Hop til indhold

Hvad gør jeg?????


Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Hej allesammen,

 

Jeg har to skønne hanhunde på 7 mdr og knap 3 år. De fungere super sammen og der er aldrig konflikter, meeeen....

 

Den "lille" er begyndt at "parre" på min voksne hanhund og han siger ikke fra. Han spurte rundt i haven som i leg , men står af og til også bare stille og finder sig i det. Det ser træls ud og jeg skiller dem så ad.

 

Jeg ved at når man er 7 mdr så racer hormonerne i kroppen og parring er tegn på dominans, men hvad ville I gøre???

 

Skille dem ad som jeg gør eller tror I min voksne han siger fra når nok er nok????

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi piller stille og roligt Buddha ned, de par gange han har prøvet på det.

Vi skælder ikke ud eller noget.

 

Men det bliver hurtigt en dårlig vane - så hellere stop det nu, end om et halvt år. Også fordi at man jo kan møde en fremmed hund som bliver sur over at din/min hund prøver at parre den, den situation vil jeg hellere undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

ALlerførst: Glem alt om dominans.

 

 

Næstefter det, så begynd at spekuler på, om det er en adfærd du vil byde din gamle hund.

Vil du virkelig presse hunden ud i at skulle sige fra?

 

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg bare ikke vil acceptere sådan en adfærd, og jeg vil prompte få den hund ned af ryggen af den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det jeg gør- tager ham stille og roligt af Winston. Synes bare det kunne være dejligt, hvis legen ikke skulle afbrydes hver gang på grund af det "parren".

 

Men, det er nok taktikken og så håber jeg det bliver bedre som hormonerne falder til ro:-)

 

Han gør det aldrig ved andre hunde, der er han faktisk meget forsigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare deres instinkt, vi piller ham bare ned og så leger de videre.

Ved godt at man skal have et vågent øje i et stykke tid, men jo hurtigere man gør det hver gang, og jo tidligere man starter - jo nemmere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...