Hop til indhold

Hvad er en god gåtur?


Jane
 Share

Recommended Posts

For mine hunde, så er det helt sikker gåture, som giver dem sjove og gode oplevelse.

 

Vi leger bold, appotering, søg, gå selv og snus, gemmelege, konditionstræning, balancegang og vand. Legen kan bruges til træning eller træning kan bruges i legen. Det er lidt to side af samme sag.

 

Vi er ofte ude i 1½ - 2 timer. Går vi turen uden aktiviteter, så varer den ofte kun en ½ time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er en snuse hund.

 

Joe, jeg kan da sagtens få ham op på en sten, men han kigger lige en gang ekstra på mig, fo at se om jeg seriøst virkelig mener at han skal hoppe op på den?

 

Det sker at vi løber lidt, men det er meget kort, da han hellere vil snuse og bare stopper op, hvilket gør pænt ondt i min arm :rolleyes:

 

 

Han ELSKER at grave efter mus, og får også lov til dette næsten hver dag, da det åbenbart er en af de eneste beskæftigelser som han gider :mrgreen:

 

Vi sørger så for at han kommer med rundt, så oplever han da lidt.

 

 

 

Nårh jow, en anden beskæftigelse som er super sjov er faldesand, det tænder ham fuldstændig af, of så løøøøøøøøøøber han, gerne så meget at alt energi er væk, og han skal næsten løftes hjem (overdrivelse fremmer forståelsen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

En god tur her i huset er en tur som varer længere end Pelle egentlig kan klare og som indeholder lidt af hvert: Balance, tricks, søge godbidder højt og lavt, træning af afstandlydighed, provokationstræning, vandpjask og gerne hilse på en lækker tæve.

 

Sådan ser turene som regel ikke ud, samme tur indeholder sjældent både vandpjask og musejagt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at en god gåtur består i, at mor og far fletter næbet og pænt venter uden at trække i snoren, indtil Basse-manden er klar til at skride videre i ord, tekst og billeder...noget, der virkelig kan tage sin tid...

 

Helt det samme :-D Ingen stress og jag. Det skal helst være hende der går tur med mig end omvendt. Hun bestemmer! Det er nok den ultimative gåtur for Nikki :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For Zacko er det mindst en 1 time (bliver tit meré)i skoven eller ved vand, på marken eller bare steder hvor han kan løbe, rulle sig, snuse ja bare være hund :-D og allerbedste når hundevennerne er med, så er det bare helt i top :5up: løbe efter fris bee svømme ( har han lige fundet udaf i sommer man kan) søge godbidder ja vist bare køre sig selv træt :banan: så har jeg en sund træt hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...