Hop til indhold

Shame shame shame!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Farum Midtpunkt - der er ventetiden 4 dage ;-) og det vrimler med kamphunde i alle størrelser

 

Der er adskillige steder, men det kræver at man er ægte ukræsen, både mht beliggenhed, æstetik og naboernes kriminalitet, men umuligt er det ikke.

 

Det kræver også at man har råd. Og ja mht kriminalitet er det vist ikke meget værre i Farum end her ved mig. Men ved at flytte den vej, jamen så kommer der pludselig også ekstra kørselsudgift med og hvad har man så sparet?

 

Men det må da være rart, at have den indstilling at det er så let

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Farum Midtpunkt - der er ventetiden 4 dage ;-) og det vrimler med kamphunde i alle størrelser

 

Der er adskillige steder, men det kræver at man er ægte ukræsen, både mht beliggenhed, æstetik og naboernes kriminalitet, men umuligt er det ikke.

 

Ifølge min erfaring, kommer man slet ikke i betragtning hvis man ikke er tilmeldt boligselskabet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Farum Midtpunkt - der er ventetiden 4 dage ;-) og det vrimler med kamphunde i alle størrelser

 

Der er adskillige steder, men det kræver at man er ægte ukræsen, både mht beliggenhed, æstetik og naboernes kriminalitet, men umuligt er det ikke.

 

Det kræver jo også man kan nå sit job, ikke alle har bil, så der er flere faktore end "kun" lige hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kræver også at man har råd. Og ja mht kriminalitet er det vist ikke meget værre i Farum end her ved mig. Men ved at flytte den vej, jamen så kommer der pludselig også ekstra kørselsudgift med og hvad har man så sparet?

 

Men det må da være rart, at have den indstilling at det er så let

 

Jeg vil ikke påstå at det er let, men jeg vil påstå at det er muligt, hvis man ikke er kræsen - bor selv i ægte ghetto, med mord i gården og skyderi på gåturen, jeg prioriterer bare anderledes end hus, have, bil og den slags (ikke at der er spor i vejen med den slags)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det gjorde jeg ikke, og netop når der står sådan, så kan der jo altid opstå en debat om man er enig i disse prædikater, det er jo også derfor de har lavet en liste.

 

Men nu var det jo også for sjov at jeg påpegede deres fejl, jeg bor fint hvor jeg bor nu :blink:

 

Så vidt jeg husker, så er de godt klar over der er fejl på listen, og der er en del flere racer der ikke får disp. end lige dem der er nævnt i disse eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker, så er de godt klar over der er fejl på listen, og der er en del flere racer der ikke får disp. end lige dem der er nævnt i disse eks.

 

Hvorfor retter de så ikke bare fejlen, det kan da ikke være så svært at slette "Bull" i racebetegnelsen :confused:

 

Jeg har ikke noget imod at der er disse forbud, og jeg forstår det godt, jeg syntes bare det var en sjov fejl, og bestemt ikke en fejl der var værd at ryge ind i en diskution for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kræver jo også man kan nå sit job, ikke alle har bil, så der er flere faktore end "kun" lige hunden

 

Der går jo offentlig transport, og når jeg, der møder på bizarre tider af døgnet kan finde på Farum, så burde standard-arbejdstider også kunne passes ind - der er flere faktorer end kun hunden, det afhænger så af faktorernes orden, jeg har hunden stående ret langt oppe, og respekterer fuldt ud andre der sætter den længre ned.

 

Det var udelukkende det med kræsenhed der fik mig til at nævne det, med kræsen mener jeg at der ER muligheder, men hvis man samtidigt vil have smuk udsigt, akademiske naboer, stilrent interiør og den dyreste bil i garagen, så er det nok ikke så nemt som, hvis man skruer ned for kræsenheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg kan blot anbefale betonghettoer - sålænge der står lejligheder tomme, så holder jeg med Umulia og tillader mig at kalde nogle for kræsne :oops:. Jeg er også vildt kræsen, men stod Petrines tilværelse på spil...så er jeg ikke kræsen.

