Hop til indhold

Hvilke krav har i til en hundepension?


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst Renésj

Møder jo en hel del andre hundeejere og flere af dem har haft deres hunde i pension iår.

 

Desværre er det langt fra positive historier og de fleste siger det er sidste gang deres hund kommer sådan et sted.

 

Jeg kommer aldrig til at bruge en hundepension (eller håber det ikke)

 

Men hvad tjekker i der bruger sådanne steder og hvordan "sikre" i, at hundene trives de steder ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Møder jo en hel del andre hundeejere og flere af dem har haft deres hunde i pension iår.

 

Desværre er det langt fra positive historier og de fleste siger det er sidste gang deres hund kommer sådan et sted.

 

Jeg kommer aldrig til at bruge en hundepension (eller håber det ikke)

 

Men hvad tjekker i der bruger sådanne steder og hvordan "sikre" i, at hundene trives de steder ?

 

Jeg tror ikke man kan skære det hele over samme kam, og udråbe alle hundepensioner som dårlige. Jeg tror i hvert fald på de gode!

 

Jeg vil gøre mit benarbejde og høre hvad andre har at sige om pensionen. Selvfølgelig se stedet, kende rutinerne der - og ikke mindst bruge mine menneskekundskaber. Er det gode folk der skal passe min hund? Har de kærlighed til hundende? Og ikke mindst, vil de sørge for min hund individuelt - og hjælpe den til at være tilpas?

 

Hvis alt klikker, og jeg står med ja-følelsen - så er det min beslutning. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man kan skære det hele over samme kam, og udråbe alle hundepensioner som dårlige. Jeg tror i hvert fald på de gode!

 

Jeg vil gøre mit benarbejde og høre hvad andre har at sige om pensionen. Selvfølgelig se stedet, kende rutinerne der - og ikke mindst bruge mine menneskekundskaber. Er det gode folk der skal passe min hund? Har de kærlighed til hundende? Og ikke mindst, vil de sørge for min hund individuelt - og hjælpe den til at være tilpas?

 

Hvis alt klikker, og jeg står med ja-følelsen - så er det min beslutning. :)

 

Det var slet ikke for at skære alle over en kam *S*

 

For hører da heldigvis også positive historier, dem er der bare ikke flest af...desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lade min hund passe privat :engel: hos familie, venner eller en evt. hundepasser. Og hvis det ikke var muligt ville jeg blive hjemme eller planlægge en ferie hvor hunden kunne komme med i stedet for :engel: :blink:

 

Ja, men nu var det jo ikke spørgsmålet ;-)

 

Det gør de hundeejere garanteret også i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes konceptet er frygteligt, fordi jeg tror hundene ikke får nær nok menneskekontakt og alt for meget stress og larm - men HVIS jeg var tvunget til noget med en pension, så ville jeg tjekke sikkerheden, altså ingen mulighed for at stikke af, komme op at slås, blive smittet.

 

Der er flere af hundene der er kommet tilage med "skrammer"...

 

Ville du forlange at se selve pensionen ?

 

Det ville jeg personligt, men ikke alle steder man kan komme til det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber aldrig jeg ender med at skulle bruge en pension.

 

Men hvis, så ville jeg lave en tråd ligesom denne :mrgreen: og få HF medlemmer til at skrive ne masse spørgsmål, som jeg skulle spørge om, når jeg kom ud for at se pensionen.

 

Bag efter ville jeg så sikkert finde en der var vandt til store hunde og kunne passe/holde aslan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger pension nogen gange, og har heldigvis en god en her i byen :blink: bruger den hver nytårs aften, og har også haft Zacko der i nogle weekender og ferie.

 

Men helt sikkert jeg ville tage på besøg først og ser folk an og om stedet ser fint og rent ud, og vide hvordan man aflevere osv..... og kan jeg ikke lide menneskerne ja så ingen ophold til Zacko der :lun:

 

Har faktisk prøvet at aflevere ham og så vende om og hente ham med det samme igen fordi jeg gav mig til at tude fordi det bare ikke var som det var da jeg var ude og kigge så det kunne jeg ikke gøre så nu er det den vi plejer at bruge eller svigermor og far eller også skal vi ikke noget.

 

For mig betyder ro også meget fordi Zacko ikke skal stå og stesse over larm og hunde som gør i flere dage. så man kan altså godt finde steder :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville google stedet og se hvad andre havde skrevet om det, jeg ville spørge dem jeg kender om de havde hørt om stedet. Jeg vil til enhver tid foretrække en pension som andre har anbefalet.

 

Jeg ville tage derud og forlange en rundvisning, og under denne rundvisning ville jeg så sludre med personen der viser mig rundt, og på denne måde vil jeg forhåbentlig kunne finde ud af om jeg bryder mig om stedet og menneskerne. Jeg ville undersøge hvor meget menneskelig kontakt min hund ville få i løbet af en dag, og hvor meget motion de forventer at h*n får.

