Hop til indhold

Øre problemer


Gæst Janni
 Share

Recommended Posts

Hej :)

 

Så jeg er ny her. Jeg hedder Janni og har en dejlig amstaff på 2 år. Hun hedder Berta.

 

Nu er sagen den at hun længe har været generet i øret... Dvs det blev opdaget for første gange for omkring halvanden månede siden at hun kløede sig meget i øret, pev når hun gjorde det, og endda fik kradset sig til blods. Det resulterede i at hendes øre blev fyldt med blodigt snask som selvfølgelig gjorde det hele værre.

 

Vi begyndte at skylle hendes øre regelmæssigt i 1-2 uger, og det hjalp utroligt meget. Hun stoppede med at klø i 1-2 uger, men er nu begyndt igen. Der er intet at se i øret, men hun går med hovedet på skrå og "hænger" med øret, så det er tydeligt hun er generet.

 

Nogen der har oplevet noget lignende, eller ved hvad man kan gøre? Dyrlæge er desværre ikke rigtig en mulighed pga. økonomien, og vi er løbet tør for idéer...

 

Mvh

Janni

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har oplevet noget lignende, eller ved hvad man kan gøre? Dyrlæge er desværre ikke rigtig en mulighed pga. økonomien, og vi er løbet tør for idéer...

 

Så gå af med hunden.

 

 

Ja undskyld mig, men har man ikke råd til at give ens hund eller andre dyr den pleje de har behov for, så bør man ikke have dem i første omgang.

 

Øreproblemer kan komme af så mange ting. Ingen hér kan fortælle hvad problemet skyldes, og at prøve sig frem på kryds og tværs, vil efter min erfaring blot gøre ondt værre.

Find pengene til dyrlægen på én eller anden måde, eller gå af med hunden, må være mit råd.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv... at man kommer herind netop i et forsøg på at gøre noget, netop fordi man ikke er ligeglad, og så får så'n en omgang, var ikke just hvad jeg havde håbet på.

 

Tror du jeg har det godt med ikke at have råd til at tage min hund til dyrlæge? Hvorfor tror du jeg er herinde?

 

Da jeg fik hende havde jeg råd, men vi kan alle komme ud i økonomiske problemer! Shit happens. Og det eneste man kan gøre er at forsøge at tackle det på bedst mulige måde.

 

Gå af med hende siger du? Har du nogen som helst idé om hvor svært det er at komme af med en amstaff i dag? Selvom den er børnevant. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men folk er jo nærmest i panik over disse "muskelhunde"...

 

Alternativet er en aflivning, så ja - jeg vil hellere forhøre mig først før jeg sender min hund til aflivning. Tænk nu hvis der var nogen der havde noget brugbart at sige. Det kunne jo være...

Redigeret af Janni
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som øresvamp!

 

Det kan nemt kurreres vha. øredråber, disse kan dog (så vidt jeg er orienteret) kun fremskaffes ved dyrlægebesøg!

 

Jeg synes du skal få skrabet de penge sammen og komme afsted til dyrlægen med din hund :-) men måske andre har nogle "husråd" at komme med til dig!

 

Velkommen til i øvrigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øreproblemer er ikke noget at spøge med og når hun er kommet dertil hvor hovedet lægges på skå, så er der altså kun en vej og den går til dyrlægen.

 

Forklar dyrlægen hvordan det ligger med økomomien og få lavet en fornuftig afdragsordning... det ka jo tænkes at det ikke er noget særligt og at I kan nøjes med at skulle dryppe hendes øre i en kort periode... Er det være end dette så er det dyreplageri at lade hende gå rundt på den måde...

 

At andre reagere sådan må du forvente, man skal ikke forsøge sig frem på må og få når hunden ligefrem har døjet med en lidelse i længre tid. Så tag den bette hund med op til din dyrlæge... de er også mennesker og bør have forståelse for at din pengepung ikke lige kan klare en større post !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig - jeg prøver virkelig :)

Men når man har 600,- til at affodre 3 mennesker og en hund resten af måneden, så er 1000-2000 svært at skrabe sammen...

Må prøve at se om der kan blive penge til det den første... men hvad indtil da?