 

Sjovt du lige siger det.

 

Da jeg søgte efter et andet sted at bo så kunne hverken AAB,KAB, Bolig SJ, Vestsjællands Bolig selskab, og en stribe andre hjælpe med en bolig.

For de havde ikke nogen ledige lejlighedder.

Nåhr jo,,, 4-5 værelser til mellem 12 og 22.000 pr måned.

Og jeg kunne bo i en Campingvogn eller i telt hele året hvis det skulle være. Så jeg ser ikke mig selv som kræsen.

 

Jeg søgte bare efter 4 vægge med tag og et lokum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke påstå at det er let, men jeg vil påstå at det er muligt, hvis man ikke er kræsen - bor selv i ægte ghetto, med mord i gården og skyderi på gåturen, jeg prioriterer bare anderledes end hus, have, bil og den slags (ikke at der er spor i vejen med den slags)

 

Det gør jeg skam også.. Bor som sagt selv i lejlighed på 1. sal i betonbyggeri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kræsen og gider ikke have for langt til arbejde, derfor har jeg sagt nej til Helsingør, Allerød, et eller andet nede ved Køge (Jersey var det vidst) og en del andre - alt sammen krævede at man havde fast arbejde, så var ventetiden ultrakort. Farum har massevis af ledige lejligheder, de er dyre men under 10.000.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der går jo offentlig transport, og når jeg, der møder på bizarre tider af døgnet kan finde på Farum, så burde standard-arbejdstider også kunne passes ind - der er flere faktorer end kun hunden, det afhænger så af faktorernes orden, jeg har hunden stående ret langt oppe, og respekterer fuldt ud andre der sætter den længre ned.

 

Det var udelukkende det med kræsenhed der fik mig til at nævne det, med kræsen mener jeg at der ER muligheder, men hvis man samtidigt vil have smuk udsigt, akademiske naboer, stilrent interiør og den dyreste bil i garagen, så er det nok ikke så nemt som, hvis man skruer ned for kræsenheden.

 

Så er det pludselig okay, at hunden skal være alene i 10-11-12 timer? Fordi man godt kan finde et sted at bo?..

 

Alle andre gange bliver det beregnet som dyremishandling, hvis ens hund er alene mere end 5-6 timer..

 

Jeg har hverken akademiske naboer, stilrent interiør eller den dyreste bil i garagen. Og har intet ønske i den retning. Jeg HAR en smuk udsigt fra altanen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også få en lejlighed her, rimelig hurtigt.. Hvis man altså er mere end en person, for det er 3-4 og 5 værelses lejligheder, så dem kan jeg jo alligevel ikke få..

 

Du kan ikke som enlig få lov til at bo i mere end 2 værelseslejligheder.. Eller det kan man ihvertfald ikke hernede

 

Hvis den 3 værelset er under 70kvm., så kan man godt, men ellers ikke som single.

Link til indlæg
Del på andre sites

OMG :shock: jeg troede at de der gammeldags regler med at man skal være 2 om huslejen i større boliger, for længst var afskaffet :shock:

 

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvor mange mennesker man er, bare man har råd til at betale huslejen :rolleyes:

 

Er den eneste forandring siden 50'erne virkelig at kravet ikke længere er at man skal være gift?? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok 10.000 kr om måneden i husleje er meget :shock: Jeg er glad for at vi bor i det mørke Jylland i et hus, der er noget billigere end det :genert:

 

Mht. til at skulle gå fra hus og hjem, så synes jeg det er et svært område, da det netop er forskelligt fra sted til sted hvor "nemt" det er at finde en lejlighed, hvor man må have hund.

 

Men når det så er sagt, så ville jeg gå meget langt for at kunne beholde min hund. Jeg gik hellere regelmæssigt sulten i seng frem for at Anton skulle mangle mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Kræsenhed og kræsenhed... det er vel et gradsspørgsmål -

 

Tage en mindre lejlighed for at kunne beholde hund?

