Hop til indhold

Lakseolie


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jer der bruger lakseolie - hvilke mærker bruger I?

 

Jeg startede med at bruge Grizzly lakseolie og den stank "dejligt" af laks.

 

Desværre er det ikke den nemmeste at få fat i, medmindre man bestiller over nettet... Hvilket jeg efterhånden har lyst til bare at gøre... Så ender nok med Grizzly igen, men nu spørger jeg jer lige gerinde.

 

Vi købt en Hennes Pet Foods lakseolie, inden vi løb tør for Grizzly'en. Og den stank, ærligt talt, af sure tær :badr:

 

Vi gik så ned og byttede den. Ekspedienten snuste til den nye og påstod, at den lugtede rigtigt. Min mor påstår også, at den ikke lugter ligesom den første - men altså, den stinker immervæk også af sure tær! Om det så er sure tær med et snert af enebær til forskel, I don't care! Min hund skal ikke spise sure tær :bvadr: Så jeg vil ned og bytte den og har det ærlig talt sådan, at jeg ikke gider bruge penge på endnu en lakseolie fra Hennes Pet Food, det er ikke første gang, at jeg har købt noget med "suspekt" lugt. Sidst var det laksekrönch, der stank af maling :???: Og ja, vores nye lakseolie er med 80% sandsynlig fra et nyt oplag, da de bestiller med 14 dages mellemrum - og det ca. var det antal dage, der gik fra vi købte den første til vi fik den nye hjem

 

Sååå, ud med det :mrgreen: Hvad bruger I af lakseolie og er I tilfedse? Og "dufter" det af laks og ikke af sure tær :blink: For føj, det er ulækkert...! Og så har Møffe fået det i tre dage, fordi jeg stolte på ekspedienten og først fik sniffet tilfældigt i dag (plejer ellers ALTID at snuse, inden jeg eller andre skal indtage noget jeg har tænkt mig at servere) :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger også Grizzly... Jeg køber som regel 0,5-1L når jeg er afsted på DKK udstillinger, der kan man nærmest altid få det... Jeg synes det dufter "godt" - altså det lugter af fisk som jeg mener det skal.

 

Præcis, også det jeg tænker :5up:

 

Tjah, jeg ved ikke hvornår jeg ser en DKK-udstilling - Møffe er jo ikke engang gammel nok endnu :blink:

 

Men bestiller det jo nok over nettet imorgen så eller et eller andet..

 

Hennes Pet Foods lakseolie direkte fra Maxi Zoo og det lugter af absolut intet og det må betyde, at det lugter af absolut intet. Jeg er ellers totalt hysterisk med at alt muligt lugter af alt muligt og hys-hys-hys...

 

Ja, der er da i hvert fald temmelig stor forskel fra lugt af "ingenting" til sure tær :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Signe Og Vapsen

Jeg bruger ganske normal madlavningsolie. Jeg har drøftet min teori om at "olie er olie" med både min dyrlæge og min foder-lærer (er ved at uddanne mig til dyrepasser) Og de siger at resultatet er det samme lige meget om man bruger laks, raps, vindrue, solsikke osv. Den største forskel på produkterne er prisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvorfor i bruger lakseolie?? Er det pga. pelsen? :hmm:

 

Izzie får olivenolie og en dåse tun til en 10er engang imellem og det virker fint. Pelsen er smuk og skinnende. Synes bare lakseolie er så dyr :engel: har den nogle særlige egenskaber en dåse tun og lidt olivenolie ikke kan klare?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Lakseolie fra Olivers, jeg er super godt tilfreds med den og har den stående i køleskabet.

 

Jeg har valgt den store flaske med en pumpe til, på den måde lugter der ikke i køleskabet - men man skal sørme ikke få det på fingerne :lol:

 

Jeg køber det pga. at Misja er multi-meget-allergiker og det skulle afhjælpe kløe tendenserne og om det er Olien, hendes Hypo'er, hendes allergifoder eller hendes sterilisering der gør at alle hendes allergier har artet sig rimelig pænt nu på 3. år ved jeg ikke - måske er det lidt af det hele :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvorfor i bruger lakseolie?? Er det pga. pelsen? :hmm:

 

Izzie får olivenolie og en dåse tun til en 10er engang imellem og det virker fint. Pelsen er smuk og skinnende. Synes bare lakseolie er så dyr :engel: har den nogle særlige egenskaber en dåse tun og lidt olivenolie ikke kan klare?

 

For pelsen, for immunforsvaret, for forebyggelse af kræft og tusind andre ting jeg ikke ved og ikke kan huske, som de der fedtsyrer forebygger/forbedrer - derfor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...