Hop til indhold

Hvorfor hund?


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Gæst Tinka

Håber dette er et indlæg der vil blive set hos forskellige hunde elskere herinde fra :) Også selvom i måske synes det er lidt langt ;P

 

Det er egentlig et simpelt spørgsmål :)

 

Hvorfor hund?

 

hvorfor tror i hver især at vi har hund? Når man får sin første hund er det noget helt specielt! At se den vokse op, træne den til at blive en god hund, nusse om den, eksperimentere med foder og legetøj og alt det andet der følger med :) Jeg bliver altid så overvældet når man går en tur i skoven, og man hører "nææh hvor er den sød". Man bliver helt varm om hjertet!

 

Eller når man får hvalpe, at være med til at se sin elskede hund føde små dejlige hvalpe, og se dem vokse op. Se folk komme og hilse på både hvalpe og mor. At se købere blive overvældet af glæde når de kommer og henter deres lille nye familiemedlem. At høre telefonen ringe, og i den anden ende er der en glad ny hundeejer der ikke kan stoppe med at fortælle at deres lille hund altså er det bedste man kunne tænke sig!

 

Og træning. At arbejde med sin hund og lære den nye ting, små ting som måske ikke har den store betydning i hverdagen, men som man alligevel kan se at hunden nyder at udføre fordi man roser den til skyerne når den så gør det rigtige. Nu har jeg aldrig selv deltaget i en stor konkurence, men hvad med de folk der løber agility med deres hund og ser den arbejde med noget den kan li' og så bliver man overvældet af glæde fordi hunden bliver så glad.

 

Mine tanker falder ofte på græske gadehunde, hvordan kan nogle mennesker sætte deres hund på gaden? Alle de hunde der får skab og ikke bliver behandlet, men istedet bare sidder og kradser sig selv til blods indtil de måske er så heldige at blive fundet og behandlet. De hunde kommer aldrig til at se glæden i deres ejers øjne når man ser på den dejlige hund der ligger i sofaen eller under sofabordet, og drømmer om at jagte ænder, eller tygge på et kødben. Tænk at de hunde aldrig får den oplevelse at løbe en tur i skoven eller på stranden, eller ligge i sengen en søndag morgen med sin ejer der er for doven til at stå op, som istedet ligger og nusser deres elskede lille hund i flere timer.

 

Jeg ved ikke hvorfor alle disse tanker vælder op i mig, måske fordi jeg aldrig har været på et hundeforum før, og jeg allerede nu kan se alle de dejlige billeder af glade hunde og hundeejere, og indlæg hvor vi allesammen bare er glade for at hundene er til?

Alle folk kommer vel ud for et uheld med deres hund, og dette er der også plads til på dette forum, folk hjælper hinanden, giver gode råd, trøster hvis noget er galt.

Jeg synes simpelthen det er så dejligt at man har hinanden, også selvom det måske er folk man aldrig har mødt, eller aldrig kommer til at møde!

 

Tusind tak allesammen fordi i er med til at gøre dette forum til et rart sted at være ! Også for os der er nye!

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg tror folk vil svare, jeg håber bare folk bliver inspireret og finder på noget at skive :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

8 forventningsfulde øjne, når træningstingene bliver lagt i bilen

 

Det er da lykken!

 

Okay, 8 er der ikke her, men jeg kan også tydeligt mærke Santas blik i nakken når bolden bliver lagt væk. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne slet ikke undvære at have hund, deres kærlighed og hengivenhed er bare så dejlig.

 

Tænk engang de blir glade for at se mig, bare fordi jeg har været i bad :lol:

 

Jeg er så glad for mine 3 hunde, de gir mig så meget og jeg prøver at give dem masser igen.

 

2 af mine er jo tidligere gadehunde og at se dem blomstre op, har været en gave.

 

Det er også dejligt, at komme så meget ud i naturen med hundene og møde så mange dejlige hunde og deres ejere.

 

Jeg er meget taknemmelig over så meget mine hunde lærer mig :oops:

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, hundene giver så meget a044.gif

 

Jeg elsker dem, kan ikke undvære dem og jeg prøver at give dem det igen de giver mig i så rigelige mængder, kærlighed, tillid, accept, rummelighed og meget meget mere :D

 

Jeg er så heldigt at bo sammen med to skønne hunde, et meget hyggeligt samliv stort set uden en konflikt, tænk at det kan lade sig gøre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed, som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed, som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde!

Ja, der er ekstremt mange fordele :shock:

 

Man behøver ikke at have en retfærdig forventning om at de tager opvasken, eller vasketøjet eller gulvvasken og hvis du ikke gør det, så har de det lige godt for det :lol:

 

De spiller ikke højt, snakker ikke med mad i munden, tager ikke al chokoladen, skændes ikke om ligegydligheder (kun om vigtige ting), vil ikke have fjernbetjeningen til tvet hele tiden, sider ikke foran computeren og mange andre ting, de er dejlige a044.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke jeg havde hund, ved jeg ikke hvad jeg skulle få al min fritid til at gå med. Og hvad skulle jeg bruge alle mine penge på?. :lol:

 

Man siger at kærlighed ikke kan købes. Det er løgn!. Jeg har hund fordi jeg ikke kan undvære at have et levende væsen omkring mig, der altid accepterer mig for den jeg er, uanset hvordan jeg ser ud eller lugter. Jeg tror samtidig at den uforbeholdne kærlighed en hund giver er en mangelvare i vores moderne samfund. Ser man på folk i syden (hvor familiebåndene er stærkere) har de jo ikke den nære kontakt til deres hunde som vi har heroppe.