 

Herefter ville jeg nok starte med at have min hund i pension på en enkelt overnatning, hvorefter jeg ville tale med dem om hvordan de syntes det er gået, og jeg ville forsøge at se på min hund om h*n havde det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Jeg ville helt klart også se stedet, høre ejernes erfaringer og baggrund, hundesyn. Jeg ville klart bede om referancer af flere tidligere brugere, tjekke nettet osv. (dog bliver det forhåbentligt aldrig relevant).

 

Tror alle der træner i Sabro, har hørt hvordan en pension kan lyde... aldrig om jeg kunne finde på, at aflevere mine hunde et sådant sted! Har også set længden og håndteringen af hundene under gåture - NEJ TAK!

 

Er der overhovedet nogen kontrol/standarter for pensioner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi desværre ikke rigtigt nogen der kan passe Mio på overnatning, ud over vores dejlige hundesitter - og der findes jo situationer hvor hun ikke kan, og hvor man skal noget man ikke bare kan aflyse.

 

Det er lykkes os at klare det alligevel, men her i sidste måned havde vi ham på pension for første gang i 2 dage/1 nat.

Det var egentligt mest fordi jeg havde et godt indtryk af pensionen og gerne ville se hvordan han havde det med at være der i tilfælde af det blev nødvendigt.

 

De ting jeg "faldt" for ved denne pension, var bl.a.:

Ejerens mand er vores dyrlæge, så i tilfælde af problemer, ved man at Mio ville være i gode hænder. Hun er desuden ved, at uddanne sig hos Lone Greva (positiv træning).

Hun var positiv og venlig i telefonen, og vi fik lov at aflevere Mio uden for åbningstiden, så han kunne komme til træning inden vi kom.

Hun prøver så vidt det er muligt, at have to hunde sammen i rummene.

Hundene komme ud og lege sammen i en indhegnet have, og de har udendørsadgang fra deres rum.

Der var pænt og rent, og selvom det var bygget med henblik på hygiejne/rengøring, så synes jeg alligevel det var gjort lidt hyggeligt, med små klude-tæpper på gulvet.

Hundene får deres foder i aktivitetsting og Mio fik Prescription Diet og Zoolac uden ekstra beregning.

De bliver luftet sent om aftenen og tidligt om morgenen.

De andre hunde så glade og tilfredse ud, og der var umiddelbart kun "larm" når man kom og gik.

 

Det viste sig også at være rigtig fint - Hun sad i rummet med Mio da vi gik, så han ikke var alene, og da jeg skrev en godnat-sms til Mio, var hun sød at svare tilbage hvordan det gik og hvad han havde lavet i løbet af dagen. Da vi hentede ham, var han glad, og fulgte faktisk efter hende, væk fra os - det var et godt tegn!

Fantastisk, når man tænker på han aldrig har været alene om natten før. Han var træt og havde jo alle de andre hunde forholdsvist tæt på, rund omkring i hallen i deres rum, så helt ensom har han nok ikke følt sig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt klart også se stedet, høre ejernes erfaringer og baggrund, hundesyn. Jeg ville klart bede om referancer af flere tidligere brugere, tjekke nettet osv. (dog bliver det forhåbentligt aldrig relevant).

 

Tror alle der træner i Sabro, har hørt hvordan en pension kan lyde... aldrig om jeg kunne finde på, at aflevere mine hunde et sådant sted! Har også set længden og håndteringen af hundene under gåture - NEJ TAK!

 

Er der overhovedet nogen kontrol/standarter for pensioner?

 

Var ude forbi den plads engang, og jeg kunne godt nok aldrig drømme om at aflevere Mio i den pension med mindre jeg blev kraftigt overbevist om at jeg har taget fejl af mine iagtagelser! :shock: Så en hvalp blive trukket op og ned af den lange græsgang, af en pige der virkede ret ligeglad! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville også høre hundefolk rundt omkring, ligesom jeg ville google erfaringer med de steder jeg skulle have i kikkerten.

 

Bare ærgeligt der åbenbart er en hel del dårlige steder, hvor man åbenbart ikke kan efterlade ens elskede dyr og være sikker på de er i gode hænder

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg selv arbejdede i en hundepension, havde jeg aldrig overvejet at bruge en. Nu synes jeg jo det er okay, men vil stadig kun bruge den jeg selv arbejder i, da jeg kender alle folk og ved de vil passe godt på min hund.