Acceptere en dårligere udsigt for at kunne beholde hund?

Give afkald på cafeer i gåafstand for at kunne beholde hund?

Tage en dyrere (men stadig betalbar) bolig for at kunne beholde hund?

Bo i umoderne bolig for at kunne beholde hund?

Leve med pyromaner i opgangen for at kunne beholde hund?

Leve med trusler på livet for at kunne beholde hund?

Leve med løse kamphunde udenfor gadedøren for at kunne beholde hund?

Sætte sig i dyb gæld for at betale husleje og beholde hund?

Leve med skyderier nedenfor vinduerne for at kunne beholde hund?

Bo 30 km fra nærmeste by, uden kørekort, uden busforbindelser?

 

Personligt ville jeg mene, at så længe det drejer sig om let at kunne gå i byen, have et lækkert køkken, fed udsigt, lav husleje osv., så burde man kunne 'ofre' det for sin hund, men at bo i ultravoldeligt kvarter, eller bo så langt væk fra alting (uden transportmuligheder) at man i praksis er isoleret, eller at betale så høj husleje, at hver eneste måned giver underskud, det mener jeg er i overkanten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræsenhed og kræsenhed... det er vel et gradsspørgsmål -

 

Tage en mindre lejlighed for at kunne beholde hund?

Acceptere en dårligere udsigt for at kunne beholde hund?

Give afkald på cafeer i gåafstand for at kunne beholde hund?

Tage en dyrere (men stadig betalbar) bolig for at kunne beholde hund?

Bo i umoderne bolig for at kunne beholde hund?

Leve med pyromaner i opgangen for at kunne beholde hund?

Leve med trusler på livet for at kunne beholde hund?

Leve med løse kamphunde udenfor gadedøren for at kunne beholde hund?

Sætte sig i dyb gæld for at betale husleje og beholde hund?

Leve med skyderier nedenfor vinduerne for at kunne beholde hund?

Bo 30 km fra nærmeste by, uden kørekort, uden busforbindelser?

 

Personligt ville jeg mene, at så længe det drejer sig om let at kunne gå i byen, have et lækkert køkken, fed udsigt, lav husleje osv., så burde man kunne 'ofre' det for sin hund, men at bo i ultravoldeligt kvarter, eller bo så langt væk fra alting (uden transportmuligheder) at man i praksis er isoleret, eller at betale så høj husleje, at hver eneste måned giver underskud, det mener jeg er i overkanten.

 

Jeg kan sige ja, til flere af dine eksempler. Men der er også nogle, jeg vil sige nej til

 

Disse her, vil jeg ikke.. for så ville jeg ikke turde gå ud.. eller turde lade hunden være alene hjemme. Så hvis det er kræsenhed, så ja, så er jeg jo nok kræsen alligevel

"

Leve med pyromaner i opgangen for at kunne beholde hund?

Leve med trusler på livet for at kunne beholde hund?

Leve med løse kamphunde udenfor gadedøren for at kunne beholde hund?

Sætte sig i dyb gæld for at betale husleje og beholde hund?

Leve med skyderier nedenfor vinduerne for at kunne beholde hund?

Bo 30 km fra nærmeste by, uden kørekort, uden busforbindelser?"

 

Men ellers så vil jeg gå MEGET langt for at beholde Luna, der er mit et og alt. Betyder det at bo i en campingvogn, så gør jeg gerne det, hvis jeg kan finde en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man jo som udlejer i Danmark ikke bare tage det, man vil for en lejlighed, så hvis man bliver opkrævet en helt urimelig husleje, så er der altså mulighed for at gå til huslejenævnet og få sat lejen ned.

 

Det er trist, at det er så svært at få en lejebolig, hvor man må have hund, og jeg har aldrig forstået logikken i det. Man forbyder jo ikke folk at have stereoanlæg eller (teenage)børn - to ting, som jeg mener generelt er væsentligt mere generende for naboerne end en gennemsnitshund.

