Hop til indhold

Fået smag for blod...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke på at en hund ville kunne huske at den har bidt noget??? så kan den jo heller ikke få smag for det?!:hmm:

hvorfor skulle den ikke kunne huske det? Hvis hundes hukommelse var så dårlig, ville vi jo ikke være i stand til at træne dem. Og de ville ikke være i stand til at leve vildt eller halvvildt, da de ville glemme hvordan man fanger mad, og hvad der ER mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Den anden dag - på det der sted - var der et indlæg, om en der havde fået aflivet sin hund. Dette var eftersigende sket på grund af:

 

"Hunden havde overfaldet en anden hund, fået smag for blod og derfor bidt ud efter ejer". (frit citeret)

 

Nu var det ikke lige en tråd, der var oplagt til diskussion om hvorvidt dette var den rette beslutning eller ej, så jeg stillede ikke spørgsmål... Men nu har jeg simpelthen gået og tænkt over det, så jeg bliver nødt til at brineg det op her :mrgreen:...

 

Jeg kan huske, at man i gamle dage snakkede om, at hunde fik smag for blod... om det var i forbindelse med overfald eller drab kan jeg dog ikke huske. Det er selvfølgelig umuligt at vide hvad der er foregået i citerede "historie" - mit bud er, at ejer har forsøgt at hive hund af den anden hund, og at den i kampens hede har bidt ud efter ejer... Om det er aflivningsgrund er jo op til den enkelte, det ville nok ikke være det i min verden... men som sagt, hvem ved hvad der skete...

 

Men er der nogen der kan forklare mig om begrebet "fået smag for blod"? Er det noget pjat? som jeg mener det er... eller er der noget om det?

 

Sofie har da også knuret af mig, fordi jeg ville tage hendes kødben, men det var også kun fordi hun troede jeg var anders, da hun opdagede det var mig, så var der ikke noget, og jeg kunne frit tage benet.. :P men derfor vil jeg ikke aflive hende.. :P tror også det var sådan i dette tilfælde.. hunde havde ikke set det var ejeren, og kommer til at bide ud efter denne.. personen skulle måske lige ha haft lidt mere vand i blodet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har faktisk engang hørt en lille dreng med sin pitt-potens-forlænger, stolt proklamere at den stakkels hvalp KUN skulle fodres med råt kød, angiveligt for at gøre den "farlig" (selv samme dumme, dumme lille dreng ævlede også om noget med at spærre den inde i en kælder med blod i en uge tid, når den var blevet større).. Kan kun håbe den startede med at bide ham og så blev aflivet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofie har da også knuret af mig, fordi jeg ville tage hendes kødben, men det var også kun fordi hun troede jeg var anders, da hun opdagede det var mig, så var der ikke noget, og jeg kunne frit tage benet.. :P men derfor vil jeg ikke aflive hende.. :P tror også det var sådan i dette tilfælde.. hunde havde ikke set det var ejeren, og kommer til at bide ud efter denne.. personen skulle måske lige ha haft lidt mere vand i blodet..

 

 

du skal endelig huske at adskille de to ting - knurre og bid er ikke det samme. ressourceforsvar og "kamp" er heller ikke det samme...

 

Så nej, selvfølgelig skal Sofie ikke aflives for at have knurret af dig, mens hun havde et ben ....

Men hvad nu hvis hun havde overfaldet Anders og da du fjerner hende fra ham, så bider hun efter dig... ville du aflive der? Det er lidt det jeg tror at den oprindelige trådstarter har gjort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
du skal endelig huske at adskille de to ting - knurre og bid er ikke det samme. ressourceforsvar og "kamp" er heller ikke det samme...

 

Så nej, selvfølgelig skal Sofie ikke aflives for at have knurret af dig, mens hun havde et ben ....

Men hvad nu hvis hun havde overfaldet Anders og da du fjerner hende fra ham, så bider hun efter dig... ville du aflive der? Det er lidt det jeg tror at den oprindelige trådstarter har gjort...

 

Det ville jeg ikke.. jeg ville vudere ud fra hvordan hun overfør mig bagefter... Min moster og onkel havde engang en cairn terrier, og en dag der legede vi lidt voldsom, og den endte med at hun bed mig i foden. Faktisk så hårdt at jeg kom til, at bløde. Men hendes reaktion efterfølgende, var at hun tissede på gulvet, og blev meget underdanig, tror selv hun var meget overrasket over det. Så vil sige, at det kommer an på hvordan hunde reagere overfor mig bagefter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...