 

Kan jeg fortsætte med at skylle øret? Eller vil det kun gøre det værre hvis det er øresvamp? Tænker at fugtighed normalt ikke hjælper på svampe-ting :)

 

Skal lige siges at det på ingen måde virker som om det gør ondt på hende, andet end når hun ligger med poten helt inde i øret...

Det virker lidt som når vi andre har vand i øret og prøver at ryste det ud fordi det irriterer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke "forsøgt" os mere frem end at en vi kender havde haft nøjagtig de samme problemer med sin hund, og de havde skyllet øret i en periode og det havde kureret det...

Det hjalp også her, til det kom igen 1-2 uger senere...

Har ikke forsøgt noget siden, netop for ikke at ville gøre ondt værre.

 

Og tro endelig ikke at hunden bliver behandlet anderledes end vi andre i familien. Render selv rundt med voldsom tandpine, men har simpelthen ikke råd til at tage afsted..

Min datter har lige været syg, og måtte låne en 50'er til hendes medicin... Dog lidt sværere at gå ud og låne minimum 1000,-....

 

Jeg gør virkelig hvad jeg kan i en rådden situation og bryder mig ikke om, mere eller mindre, at blive stemplet som "dyrplager"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne komme med en kilometerlang svada om at du er uansvarlig fordi du har anskaffet dig et dyr og ikke har råd til dyrlæge men det lader jeg være med, det kan vi alligevel ikke bruge til noget.

 

Når du siger at det hjælper at rense ører men det kommer igen efter et par uger så kommer jeg til at tænke på da Tacco var mindre. han døjede også altis med ørerne. De blev røde og de kløede. Afsted til dyrlæge og få noget ørerens. Det virkede men kort tid efter kom det igen.

I dag ved vi at Tacco har allergi og sikkert også har haft det dengang. Det første vores dyrlæge gjorde var at kigge på hans kost. ALLE købebidder blev forbudt for Tacco og han fik kun hans tørkost og noget hjemmelavet mad.

Han fik også akupunktur, kinesiske urter, laserbehandling og andet men kosten var det vigtigste.

 

Så mit råd er at at prøve at kigge på hans mad. Tage alle købegodbidderne fra ham og hvis han skal have lidt lækkert, feks til at træne med, så kog lidt kylling og skær i stykker til ham.

 

Det er ikke sikkert det virker men det skader ham i hvert fald ikke og du kan jo prøve det mens du sparer sammen til en tur til dyrlægen :blink:

 

Og velkommen til :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter
Det lyder som øresvamp!

 

Det kan nemt kurreres vha. øredråber, disse kan dog (så vidt jeg er orienteret) kun fremskaffes ved dyrlægebesøg!

 

Jeg synes du skal få skrabet de penge sammen og komme afsted til dyrlægen med din hund :-) men måske andre har nogle "husråd" at komme med til dig!

 

Velkommen til i øvrigt :-)

 

Jeg er ganske enig!

 

Husråd kan være super nyttige, hvorimod "fejlbehandling", trods gode intentioner, kan være endnu dyrere, end at smutte afsted med det samme.

 

Også velkommen herfra - jeg håber du finder en god løsning for jer begge!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig - jeg prøver virkelig :)

Men når man har 600,- til at affodre 3 mennesker og en hund resten af måneden, så er 1000-2000 svært at skrabe sammen...

Må prøve at se om der kan blive penge til det den første... men hvad indtil da?

 

Kan jeg fortsætte med at skylle øret? Eller vil det kun gøre det værre hvis det er øresvamp? Tænker at fugtighed normalt ikke hjælper på svampe-ting :)

 

Skal lige siges at det på ingen måde virker som om det gør ondt på hende, andet end når hun ligger med poten helt inde i øret...

Det virker lidt som når vi andre har vand i øret og prøver at ryste det ud fordi det irriterer...

 

Du kan læse om svampeinfektionen her: http://netdyredoktor.dk/sw8675.asp

Det er ikke sikkert det er hvad hun fejler, men det lyder meget sådan. Det er nok udviklet sig til en betændelsestilstand oveni, fordi det er gået ubehandlet hen.