 

At miste sit hjem kan i den grad trække gulvtæppet væk under folk, men jeg forstår så heller ikke helt, at man tør tage ansvaret for et andet levende væsen, hvis noget så relativt normalt som en fyring eller en skilsmisse betyder, at man ikke kan have det mere. Man kan jo ikke altid regne med, at den slags kun sker for naboen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Nu kan man jo som udlejer i Danmark ikke bare tage det, man vil for en lejlighed, så hvis man bliver opkrævet en helt urimelig husleje, så er der altså mulighed for at gå til huslejenævnet og få sat lejen ned.

 

Det er trist, at det er så svært at få en lejebolig, hvor man må have hund, og jeg har aldrig forstået logikken i det. Man forbyder jo ikke folk at have stereoanlæg eller (teenage)børn - to ting, som jeg mener generelt er væsentligt mere generende for naboerne end en gennemsnitshund.

 

At miste sit hjem kan i den grad trække gulvtæppet væk under folk, men jeg forstår så heller ikke helt, at man tør tage ansvaret for et andet levende væsen, hvis noget så relativt normalt som en fyring eller en skilsmisse betyder, at man ikke kan have det mere. Man kan jo ikke altid regne med, at den slags kun sker for naboen.

 

Til det fremhævede, så er det også en af de ting jeg ryster mest på hovedet af heeeelt unge mennesker, der har kendt hinanden et par måneder - det er altzå rikti lang tid, altzå(!) Med deres (evt.) løn + lidt bidrag fra mor og far, bliver det muligt for dem at flytte sammen og nu er de altså en rigtig kernefamilie. Tænk de har kendt hinanden SÅ længe, nu må det da være '4ever'. Der købes nye møbler og hvad ved jeg, og så skal denne nye lille familie da naturligvis også have en hund (normalt amstaff, ambull eller chihuahua)...

 

2 måneder senere: '4ever' er forbi, det viste sig at h*n var 'dybt latterlig' og det duede bare slet ikke. Nu er det bare om at komme videre: ud af lejligheden (pengene rækker ikke mere) og hunden? ups! Øhm... damn! For det første må hunden ikke komme med det nye sted man i huj og hast flytter til, og for det andet så 'minder hunden om en træls tid som man prøver at lægge bag sig', så der er egentlig heller ikke rigtigt en vilje. Det er blevet tid til at skrive:

 

Det er med blødende hjerte, at jeg må desværre må skille mig af med Fido af personlige årsager. Han er en rigtigt god hund på knap 5 mdr. og...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

At miste sit hjem kan i den grad trække gulvtæppet væk under folk, men jeg forstår så heller ikke helt, at man tør tage ansvaret for et andet levende væsen, hvis noget så relativt normalt som en fyring eller en skilsmisse betyder, at man ikke kan have det mere. Man kan jo ikke altid regne med, at den slags kun sker for naboen.

 

Nu er du jo også mester i at lyde som om ALT kan gennemtænkes og sikres.:klap:

 

End ikke du kan spå om fremtiden.

 

Skal folk der er blevet gift, fået børn og har købt et hus. Og som regner med at alt er i skønneste orden så undlade at anskaffe sig en hund fordi der er en antydning af en mulighed for at tingene kan ændre sig?

 

Tro mig ,du bliver klogere.:hmm:

 

Ved du overhovedet hvad en skilsmisse indebærer for dig som voksen i disse såkaldte finanskrisetider?

 

  1. Du er højst sandsynligt nødig at gå fra hus og hjem.
  2. Personlig krise er for langt de fleste uungåelig.
  3. Følgerne af en personlig krise kan være omsiggribende og bør ofte ikke indbefatte en hund.
  4. En tvangsauktion vil være sandsynlig når dette sker.
  5. Efter en tvang vil du blive regestreret i RKI og kan ikke købe nyt.
  6. De lejemål der findes for enlige er enten meget dyre eller husdyr tillades ikke.

Så indtil du VED hvad du snakker om så.....

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...