Hop til indhold

Sygeforsikring


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu tjekket min sygeforsikring, og den dækker ikke engang halvdelen af prisen for Luna's behandling :shock:

 

Jeg er kunde hos TopDanmark og de har et max beløb for erstatning pr. år på 12.800, og en selvrisiko på 860 kroner.

 

Kender I nogen forsikringsselskaber hvor dækningen er bedre, og hvor maxbeløbet pr. år er højere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu tjekket min sygeforsikring, og den dækker ikke engang halvdelen af prisen for Luna's behandling :shock:

 

Jeg er kunde hos TopDanmark og de har et max beløb for erstatning pr. år på 12.800, og en selvrisiko på 860 kroner.

 

Kender I nogen forsikringsselskaber hvor dækningen er bedre, og hvor maxbeløbet pr. år er højere?

 

Sakset fra dyrekassen´s side:

 

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker de dyrlæge- udgifter, du som ejer kan få som følge af hundens sygdom eller tilskadekomst.

 

Denne forsikring dækker hos os uden geografiske begrænsninger indenfor Europa, sålænge den person, der besidder/ejer hunden, har fast bopæl i Danmark og er tilmeldt Folkeregisteret.

Det er f.eks:

 

 

  • Undersøgelse og behandling af hunden

  • Nødvendigt ophold på dyreklinik eller dyrehospital

  • De materialer og den medicin, som din dyrlæge bruger under selve behandlingen

  • Udgifter til operation

  • Tandskader som følge af et ulykkestilfælde

  • Akupunkturbehandling op til 2 gange i hundens levetid

  • Kejsersnit på hunde af racer, som normalt føder ved egen hjælp

  • Ekstraudgifter ved søn- og helligdagskonsultation

  • Genoptræning efter dækningsberettigede skader

 

 

Hvornår ophører forsikringen?

Forsikringen hos os er livslang.

 

Hvor stor er forsikringssummen?

Forsikringssummen er på hele kr. 24.042 pr. forsikringsår.

 

Hvor stor er selvrisikoen?

Der beregnes en selvrisiko pr. diagnose i hver behandlingsperiode.

Hver behandlingsperiode kan have en varighed op til 60 dage.

 

Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 577.

 

 

https://www.dyrekassen.dk/?DK/HUND/SYGEFORSIKRING.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, ikke også økonomiske tanker at gå med oveni! :ae:

 

Altid gå uden om TopDK! :evil:

 

Vi har Alm. Brand - kan ikke huske præcis hvad de dækker, men jeg sammenlignede dem med Dyrekassen dengang vi oprettede den, og der var den faktisk mere fordelagtig i mine øjne. Dog ikke voldsom forskel, så jeg er sikker på Dyrekassen også er fin. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, ikke også økonomiske tanker at gå med oveni! :ae:

 

Altid gå uden om TopDK! :evil:

 

Vi har Alm. Brand - kan ikke huske præcis hvad de dækker, men jeg sammenlignede dem med Dyrekassen dengang vi oprettede den, og der var den faktisk mere fordelagtig i mine øjne. Dog ikke voldsom forskel, så jeg er sikker på Dyrekassen også er fin. :5up:

 

Ja i min "verden" er der dyrekassen og alm brand, de 2 dækker også hele livet, så vidt jeg husker

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, ikke også økonomiske tanker at gå med oveni! :ae:

 

Altid gå uden om TopDK! :evil:

 

Vi har Alm. Brand - kan ikke huske præcis hvad de dækker, men jeg sammenlignede dem med Dyrekassen dengang vi oprettede den, og der var den faktisk mere fordelagtig i mine øjne. Dog ikke voldsom forskel, så jeg er sikker på Dyrekassen også er fin. :5up:

 

Dækker den også hele livet, eller kun til 10 år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Sygekassen Danmark og det pga a forsikringsummen :-D

 

Har sakset følgende fra alm Brand - De er også gode idet deres selvrisiko er mindre - Men det er tilgengæld også deres forsikringsum:

 

20. Forsikringssum og selvrisiko

20.1

Forsikringens dækningsmaksimum udgør kr. 18.852

(indeks 2006) pr. forsikringsår. Erstatning udbetales

med 80 % af de dækningsberettigede dyrlægeudgifter

fratrukket selvrisiko på kr. 300,- pr. behandlingsperiode.

20.2

En behandlingsperiode omfatter 60 dage, regnet fra

første dyrlægekonsultation.

20.3

Der fratrækkes en selvrisiko pr. diagnose for hver behandlingsforløb.

Behandling af flere sygdomme i samme

konsultation eller behandlingsforløb udløser således

en selvrisiko for hver sygdom.