Jeg har ikke erfaring med øresvamp og kan desværre ikke fortælle dig hvad du skal gøre, udover at råde dig til at tage til dyrlægen hurtigst muligt.

 

Jeg ve mange dyrlæger laver afdragsordninger, måske det var værd at overveje at få lavet en sådan. Herudover vil det overraske mig hvis regningen løb op i adskillige tusinde kroner.

Du skal (højst sandsynligt) have:

Konsultation: 500-600 kr

Øredråber: 119-149 anslået pris

Pencillin: 79-119 anslået pris

Dette er bare gætværk... Men giver dig alligevel en idé!

 

Alle kan komme i financielle vanskeligheder, men jeg synes kraftigt du skal overveje at få din hund sygeforsikret så du ikke skal igennem det her igen fremover. En sygesikring koster cirka 1400 årligt, og dækker 80% af dyrlægeregningen når du har betalt selvrisikoen på 300 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for velkomsten og vil da helt sikkert prøve dit råd. :) Som du siger - det skader ikke.

 

Foderen hun får er den samme hvalpefoder hun altid har fået... Af en eller anden grund vil hendes mave ikke alt det andet foder vi har prøvet. Hun får dårlig mave og kaster op i stride strømme og taber sig lynhurtigt, lige så snart vi skifter...

 

Har for et stykke tid siden fået godkendt fra dyrlæge at fortsætte hende på hvalpefoder, når det er det hun fungerer bedst på..

 

Vi er dog for et stykke tid siden (2-3 måneder) begyndt hende på nogle nye godbidder. Så vil da prøve at stoppe med at give dem.

 

Jeg vil igen gerne lige pointere at jeg på ingen måde er uansvarlig. Dengang jeg anskaffede mig hund fejlede min økonomi overhovedet ingenting. Det er dog gået voldsomt stærkt ned af bakke det sidste halve år. Bl.a pga. tvangsauktion på hus. Som sagt - shit happens - og det er svært at spå om fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal (højst sandsynligt) have:

Konsultation: 500-600 kr

Øredråber: 119-149 anslået pris

Pencillin: 79-119 anslået pris

Dette er bare gætværk... Men giver dig alligevel en idé!

 

Alle kan komme i financielle vanskeligheder, men jeg synes kraftigt du skal overveje at få din hund sygeforsikret så du ikke skal igennem det her igen fremover. En sygesikring koster cirka 1400 årligt, og dækker 80% af dyrlægeregningen når du har betalt selvrisikoen på 300 kr.

 

Mange tak for priserne - giver en idé om hvor meget jeg skal have skrabet sammen :)

 

Sygeforsikring vil jeg helt klart undersøge :) Tak for råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Hvis det er øresvamp burde Atamon så ikke kunne holde det nede til der er mulighed for et dyrlægebesøg? Hvad siger I andre?

 

Og så et venligt råd... Få skrabet penge sammen til en sygeforsikring - og sørg for at have til selvrisikoen. Ved at samle flasker om ikke andet. Det skylder du hunden... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så et venligt råd... Få skrabet penge sammen til en sygeforsikring - og sørg for at have til selvrisikoen. Ved at samle flasker om ikke andet. Det skylder du hunden... ;)

 

Er allerede igang med at undersøge hvor, hvordan og priser de forskellige steder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er øresvamp burde Atamon så ikke kunne holde det nede til der er mulighed for et dyrlægebesøg? Hvad siger I andre?

 

Og så et venligt råd... Få skrabet penge sammen til en sygeforsikring - og sørg for at have til selvrisikoen. Ved at samle flasker om ikke andet. Det skylder du hunden... ;)

 

Atamon virker åbenbart glimrende mod fodsvamp http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/20051005160803.htm men mon ikke det vil svie voldsomt i et lille hundeøre, når der nu både er sår og betændelse i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale dig Dyrekassen eller Alm. brand, det er så vidt jeg ved, de eneste to selskaber der dækker hele hundens liv og ikke kun indtil hunden fylder x antal år! :-)

 

Har printet papirer ud fra Alm. Brand. Der har jeg forsikringer i forvejen, så det må være en fordel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

