Hop til indhold

Fået smag for blod...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Den anden dag - på det der sted - var der et indlæg, om en der havde fået aflivet sin hund. Dette var eftersigende sket på grund af:

 

"Hunden havde overfaldet en anden hund, fået smag for blod og derfor bidt ud efter ejer". (frit citeret)

 

Nu var det ikke lige en tråd, der var oplagt til diskussion om hvorvidt dette var den rette beslutning eller ej, så jeg stillede ikke spørgsmål... Men nu har jeg simpelthen gået og tænkt over det, så jeg bliver nødt til at brineg det op her :mrgreen:...

 

Jeg kan huske, at man i gamle dage snakkede om, at hunde fik smag for blod... om det var i forbindelse med overfald eller drab kan jeg dog ikke huske. Det er selvfølgelig umuligt at vide hvad der er foregået i citerede "historie" - mit bud er, at ejer har forsøgt at hive hund af den anden hund, og at den i kampens hede har bidt ud efter ejer... Om det er aflivningsgrund er jo op til den enkelte, det ville nok ikke være det i min verden... men som sagt, hvem ved hvad der skete...

 

Men er der nogen der kan forklare mig om begrebet "fået smag for blod"? Er det noget pjat? som jeg mener det er... eller er der noget om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tror man med udtrykket mente det, som når vi nu siger: Når først hunden har haft succes med at bide griber den hurtigere til at bide en anden gang.

 

Det hunden oplever succes med vil den jo gøre igen.

 

"Blodrus" og "få smag for blod" er noget sludder som sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi fik at vide med vores første hund, at han ikke måtte få råt kød for så fik han "smag for blod", hvilket betød noget i stil med, at vi så aldrig kunne vide os sikre på ham...om han ville angribe andre hunde, mennesker eller os...

 

Nemlig! For hunde associerer den rå bøf de lige åd med hunde, mennesker og andre dyr i levende live. Det er jo logik. Not

 

Man sagde jo også at rå knogler gør hunde bidske.

Det gør de også hvis man uden videre vil tage knoglen fra en ressourceforsvarende hund. Men det er ikke knoglen/kødet som sådan der skaber "bidske" hunde, det er mennesket

Link til indlæg
Del på andre sites

smag for blod? nej.. Smag for adrenalin-rus? hmmm ja det hælder jeg mere til.

 

Jeg er enig - også med Ninjamor. Hunden har fået succes med at bide.

 

Jeg har en anden lille historie om misforståelser omkring råt.

 

Jeg har en kollega, som har jagthunde. Da jeg begyndte på barf, sagde hun til mig, at det kunne hun i hvert fald ikke fordi hendes hunde så ville få smag for det og ikke ville kunne kende forskel på maden i madskålen og det vildt, der skulle apporteres. Derfor ville hundene begyndte at spise vildtet i stedet for at bringe det hjem :hmm:

 

Jeg nævnte så noget med, at det måtte man jo så lære dem ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er det ikke noget, man har brugt som udtryk i forbindelse med hyrdehunde?

 

Hvsi de har dræbt/skambidt deres første får/lam, har de fået smag for blod og er færdige som fårehunde..

 

Det er blevet sagt om hunde generelt

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik at vide med vores første hund, at han ikke måtte få råt kød for så fik han "smag for blod", hvilket betød noget i stil med, at vi så aldrig kunne vide os sikre på ham...om han ville angribe andre hunde, mennesker eller os...

 

Ja, min mormor synes også det var hel forfærdeligt, hvis man gav hunden råt kød... Den ville jo blive aggressiv:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber ne dag jeg møder sådan et mennesker, fo rjeg ville gerne hører om hvordan så med tør-foder, for hvis råt kød giver en agressiv hund, så skal man jo bare give agressive hunde tørfoder, så bliver de helt stille og rolige og glade og lykkelige :mrgreen:

 

Fniiiiiiis...jeg håber også, at du møder sådan et menneske en dag og spørger til den med tørfoder :mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber ne dag jeg møder sådan et mennesker, fo rjeg ville gerne hører om hvordan så med tør-foder, for hvis råt kød giver en agressiv hund, så skal man jo bare give agressive hunde tørfoder, så bliver de helt stille og rolige og glade og lykkelige :mrgreen:

nej de skal udelukket have grønsager og rodfrugter, husk at skylle alle regnorme ect. væk først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...