Hop til indhold

Den der med kattene


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hunde og katte kan ikke sammen, det er deres instinkt!

(siger nogle mennesker)

 

 

Men, nogle hunde kan jo så trænes til det :blink:

 

 

 

Men, Aslan har aldrig snakket med katte, vi har aldrig givet ham mulighed for at komme til at hade katte.

 

Når han ser en kat, begynder han på sin ulidelige piben "jeg vil snakke"

 

 

 

Men i dag gik vi forbi en indkørsel hvor der lå en kat, Aslan begynder at pibe, midt i et pib kommer der et MEGET surt WROUF, som ender i den der irriterende piben igen.

 

 

Og så tænker jeg, om hunde virkelig hader katte per instinkt, og Aslans forstyrrelser i hovedet, blev lige lidt værre i dag og derfor der sure WROUF?

Link til indlæg
Del på andre sites

enig.

 

Hunde hader jo ikke automatisk katte - men hvis det eneste de nogen sinde ser - er løbende katte, ja så ses katte jo som intet andet end "byttedyr" der trigger fangst-instinkt...

 

Jeg tror heller ikke at det som sådan er katte de hader, det er bare kattenes bevægelser når de løber, der tænder hundenes jagtinstinkt.

 

Baldur vil meget gerne løbe efter fremmede katte, men en dag mødte vi en kat der bare lå fuldstændig stille og Baldur opdagede den ikke før han var en halv meter fra den, og så skulle han sgu ikke nærmere, det var da en farlig en der lå der, og katten blev bare liggende og gloede på ham. Da vi skulle tilbage igen, der var katten gået, men Baldur skulle søreme ikke hen til den træstub den havde ligget på, for det var da godt nok en farlig karl den der kat :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror heller ikke at det som sådan er katte de hader, det er bare kattenes bevægelser når de løber, der tænder hundenes jagtinstinkt.

 

Baldur vil meget gerne løbe efter fremmede katte, men en dag mødte vi en kat der bare lå fuldstændig stille og Baldur opdagede den ikke før han var en halv meter fra den, og så skulle han sgu ikke nærmere, det var da en farlig en der lå der, og katten blev bare liggende og gloede på ham. Da vi skulle tilbage igen, der var katten gået, men Baldur skulle søreme ikke hen til den træstub den havde ligget på, for det var da godt nok en farlig karl den der kat :lol:

 

:lol:

 

Og vi har været så onde, at slæbe en af de der farlige karle med hjem og tvunget Mio til at dele hjem med den.. han kan virkelig se lidende ud nogle gange.. "Moooaar, hvad laver hun her? Hun sover i min kurv, spiser min mad, angriber mig og ligger på lur - piiiiiiv! :shock:" Stakkels Mio :ae:

Han har før været lidt ligeglade med katte, men efter Pippi er flyttet ind, insisterer han på, at hilse på alle katte i nabolaget, hvilket de absolut ikke finder tiltalende! :mrgreen: Han kan finde på, at pive lidt, hvis han ikke kan komme hen til den - tror også det er lidt frus over situationen.

 

Men ja, en løbende kat kan få selv Mio i omdrejninger - så glemmer han 100%, at han er bange for Pippi, og spæner efter hende! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Canto er også rigtig glad for katte, naboen's kat kommer tit på besøg og Canto snuser til den, katten er så heller ikke specielt bange for ham, så det bare godt.

min svigermor har også katte, så han er vokset op med at se katte og snuse til dem, specielt killinger er han interesseret i, men samtidig tror han at alle katte vi møder vil snakke, det vil de så ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Vi har to hunde og to katte. Kattene fik vi for lidt over et halvt år siden - det tog Nhøpse (der ellers hader katte) tre dage at acceptere dem. Fremmede katte skal derimod stadig dø, hvis det stod til Nhøpse.

 

Walter er vokset op med katte og har derfor ikke haft besvær med vores. Tværtimod, elsker han dem lidt for meget, så vi er nødt til at hjælpe ham og dem til en balance.. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddhas hale kørte fra starten i propel når han endelig kom i nærheden af vores kat. Han er helt vild med den, men kan ikke helt finde ud af hvordan man leger med den når nu man ikke må tygge :-D

Vi har haft masser af hunde og katte i mit barndomshjem som gerne lå i bunke sammen, så ja, slutter mig til teorien om løbende katte :mums: De kan jo godt ligne kaniner til forveksling..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror heller ikke at det som sådan er katte de hader, det er bare kattenes bevægelser når de løber, der tænder hundenes jagtinstinkt.

 

Baldur vil meget gerne løbe efter fremmede katte, men en dag mødte vi en kat der bare lå fuldstændig stille og Baldur opdagede den ikke før han var en halv meter fra den, og så skulle han sgu ikke nærmere, det var da en farlig en der lå der, og katten blev bare liggende og gloede på ham. Da vi skulle tilbage igen, der var katten gået, men Baldur skulle søreme ikke hen til den træstub den havde ligget på, for det var da godt nok en farlig karl den der kat :lol:

 

 

Der har vi faktisk også oplevet, katten lå i en af mussehullerne (der hvor aslan graver efter mus) jeg troede det var noget affald, og pludselig løb affaldet :shock: jeg havde nær pisset i bukserne, og Aslan? Ja han begyndte da bare at grave.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har vi faktisk også oplevet, katten lå i en af mussehullerne (der hvor aslan graver efter mus) jeg troede det var noget affald, og pludselig løb affaldet :shock: jeg havde nær pisset i bukserne, og Aslan? Ja han begyndte da bare at grave.:roll:

 

:lol: Jeg kan lige se det for mig :lol:

 

Herude er det som regel bare fasanerne der laver det nummer med os, de ligger som regel og gemmer sig i græsset indtil man er en halv meter fra dem, hvorefter de flagrer op og skræpper helt vildt, det har været tæt på at koste et par våde bukser en gang eller to :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...