Hop til indhold

vorlenge mellem lufteture.??


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej.

 

jeg ved godt at man ikke kan sette tingene i skema helt ned i minutter.

men vorlenge sirga må der gå mellem lufteturene som max.

 

jeg har hørt det som 8 timer som et almenlig mellemrum mellem gå ture

men vorlangtid må man streke tiden vis det kon er en gang imellem det er nødvendigt.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme hos os prøver jeg at holde samme rytme i weekenderne som i hverdagene. Så en morgentur og en tur sidst på eftermiddag. Til hverdag ved 6-tiden og ved 17-tiden. På fridagene måske 8-tiden og 15-tiden.

 

Jeg læste et sted (i forbindelse med alene-hjemme træningen), at det var vigtigt at holde den samme rytme, så hunden vender sig til at formiddagen er stille-tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme hos os prøver jeg at holde samme rytme i weekenderne som i hverdagene. Så en morgentur og en tur sidst på eftermiddag. Til hverdag ved 6-tiden og ved 17-tiden. På fridagene måske 8-tiden og 15-tiden.

 

Jeg læste et sted (i forbindelse med alene-hjemme træningen), at det var vigtigt at holde den samme rytme, så hunden vender sig til at formiddagen er stille-tid.

 

Hvad kan der ske ved et uregelmæssigt liv? Petrines liv er voldsomt uregelmæssigt, vekslende arbejdstider, arbejdsdage, fleksible fritidsinteresser etc, så hun har ikke to dage der er ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Hvad kan der ske ved et uregelmæssigt liv? Petrines liv er voldsomt uregelmæssigt, vekslende arbejdstider, arbejdsdage, fleksible fritidsinteresser etc, så hun har ikke to dage der er ens.

 

Jeg tror ikke der sker noget som helst ved det ved de fleste hunde - jeg tror bare at dem der i forvejen har problemer med fx at være alene hjemme skal holde en rytme, også i en ferieperiode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme hos os prøver jeg at holde samme rytme i weekenderne som i hverdagene. Så en morgentur og en tur sidst på eftermiddag. Til hverdag ved 6-tiden og ved 17-tiden. På fridagene måske 8-tiden og 15-tiden.

 

Jeg læste et sted (i forbindelse med alene-hjemme træningen), at det var vigtigt at holde den samme rytme, så hunden vender sig til at formiddagen er stille-tid.

 

betyder det at der der går op mod 11 timer melle turene??, det er godt nog lenge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indy og Lex KAN holde sig i 12 timer, men jeg bryder mig godt nok ikke om at byde dem det! Indy især, siger IKKE til, hun venter bare til hun kommer ud, med mindre hun virkelig er ved at sprænge eller har dårlig mave. Mine arbejdsdage er lange, men jeg tager hjem og lufter dem i min frokostpause, hvis martin ikke er hjemme ved dem. Dermed går der max ca 5 timer i dagtimerne, og noget længere om natten (8-10 timer, alt efter hvornår de bliver luftet om aftenen og hvornår de står op om morgenen). Jeg er også meget bevidst om at hvis de har holdt sig længe om natten, kommer de oftere ud om dagen, og hvis de har holdt sig længe om dagen, får de en extra tur senere eller lignende, giver det mening?

 

Glemte at skrive om Charlie: I starten skulle Charlie hele tiden tisse! Det har nok været en blanding af stress over alt det nye, og at han var vant til at tisse/skide hvor/hvornår han ville i kennelen. Han var ikke noget der bare minder om renlig dernede. Jeg husker dog at da de kom til pensionen som helt små, havde de været renlige i deres "pleje-hjem" i en måneds tid eller lignende. Så vi behandlede ham som en hvalp, og tog ham ud ofte, efter hvert måltid, hvergang han havde sovet, hver gang han havde været alene kort tid etc.

Nu tager vi ham stadig ofte ud, men ikke nær så meget, og mange af gangene er han slet ikke trængende.

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...