Hop til indhold

Hvem har brug for at få en træningsglad og mellemstor/stor hund passet?


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

hvad er det du godt kunne tænke dig at træne?

Jeg har Tervueren og Groenendael :slem:

Hvis du er interesseret er du meget velkommen til at komme og se hvad vi træner og hvordan :rolleyes:

Belgierne er meget velegnede til de fleste former for hundesport, mine trænes i DcH's program og er særligt omkring eftersøgning og spor rigtig gode:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nogen der kender til Koikeere? Eller kender een der har en?

 

 

Jeps - Min kollega har 2 nu og har haft en mere tidligere (som avler), og min sviger bedste har én.

Helt fantastiske små hunde, som jeg selv er fuldstændig forelsket i!

 

De er alle rigtig glade for alle slags træning - Især synes jeg de Koikeere vi har på træningspladsen udmærket sig i agility.

Og så længe man respektere deres grænser, så fungere de rigtig godt som aktive familie hunde.

 

Og hvordan er den hvide schæfer? (Ved godt den har et andet navn, men det kan jeg ikke huske, og jeg er for doven til at google)

 

Hvid hyrdehund - Der melder jeg pas, har ikke nogen erfaring med dem overhovedet - Men kønne er de!

 

Og Bordere; hvordan er de derhjemme, får de det for varmt ved at sove i sengen? Og gider de godt nusseputte når de ellers er velstimulerede?

 

Du har valgt 2 af mine yndlingsracer - har selv en borderblanding, som har en fuldstændig typisk border adfærd.

Og jeg kan love dig det er sjovt at træne med sådan en - Vi får de mest misundelige blikke på træningsbanen, for Bamse VIL ARBEJDE!

Han lærer bare så hurtigt, og er nem at holde kontakten med.

 

Vores har ikke helt så tyk pels som en ægte border om sommeren, men har en voldsom vinterfrakke!

Og han skal nok få moset sig tilrette i sengen, om ikke andet så i fodenden hvis det bliver alt for varmt - Ellers vender man sig da bare om på ryggen, med alle 4 ben i vejret!! :mrgreen:

 

Jeg har aldrig haft en hund der elsker at putte så meget som Bamse - Helst helt i hovedet på en, hvis det kan lade sig gøre, og hele tiden!

Men om det er typisk border, eller fordi han er omplaceringshund og derfor er lidt ekstra kontakt søgende kan jeg ikke svare dig på!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det umiddelbare problem jeg ser nu er når de skal passes, at få ANDRE i ed om at de har forskellige behov, men der hvor hun bliver passet nu har de en shapendoes(svigerne) og de ved jo udemærket hvad "den anden" hundetype kræver. Kan man når det drejer sig om max. 24 timer, 2 gange om året timer have sine samboende hunde passet 2 forskellige steder?

 

En velfungerende hund - f.eks. en border - kan sagtens klare, at der ikke sker det store i 24 timer! Bare det at være "på besøg" vil sikkert være nok, til at de små grå kommer lidt på arbejde.

 

Jeg har jo tre bordere, og i dag er jeg f.eks. meget tæt på dødsyg :oops: Så i dag har hundene bare været med i bilen (var på arbejde fra 9-16) og har fået et par løbeture rundt om butikken. De har fået deres morgenmad som søg og nu ligger de og tygger marvben... that's it for today, for jeg orker simpelthen ikke at gå tur :oops: Snot og host og mere snot og feber og.... argh!

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop det med at droppe belønningen, det gør vi også, når vi træner f.eks "bliv" og alm. øvelser, men når det er noget med f.eks. fri ved fod, gå pænt osv. giver det så mange afbræk, hvor maggie skal tage godbidden og stopper op og tygger:blink: Men vi bruger klikker, og det har bestemt hjulpet på min radbrækkede ryg!

 

Jeg er glad for at du skriver det med hundenes forskellige behov, for det er bestemt noget jeg har tænkt på.

 

Nu, når vi træner spor med Maggie, er vi alligevel altid 2 afsted, og jeg ville at i hvert fald 2 af turene dagligt fik hundene hver for sig, eller i hvert fald med os begge to med.

 

Så vi har bestemt muligheden for at være 2 afsted, og det ville stadig være mig der lavede Schwiss og hyggetræning med Maggie og det elsker jeg også, men det ville nok blive hendes far der tullede rundt med hende i skoven og på hggesøg mens jeg så var til træning med den eventuelle anden hund.

 

Jeg er klar over at man ikke kan smide 2 snore på og på den samme tur tilfredsstille minigravhunden og "den anden".

Heldigvis har jeg manden der gerne er helt fri for at flagre med en klikker, og ville elske at ham og Maggo kunne rende rundt og glo på fugle og lege.

 

Nu synes jeg næsten det lyder som om jeg slet ikke er glad for at have en gravhund, men jeg ville for intet i verden vælge om, jeg elsker hendes engagement på schweiss, og hende helt generelt, men jeg har bare fundet ud af at der er MERE hundesport jeg gerne vil, og som Maggie bare ikke synes er den fedeste idé jeg nogensinde har fået...

 

Det umiddelbare problem jeg ser nu er når de skal passes, at få ANDRE i ed om at de har forskellige behov, men der hvor hun bliver passet nu har de en shapendoes(svigerne) og de ved jo udemærket hvad "den anden" hundetype kræver. Kan man når det drejer sig om max. 24 timer, 2 gange om året timer have sine samboende hunde passet 2 forskellige steder?

 

Lige til det sidste der. Det har jeg i hvertfald. Ikke pga deres forskellige behov, men fordi sheila ikke kan passes ret mange steder og der hvor hun kan passes, der kan deres hund ikke enes med mysla (min den anden)

 

Og mysla kan passes stort set alle steder hvor de bare ikke har kat:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...