20.4

Erstatning under kr. 50,- overføres til præmiekonto og

fratrækkes automatisk næste års præmie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Sygekassen Danmark og det pga a forsikringsummen :-D

 

Har sakset følgende fra alm Brand - De er også gode idet deres selvrisiko er mindre - Men det er tilgengæld også deres forsikringsum:

 

20. Forsikringssum og selvrisiko

20.1

Forsikringens dækningsmaksimum udgør kr. 18.852

(indeks 2006) pr

. forsikringsår. Erstatning udbetales

med 80 % af de dækningsberettigede dyrlægeudgifter

fratrukket selvrisiko på kr. 300,- pr. behandlingsperiode.

20.2

En behandlingsperiode omfatter 60 dage, regnet fra

første dyrlægekonsultation.

20.3

Der fratrækkes en selvrisiko pr. diagnose for hver behandlingsforløb.

Behandling af flere sygdomme i samme

konsultation eller behandlingsforløb udløser således

en selvrisiko for hver sygdom.

20.4

Erstatning under kr. 50,- overføres til præmiekonto og

fratrækkes automatisk næste års præmie.

 

Mener ikke det er det der står i vores papirer?! :hmm:

De 300kr selvrisiko er vidst rigtig nok, men det med at det skal betales flere gange synes jeg ikke at have læst - derudover dækker den de 24k som Dyrekassen og ja, den er livsvarig! :5up:

 

Betyder Index2006 ikke at den er "gammel"? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop lige nu sakset det fra Alm Brands hjemmeside - Så den skulle vist være god nok :blink:

 

Og den med at der trækkes selvrisiko pr. sygdom gælder OGSÅ hos Sygesikring Danmark :blink:

Så her de begge ens :mrgreen:

 

Forskellen på de to selskaber er forsikringsummen samt selvrisikoen.

 

Du kan jo prøve at klikke ind på Alm. Brands hjemmeside og checke efter. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vil det så ikke være dyrekassen jeg skal vælge, når jeg nu ikke er interesseret i at flytte resten af mine forsikringer?

 

Og ja, det er en virkelig dårlig forsikring jeg har, men jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke tænkte så meget over det, jeg købte den bare i det forsikringselskab vi har i forvejen. Jeg har aldrig før haft en hund der var så syg og kostede så meget som Luna.

 

Af skade bliver man klog, men sjældent rig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny, for fanden, så simpel en gåde, og så gætter du forkert.. (du har selvfølgelig også meget om ørene for tiden).

 

Hint - det er ikke dig, jeg har citeret...

 

Jamen altså, jeg så jo ikke lige at det ikke var mig du citerede :lol:

 

Og jeg aner ikke hvilke af Nazak's hunde der er piger, så det bliver et skud i tågen :blink:

 

Janka?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at blande malurt i bægeret, men jeg tror måske ikke du får så meget ud af at skifte nu??

 

De vil helt sikkert give dig en hel masse forbehold hvor forsikringen ikke dækker, i forhold til de ting BAldur og Luna allerede har været igennem. Og vil derfor nok ikke dække noget der opstår senere som en følge af hvad de er igennem nu.

Og det er fomentlig det du gerne vil sikre dig imod? Så det er værd at overveje om du ikke er bedre tjent med at blive hvor du er?

 

Bonnie brækkede jo det ene bagben da vi havde haft hende i 10 dage, og ikke havde fået os taget sammen til at forsikre hende endnu. :oops:

 

Dyrekassen ville skam gerne efterfølgende forsikre os, men med det forbehold for skader der opstår på det bagben. Men ellers er vi meget tilfredse med dem og anbefaler dem gerne.

 

Jeg ville prøve at undersøge hvorledes de forholder sig til de sygdomme dine hunde allerde har/har haft inden jeg sagde den gamle op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at blande malurt i bægeret, men jeg tror måske ikke du får så meget ud af at skifte nu??

 

De vil helt sikkert give dig en hel masse forbehold hvor forsikringen ikke dækker, i forhold til de ting BAldur og Luna allerede har været igennem. Og vil derfor nok ikke dække noget der opstår senere som en følge af hvad de er igennem nu.

Og det er fomentlig det du gerne vil sikre dig imod? Så det er værd at overveje om du ikke er bedre tjent med at blive hvor du er?

 

Bonnie brækkede jo det ene bagben da vi havde haft hende i 10 dage, og ikke havde fået os taget sammen til at forsikre hende endnu. :oops:

 

Dyrekassen ville skam gerne efterfølgende forsikre os, men med det forbehold for skader der opstår på det bagben. Men ellers er vi meget tilfredse med dem og anbefaler dem gerne.

 

Jeg ville prøve at undersøge hvorledes de forholder sig til de sygdomme dine hunde allerde har/har haft inden jeg sagde den gamle op.

 

Tak for informationen, det vil jeg helt sikkert undersøge før jeg skifter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...