 

Måske er det et tegn på at der er noget galt i vores måde at leve sammen, som mennesker, men min lille hund giver mig noget jeg ikke kan få af andre, af min egen art. Jeg nyder at se ham snuse til ting jeg ikke fatter en bønne af og opleve hvordan han lærer nye ting uden at kunne forstå hvad ordet betyder. Det er da fantastisk at få lov til at opleve en helt anden verden igennem et andet levende væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed, som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde!

Ja, der er ekstremt mange fordele :shock:

 

Man behøver ikke at have en retfærdig forventning om at de tager opvasken, eller vasketøjet eller gulvvasken og hvis du ikke gør det, så har de det lige godt for det :lol:

 

De spiller ikke højt, snakker ikke med mad i munden, tager ikke al chokoladen, skændes ikke om ligegydligheder (kun om vigtige ting), vil ikke have fjernbetjeningen til tvet hele tiden, sider ikke foran computeren og mange andre ting, de er dejlige a044.gif

 

Vil dog liiiiige påpege at Dolph rent faktisk ser tv - vi ser animal rescue sammen, så sidder han på stuebordet og kigger.. Musestille..

Det er maaajt hyggeligt ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed' date=' som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde![/quote']

Ja, der er ekstremt mange fordele :shock:

 

Man behøver ikke at have en retfærdig forventning om at de tager opvasken, eller vasketøjet eller gulvvasken og hvis du ikke gør det, så har de det lige godt for det :lol:

 

De spiller ikke højt, snakker ikke med mad i munden, tager ikke al chokoladen, skændes ikke om ligegydligheder (kun om vigtige ting), vil ikke have fjernbetjeningen til tvet hele tiden, sider ikke foran computeren og mange andre ting, de er dejlige a044.gif

 

Vil dog liiiiige påpege at Dolph rent faktisk ser tv - vi ser animal rescue sammen, så sidder han på stuebordet og kigger.. Musestille..

Det er maaajt hyggeligt ;)

 

Det har alle mine unge hunde også gjort, de bliver bare trætte af det :lol:

 

Men han hiver ikke fjernbetjeningen fra dig efter at have gransket programmet vel?

For derefter at slå over på noget klamt sport :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed' date=' som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde![/quote']

Ja, der er ekstremt mange fordele :shock:

 

Man behøver ikke at have en retfærdig forventning om at de tager opvasken, eller vasketøjet eller gulvvasken og hvis du ikke gør det, så har de det lige godt for det :lol:

 

De spiller ikke højt, snakker ikke med mad i munden, tager ikke al chokoladen, skændes ikke om ligegydligheder (kun om vigtige ting), vil ikke have fjernbetjeningen til tvet hele tiden, sider ikke foran computeren og mange andre ting, de er dejlige a044.gif

 

Vil dog liiiiige påpege at Dolph rent faktisk ser tv - vi ser animal rescue sammen, så sidder han på stuebordet og kigger.. Musestille..

Det er maaajt hyggeligt ;)

 

Det har alle mine unge hunde også gjort, de bliver bare trætte af det :lol:

 

Men han hiver ikke fjernbetjeningen fra dig efter at have gransket programmet vel?

For derefter at slå over på noget klamt sport :shock:

 

Nej - sandt.. men hvis han kunne ville han æde min chokolade og tygge fjernbetjeningen i stykker ;)

 

Forresten har mine forældre opdaget at Tweety SLET ikke må se Animal Planet! Bare en silhouet af en abe og hun gør sig selv hæs! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er fantastiske! De giver en betingelsesløs kærlighed' date=' som man ellers kun finder hos helt små børn. De elsker os, selvom vi er morgengrimme, har dårlig ånde og sure tæer. De ødelægger et hert forsøg på at være sur eller nedtrykt. De kan ligge i ens seng uden at gøre sengetøjet svedigt. De hører ikke heavy metal og skal ikke have vasket tøj. Alt i alt - der er ikke noget bedre end hunde![/quote']

Ja, der er ekstremt mange fordele :shock:

 

Man behøver ikke at have en retfærdig forventning om at de tager opvasken, eller vasketøjet eller gulvvasken og hvis du ikke gør det, så har de det lige godt for det :lol:

 

De spiller ikke højt, snakker ikke med mad i munden, tager ikke al chokoladen, skændes ikke om ligegydligheder (kun om vigtige ting), vil ikke have fjernbetjeningen til tvet hele tiden, sider ikke foran computeren og mange andre ting, de er dejlige a044.gif

 

Vil dog liiiiige påpege at Dolph rent faktisk ser tv - vi ser animal rescue sammen, så sidder han på stuebordet og kigger.. Musestille..

Det er maaajt hyggeligt ;)

 

Nuhr !

 

Når jeg ser noget med dyr på tv, ligner begge mine hunde nogle med skitzofreni ! De står og glor rundt i luften for at se om de kan finde kilden af den underlige lyd ! ;P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...