Hop til indhold

Bider i bukserne! :(


Gæst Trine20
 Share

Recommended Posts

Gæst Trine20

Hej :D

 

Jeg har et ''problem'' med min 11 uger gamle foxterrier hvalp, Molly.

Hun bider i mine snørebånd og bukseben når vi er ude at gå ture, aldrig indenfor i huset.

Det kommer ud af det blå, hun begynder at knurrer helt vildt og bider, det virker som en leg for hende, fordi hun logre lystigt samtidigt. Jeg har kigget i nogle af de andre tråde, der er omkring emnet og jeg har forsøgt med at:

- stå stille og se hende lige i ansigtet og sige et højt, bestemt NEJ. Det virker i 3 sekunder så snart jeg tager et skridt frem bider hun igen.

 

- give hende en pind eller gren at bide i i stedet for, som afledning og rost hende for at bide i den, men lidt efter smider hun pinden og begynder igen at bide i mit tøj.

 

- løfte hende lidt længere hen af gaden for at hendes opmærksomhed kan blive afledt, hjælper heller ikke :cry:

 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.:confused:

Det skal lige siges at hun ikke som sådan ødelægger noget ved det, jeg skifter bukser inden vi går for at holde skaderne på et minimum, men jeg er bare bekymret for at det måske kan være adfærd der hænger ved reste af livet, hvis der ikke gøres noget?

 

Har I nogle metoder der kunne hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun leger da bare :blink:

 

Kan også være hun er lidt usikker ved situationen og gerne vil op til dig. Bare ignorer hende, gå videre så holder hun med tiden op fordi hun finder ud af at hun ikke får opmærksomhed fra dig :blink:

 

Som jeg ser det belønner du hendes adfærd ved at gøre alt muligt for at få hende til at holde op - hunden er ikke dum, nu ved hun at sådan får man mor til at lege med og en masse opmærksomhed, man får måske også lov til at komme op :engel:

 

Som jeg sagde, ignorer hende og ros når hun går pænt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart vil jeg tro, at turen er for meget for hende....

 

Karla gjorde det, når hun havde oplevet for meget. Så blev hun helt balstyrisk i sit lille hoved. Prøv at se jeres hver dag igennem. Måske er turene for lange for hende, eller måske sker der bare for meget.

 

En 11 uger gammel hvalp har jo ikke brug for motion - den har brug for at lege med jævnaldrende hvalpe, opleve verden i sit eget tempo og bruge sit lille hoved....

Link til indlæg
Del på andre sites

I har nok ret, vi går mange ture dagligt og muligvis også for lange ture.

Mht. at ignorere hende så har jeg aldrig prøvet det, men jeg vil da give det et forsøg og kryds fingre:D Og det kan jo også sagtens være det bare er leg, det virker jo egentlig meget sandsynligt når hun er så lille.:hmm:

 

Mange tak for svarene:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror bestemt også det er løsningen at ignorere hende.

 

Men det kan godt blive noget værrer, før det bliver bedre.

For i første omgang vil hun tænke.... Hva' fa'en?..?! Hvorfor virker det ikke som det plejer....

Så vil hun højest sansynligt tænke... hmm.... Så prøvede jeg nok ikke hårdt nok... Og når det så ikke virker, så prøver hun endnu hårdere :stupid:

 

Men efterhånden som der absolut ikke kommer nogen respons fra dig, så vil hun forstå at hun nok hellere må prøve noget andet, som så vil udløse godbidder og sjov - F.eks at gå pænt :mrgreen:

 

Så selvom det måske ikke virker lige med det samme, så bare bliv ved, det skal nok virke!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
I har nok ret, vi går mange ture dagligt og muligvis også for lange ture.

Mht. at ignorere hende så har jeg aldrig prøvet det, men jeg vil da give det et forsøg og kryds fingre:D Og det kan jo også sagtens være det bare er leg, det virker jo egentlig meget sandsynligt når hun er så lille.:hmm:

 

Mange tak for svarene:-D

 

Tror bare det er der jeg plejede at kalde hvalpe-flip...

 

Det skete for Nura hvis hun var træt men ikke kunne få ro, overgearet over for meget stimulation eller forvirret - og så af og til bare fordi. Så kunne hun spasse helt ud og tygge i alting og ingenting.. Stæse rundt og være helt uimodtagelig overfor fornuft.

 

Afled eller berolig hvalpen, ros når det ikke sker, og prøv så at undgå de situationer, der udløser dem. Det går over helt af sig selv når hvalpen bliver ældre... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede ignorerings-tricket på vores formiddagstur og det hjalp i den forstand at hende 'bide-flip' ikke varede så længe som det plejer. Jeg roste hende også meget meget mere for at gå pænt og det gav pote (haha hunde joke:stupid:)

 

Mht. at det bliver værre for det bliver bedre så tror jeg det er ganske rigtigt, så det vil jeg forberede mig på og fortsætte med at ignorere hende tossede indfald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...