Som krav hvis jeg var udefrakommende kunde, ville jeg vises rundt. Så ville jeg at min hund skulle medbringe eget foder, hvis kennelen fodrer med noget jeg ikke vil have den får. Sikkerhed! Ingen blanding af fremmede hunde, uheld KAN ske, det er jeg klar over. Men man beh¢ver ikke invitere ulykker ved at blande hundene. Så vil jeg have at folk opdager hvis min hund bliver syg, får dårlig mave, irriteret hud eller lignende. Jeg vil have at der er RENT! og at hundene har tæpper i kurvene (eller avispapir, som alternativ da nogle hunde spiser tæpper, Charlie :hmm:). Nogle steder har de bare en kold plastik kurv, og ingen varme i kennelblokkene om vinteren :( Det kunne jeg altså ikke byde en hund! Hmm er sikker på der er noget jeg har glemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg selv arbejdede i en hundepension, havde jeg aldrig overvejet at bruge en. Nu synes jeg jo det er okay, men vil stadig kun bruge den jeg selv arbejder i, da jeg kender alle folk og ved de vil passe godt på min hund.

Som krav hvis jeg var udefrakommende kunde, ville jeg vises rundt. Så ville jeg at min hund skulle medbringe eget foder, hvis kennelen fodrer med noget jeg ikke vil have den får. Sikkerhed! Ingen blanding af fremmede hunde, uheld KAN ske, det er jeg klar over. Men man beh¢ver ikke invitere ulykker ved at blande hundene. Så vil jeg have at folk opdager hvis min hund bliver syg, får dårlig mave, irriteret hud eller lignende. Jeg vil have at der er RENT! og at hundene har tæpper i kurvene (eller avispapir, som alternativ da nogle hunde spiser tæpper, Charlie :hmm:). Nogle steder har de bare en kold plastik kurv, og ingen varme i kennelblokkene om vinteren :( Det kunne jeg altså ikke byde en hund! Hmm er sikker på der er noget jeg har glemt.

 

Jeg undrer mig i den grad over hunde kommer tilbage med skrammer, og lurede på om de blot bliver lukket sammen, uden det store opsyn.

 

Kender også til en der er blevet lukket sammen med en tæve som hunden ikke kendte i forvejen, ejer havde godt nok oplyst at hanhunden havde det bedst nemmest ved at "klare" opholdet hvis den var sammen med en tæve i boksen

 

Men hvordan gør en pension så, tager de bare en anden tæve, hvor ejer har oplyst at den kan sammen med andre hunde og så får de 2 lov at tilbringe tiden sammen under opholdet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stille helt urealistiske krav til en hundepension. Der er kun een hundepension der ville kunne leve nogenlunde op til mine krav og forventninger. http://www.midtjysk-hundecenter.dk/

Eneste grund til at jeg ville overlade lexus til disse mennesker er at de kender bette-mand fra hundesvømning.

Desværre er de ved at sælge, så lexus kommer aldrig i pension

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig i den grad over hunde kommer tilbage med skrammer, og lurede på om de blot bliver lukket sammen, uden det store opsyn.

 

Kender også til en der er blevet lukket sammen med en tæve som hunden ikke kendte i forvejen, ejer havde godt nok oplyst at hanhunden havde det bedst nemmest ved at "klare" opholdet hvis den var sammen med en tæve i boksen

 

Men hvordan gør en pension så, tager de bare en anden tæve, hvor ejer har oplyst at den kan sammen med andre hunde og så får de 2 lov at tilbringe tiden sammen under opholdet ?

Det kan jeg jo så ikke svare på, da vi aldrig mixer hundene hos os :mrgreen: Der er ganske få undtagelser, og det er hunde der kender hinanden hjemmefra, hvor ejerne ved at den anden hund er i pensionen, og BEGGE ejere skriver under på at hundene enten må dele boks og/eller lege sammen.

mht til skrammer, kan det altså ske at de enten kan få poter eller næser under/igennem et hegn eller l¢begård, hvis de ser sig personligt arrige på deres nabo. I sådanne tilfælde hos os, blive hundene enten flyttet, eller ikke lukket ud i l¢begården på samme tid. Men man kan jo ikke altid vide at noget er et problem f¢r det sker, hunde er jo ikke robotter, men levende væsner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej heller ikke meningen du skulle svare for dem *G*, bare mig der "tænker" højt....

 

Ja, skrammer kan forkomme, men jeg mener at det burde være pensionen´s fornemmeste opgave at sikre at det ikke sker, og hvis det er sket, så skal ejer orienteres om hvordan det er opstået.

 

Så lige denne her på hg.....

 

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=358467 pyhaa :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig i den grad over hunde kommer tilbage med skrammer, og lurede på om de blot bliver lukket sammen, uden det store opsyn.