UHA de øre, Bella har 2 gange døjet med ørene:megaked: som du skriver hoved på skrå ( Bella har lange øre) og vi har været hos dyrlægen begge gange, har lige set på min regning MedicinØredråber kostede kun små 100 kr men så er der lige besøget hos lægen,:confused: vi kom til at betale 610,75 kr. og ja selvfølgelig skal man tll lægen HVER gang, det kan ikke købes i håndkøb,ØV--men det hjalp hos os.

held og lykke og god bedring :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har printet papirer ud fra Alm. Brand. Der har jeg forsikringer i forvejen, så det må være en fordel :)

 

Det lyder godt!

 

Tak for opdatering på forsikringstingen, og håber du fortsat har lyst til at holde os opdateret mht. hvordan det går med Berta :-)

 

Jeg ved du har fået en lidt hård medfart, men vi er ikke så slamme herinde :engel: Kig rundt og få præsenteret dig selv!

Vi er meget søde herinde, og forummet her er vanedannende :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo forståeligt nok. I er vel hunde-elskere :) Men det er jeg jo også... sidder bare i en voldsomt dum situation :)

 

Kunne da godt tænkes jeg blev hængende - det er trods alt meget rart med disse forums :)

 

Vil under alle omstændigheder smide opdateringer når der er nogle. Om ikke andet kan det være det kan hjælpe en anden, en anden gang :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Det er jo forståeligt nok. I er vel hunde-elskere :) Men det er jeg jo også... sidder bare i en voldsomt dum situation :)

 

Kunne da godt tænkes jeg blev hængende - det er trods alt meget rart med disse forums :)

 

Vil under alle omstændigheder smide opdateringer når der er nogle. Om ikke andet kan det være det kan hjælpe en anden, en anden gang :)

 

Vi ER nemlig hundeelskere og er villige til at kaste nogle sandheder efter folk, der ikke behandler deres hunde ordentligt. ;-)

 

Men der er ikke det spørgsmål om hunde der ikke kan besvares herinde og der er en hel absurd mængde erfaring samlet. :blink:

 

Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig noget Atamon og så duppe det på stedet (HVIS IKKE DET SVIER)... Har forhørt mig lidt og det skulle være harmløst og billigt og det ville jeg nok bruge som en nødløsning. Min bror bruger det til sine fødder og han siger det virker upåklageligt og ikke svier eller irriterer.

 

Forresten - min hundeforsikring for Nura er lige kommet ind af døren. Den koster 1.491,50 kr for et år. Ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring. Det er også Alm. Brand og jeg har ingen rabatter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha lyder skidt, men jeg kan kun sige gå til dyrlægen NU har selv en hund med dårlig øre (tråd dyrlægen igen) og han har været på pencilin for ca 4 uger siden og så nu igen, men det hjælper ikke denne gang så imorgen skal han bedøves og have renset sine øre :cry:

 

Nå det er fortalt så er min mening nok også at dyr som er syge skal til dyrlægen, og det kan ikke diskuteres :genert: og ja det er mange penge, men for mig skal de penge bare findes, og hvis man får hund så får man også de regninger :hmm: og tro ikke at øre bliver bedre med tiden, jeg har selv set hvor smertefuld det var på min hund, og det skal en hund altså ikke gå med og jeg synes da ikke det er sjovt at betale 850+550+1500 kr på en månede ca men jeg har anskaffet mig en hund, altså er det mit ansvar at den hund har det godt på alle måder :lun: så afsted og det kan kun gå for langsomt, og få så en forsikring så du ikke kommer i den situation igen

 

Ta det ikke ille op, for tro mig jeg ved og alle herinde tror jeg ved hvor slemt det er når vovse er syg :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også haft og har stadig efter et år nu. :???:

Vi gik straks til dyrelæge fordi det virkelig genere hende, og hun gik med hovedet på skrå konstant. Vi fik noget som vi skulle dryppe i ørerne 10 dage i steg, og så holde en pause for at se om det gik væk eller ej. Tror han sagde noget om at det godt kunne være mider i ørerne.

 

Vi døjer stadig med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...