Hop til indhold

Sygeforsikring


Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi har også alm. brand og vores hundeforsikring er den eneste forsikring vi har igennem dem.... alle vores forsikringer er egentlig via mit arbejde, men jeg ville ikke have deres hundeforsikring - selvom jeg kunne få den billigere -, da den ikke er livslang....

 

Vi har ingen klager over alm. brand. Vi har så også kun brugt dem 1 gang :genert: men der var ingen problemer. De dækker livet ud og op til 18.000 om året (mener jeg det er) - så altså lidt mindre end dyrekassen - tilgengæld er deres selvrisiko jo også mindre :-)...

 

Men som Ragdoll tror jeg lige du skal kigge lidt på, om de vil til at stille en frygtelig masse betingelser og undtagelser hvsi du skifter nu :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Baldur og Luna jo ikke så gammel endnu, og i forsikringsbetingelserne står der:

 

Alm. Brand "Hvis din hund er over 2 år, skal der foreligge en sundhedsattest, når du tegner forsikringen."

 

Dyrekassen "Hunden kan forsikres, fra den er fyldt 8 uger, men endnu ikke fyldt 6 år. Er din hund fyldt 4 år, skal der foreligge en sundhedsattest fra din dyrlæge."

 

Dvs. Lonny er slet ikke forpligtet til at oplyse noget om Baldurs og Lunas sygehistorie, såe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Baldur og Luna jo ikke så gammel endnu, og i forsikringsbetingelserne står der:

 

Alm. Brand "Hvis din hund er over 2 år, skal der foreligge en sundhedsattest, når du tegner forsikringen."

 

Dyrekassen "Hunden kan forsikres, fra den er fyldt 8 uger, men endnu ikke fyldt 6 år. Er din hund fyldt 4 år, skal der foreligge en sundhedsattest fra din dyrlæge."

 

Dvs. Lonny er slet ikke forpligtet til at oplyse noget om Baldurs og Lunas sygehistorie, såe ;-)

 

Jeg er pænt sikker på, at selvom man ikke skal have tjeck af dyrlægen, så skal man oplyse om tidligere skader :hmm: Ellers kan alle jo skjule et eller andet arveligt eller kronisk bare de er unge..

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.almbrand.dk/abweb/files/almbrand/pdfDyreforsikring/DYR002Hundebegaer.pdf

 

 

Som i kan læse, så skal det skrives her på blanketten. Undlader man noget, som man ellers burde have oplyst, er det jo forsikringssvindel og opdager de det, så er man ude indenfor få sek..

 

Og man skal svare på, om hunden tidligere har været sygeforsikret = de tjekker sikkert med det selskab..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er pænt sikker på, at selvom man ikke skal have tjeck af dyrlægen, så skal man oplyse om tidligere skader :hmm: Ellers kan alle jo skjule et eller andet arveligt eller kronisk bare de er unge..

 

Jeg har læst Alm. Brands betingelser igennem og synes ikke lige jeg kan finde noget om tidligere skader ud over punkt 23.1 "Udgifter til behandling og efterbehandling af skader efter ulykkestilfælde, der er sket før forsikringens ikrafttrædelsesdato"

 

Jeg kan ikke hitte Dyrekassens forsikringsbetingelser :oops:

 

Arvelige skader forsikres ikke, nogen steder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst Alm. Brands betingelser igennem og synes ikke lige jeg kan finde noget om tidligere skader ud over punkt 23.1 "Udgifter til behandling og efterbehandling af skader efter ulykkestilfælde, der er sket før forsikringens ikrafttrædelsesdato"

 

Jeg kan ikke hitte Dyrekassens forsikringsbetingelser :oops:

 

Arvelige skader forsikres ikke, nogen steder :-)

 

Jeg har bare set på begæringen, at det skal oplyses :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst Alm. Brands betingelser igennem og synes ikke lige jeg kan finde noget om tidligere skader ud over punkt 23.1 "Udgifter til behandling og efterbehandling af skader efter ulykkestilfælde, der er sket før forsikringens ikrafttrædelsesdato"

 

Jeg kan ikke hitte Dyrekassens forsikringsbetingelser :oops:

 

Arvelige skader forsikres ikke, nogen steder :-)

 

Jeg har da fået tilskud til Groas knæ (PL)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...