 

Kender også til en der er blevet lukket sammen med en tæve som hunden ikke kendte i forvejen, ejer havde godt nok oplyst at hanhunden havde det bedst nemmest ved at "klare" opholdet hvis den var sammen med en tæve i boksen

 

Men hvordan gør en pension så, tager de bare en anden tæve, hvor ejer har oplyst at den kan sammen med andre hunde og så får de 2 lov at tilbringe tiden sammen under opholdet ?

 

Der hvor vi var, brugte hun en del tid på at observere Mio. Bagefter valgte hun en tæve ud, og observerede dem sammen. Det gik fint, men hun konkluderede, at Mio nok var i den alder hvor det var svært, at finde nogen der ikke blev stresset af, at have ham i samme rum 24/7.

Hun fandt dog nogle "legekammerarter" til ham og det var gået fint, ingen problemer eller "ar" hos Mio eller andre! :5up:

 

Har selv oplevet lidt "knubs", når han har leget andre steder, men det er vel ikke anderledes med aktive unghunde end med aktive børn - de kan få skrabede knæ, buler i panden og andre "knubs" under leg (jeg snakker ikke brydning), og de overlever jo nok! :5up:

 

Jeg ville stole på hende med næsten hvilken som helst hund - hun har nemlig selv Siberian Husky's, Mynder (mener jeg) og en meget stor, lidt sjælden bamserace med et navn jeg ikke kan huske (vaghunden der ikke helt ved det endnu :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores pension får man altid en tilbage melding når man henter hvordan det er gået og ren besked om hvordan ens hund har opført sig altså har den gøet osv.... og han har faktisk den regl at gør og piver ens hund hele tiden, ja så vil han ikke have den :genert: for han går meget op i ro, så alle hunde ikke bliver kørt op :-) og når man aflevere så tager de snor på hunden og går en lille tur (så hunden forlader dig) og så kan vi køre imens og det sidste du ser er din hun som snuser ovre mellem træerne og slet ikke kigger tilbage :banan:er rigtig godt for mig og Zacko for han vil ikke væk fra mig og ja vi er jo nok også lidt trætte af at aflevere og det mærker hunden, så det er den perfekte måde synes jeg, for når så de kommer tilbage ja så forholder hunden sig jo bare til at vi er væk og ham som har stedet ja han kan sætte ham i hans boks eller løbegård :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pia, det lyder rigtig godt med sådan en tilbage melding :-)

 

n1nna, ja hvis man stoler på de observationer, ejeren laver, så er det bare super.

 

Hvis Fie skulle passe´s over længere tid, så ville jeg i første omgang hører de hundemennesker jeg kender og som jeg ved Fie trives med, altås både hund og menneske *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hellere lige sige at jeg selv har en hundepension!

Vi startede faktisk hundepensionen fordi jeg ikke var tilfreds med de pensioner der var og mente at det måtte kunne gøres meget bedre:blink:

 

Det jeg mener man skal kigge efter er:

 

Det skal være et lille sted. Det giver mere tid til hver enkelt hund og der kan tages individuelle hensyn.

 

Du skal have mulighed for at komme på besøg med din hund. Det er vigtigt at man kan se hvordan hunden reagere på de mennesker der har pensionen og om man selv og hunden er trygge ved stedet og personen. Man kan se om det lever op til de forventninger og krav man har.

 

Der skal selvfølgelig være rent. Der skal ikke bruges savsmuld eller lign på gulvet.

 

Boksene skal være store og der skal være afskærmet imellem hundene. I følge loven skal bokse til en hund på op til 40 kg have 6 m2, men desværre må den gerne være 3 m2 inde og 3 ude. Der skal være afskærmet, for at hundene ikke går og stresser hinanden.

 

Løbegårdene skal være store og med græs. Jo større løbegårde, jo mere tid bruger hundene på at gå og snuse, de kan strække ud og lege. Det gør at de ikke står og stresser og gør hele tiden.

 

Fremmede hunde må ikke sættes sammen i boksene. Man ved aldrig hvad der kan ske.

 

Hvis fremmede hunde luftes sammen, skal der være ejers samtykke og det må kun ske hvis der er opsyn hele tiden.

 

Der skal være opvarmet indenfor og meget gerne gulvvarme. Har det feks regnet skal hundene kunne tørre hurtigt og ikke ligge og være kolde.

 

Der skal være faste åbningstider. Hundene vil altid køre op når der kommer og bliver hentet hunde, derfor er det vigtigt at folk ikke bare kan komme rendene i tide og utide. Hvis hundene bliver forstyrret hele tiden ved de aldrig hvornår de kan ligge sig og slappe af.

 

Der skal være fast dyrlæge tilknyttet, helst et sted der har døgnvagt. Det er meget vigtigt at hundene kan komme hurtigt til dyrlæge hvis de bliver syge.

 

Det var sådan lige det der lige faldt mig ind, håber det kan bruges:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...