente at han begynder at sige til når han skal ud og forsørge?

Vi har en god rutine hvor han kommer ud ca hver 2. time og så efter leg og når han har sovet. Det fungere fint, vi har ca 1-2 uheld om dagen, om natten sover han og kommer ud så snart vi vågner.

Jeg er bare lidt fortvivlet, for når han tisser indenfor, så sætter han sig bare. er klar over han ikke er så gammel, men vil da gerne høre om det er normalt, og i så fald hvor mange mdr en hvalp ca er, før den forstår at den skal forsørge udenfor? Vi roser ham meget når han gør det udenfor, og han kommer altid af med noget når vi er ude.

Det er meget forskelligt.. vores den ældste hund har aldrig markeret at han vil ud, også selv om jeg har prøvet at lære ham det.. den yngste som er 20 uger nu, har ca. været renlig i 3-4 uger. Det eneste tidspunkt der er tis på gulvet er når vi sover. men ellers markere hun selv når hun vil ud, og vi har ikke tis eller prut på gulvet i dagtimerne.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites