Hop til indhold

Hvem har brug for at få en træningsglad og mellemstor/stor hund passet?


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Herhjemme skal vi have hund nr. 2, og selvom jeg elsker Maggie og hende gravhundehjerne og krop overalt på jorden, kunne jeg gerne tænke mig at hund nr. 2 var lidt mere vild med lydighedstræning.

 

Men jeg vil gerne møde nogle forskellige racer, f. eks. border, schæfer, koikeer, rottweiler, dober o. lign.

 

SÅ jeg tænkte at hvis der nu var nogle der havde brug for at få deres hund af en af disse eller lignende racer passet/ gået en tur med/den skal hilse på små hunde, så ville mig og Maggie rigtig gerne hygge om sådan een!

 

Derudover, så hvis nogle har andre gode råd, eller raceforslag, så er i meget velkomne til at byde ind, jeg har selvfølgelig været igennem alle racers mentalitet, kigget udstillinger osv. men vi "kender" ingen hunde af disse racer, og det kunne være fedt at have gået tur med een, uden at rende 10 + opdrættere på døren, med fare for at forelske sig.

 

Det er lidt vigtigt at det er en hund af en vis størrelse, da en af de ting der også forhindrer maggies og min træning er at jeg skal gå helt radbrækket for at give hende godbidder "i position"

 

Jeg elsker jo alle hunde og deres udseende, så det er OVERHOVEDET ikke vigtigt hvordan den ser ud, blot at den kan tåle timer i skov, uden at nægte at gå (som maggie gør) at racen synes træning er fantastisk, og at dens krop kan tåle noget springen rundt. Racer der ikke har for meget HD og andet arveligt halløjsa ville også være rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have en hund der er nem at træne og mere end villig til det, så er en dsg altså guld værd :lun:

 

Spørgsmålet er selvfølgelig om du kan holde gøeriet ud :engel: for en gravhund er jo også en gøende race. Men det kan trænes væk med træning, træning og træning...forhåbentligt er den der snart :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige før jeg kunne finde på at springe til og sige: BERNER SENNENHUND! her :mrgreen:

 

Meeeeen, nu skal jeg liiige være realistisk :mrgreen: For baggrunden for Møffes villighed er jo egentlig i bund og grund ikke så meget samarbejdsvillighed, men nok snarrere en ekstrem madglæde :engel: Var der ikke mad i farvandet, så tror jeg ikke Møffe ville være heeeelt så god til alt det han (pt :mrgreen:) er god til :oops:

 

Men vi vil stadig gerne møde Maggie :engel:

 

Hvad med en labrador? Af jagtlinier :cool: Kæft, nogle dejlige hunde! Og træningsvillige og glade - og endnu bedre, næsten: Madglade!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk tænk på DSG, men vil gerne have en lidt større, så jeg ikke skal bukke mig så meget, ellers er det en skøn race!

Gøen kan jeg godt leve med.

 

Berner...: Ville såmænd også gerne have en berner, men så blev jeg jo nok nødt til også at have en 3. hund som træningsdynamo, og så tror jeg manden ville brokke sig.

Lab har jeg tænkt på, og det kan godt være jeg skal kigge endnu nærmere, er bare HD-nervøs! Maggie ville synes det var dejligt at lege med Møffe, for hun elsker pels og bamsehunde, så der må bare laves et træf!

 

Nogen der kender til Koikeere? Eller kender een der har en?

Og hvordan er den hvide schæfer? (Ved godt den har et andet navn, men det kan jeg ikke huske, og jeg er for doven til at google)

 

Og Bordere; hvordan er de derhjemme, får de det for varmt ved at sove i sengen? Og gider de godt nusseputte når de ellers er velstimulerede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Berner...: Ville såmænd også gerne have en berner, men så blev jeg jo nok nødt til også at have en 3. hund som træningsdynamo, og så tror jeg manden ville brokke sig.

 

Hvad, træningsdynamo?! Der er sq da fint go i Møffen :mrgreen:

 

OK, han er vist også lidt atypisk. Hyper bernerhvalp, der går konstant ved min side, selv når hundene løber omkring ham - går bare og gloooooor op på mig :shock: Tørkostpille? :engel: Ok, var der nogen der sagde for meget kontakttræning?

 

Lab har jeg tænkt på, og det kan godt være jeg skal kigge endnu nærmere, er bare HD-nervøs!

 

Det er da ikke så slemt ved labben (som ved berneren)? Og lab og schæfer er vist ca. samme.. Hvis man undersøge anerne tror jeg nærmest man kan udelukke HD med 90% sandsynlighed? Eller am I wrong? :oops:

 

Maggie ville synes det var dejligt at lege med Møffe, for hun elsker pels og bamsehunde, så der må bare laves et træf!

 

Yay :banan: Hvad med træffet d. 22 november? :klap2:

 

Sry, nu må jeg vist springe ud af denne tråd hvad angår spam :oops: Burde måske gå op og skrælle de kartofler til min aftensmad :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også møffe er lidt atypisk, men jeg har da ret i at leder jeg efter en lydighedstræningshund der godt kan lide at springe rundt, så er det ikke Berner man tænker på først?:genert:

 

Stabyhoun er faktisk også meget oplagt, den er føjet til listen!

 

Og træf 22 November kigger jeg lige på, jeg kan vist godt, og Maggie har vist heller ingen aftaler den dag:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal komme en tur til Sabro - så kan du se 3 bordere og en staby i action :mrgreen: du kan også se Karla spasse ud :stupid: :lol:

 

Sabro ligger ? På fyn? Det kan jeg da sikkert godt gøre en dag, vil gerne se sådan en samling i action!!! Og så kan jeg lige træne lidt i min skræk for at køre på broer:hmm:

 

Og nu kommer jeg lige i tanke om at skønheden på mit træningshold er en stabyhoun:stupid:, MAND, det er en skøn race! Må lige smæske lidt rundt på hundeweb i stabyerne, nogle opdrættere der kan anbefales? Er jo vant til at vente på den rette hvalp fra da vi fik Maggo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige smæske lidt rundt på hundeweb i stabyerne, nogle opdrættere der kan anbefales? Er jo vant til at vente på den rette hvalp fra da vi fik Maggo.

Ja mig :mrgreen: dog skal jeg lige have dyret igennem en HD fotografering inden, og hun må også gerne blive lidt ældre!

 

Generelt i forhold til Stabyen, så ville jeg kigge linierne godt igennem - besøg gerne mor-hund og se om du ikke kan møde en eller flere af de hvalpe hun har lavet.

De danske Stabyer KAN godt være lidt nervøse i det... Bla. derfor min er hentet i Sverige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sabro ligger i øvrigt lidt udenfor Århus - Jylland :mrgreen:

 

HAHA, jeg er elendig til danske byer, og stoler fuldt ud på GPS'en. Men så kan jeg da få øvet mig i 2 broer:genert:

 

Alle de racer jeg ønsker mig lige nu:hjerte: Tror at Stabyhoun og Border fører.

Overvejer at lade Maggie hjælpe med at udvælge, men hun har sovet NON-stop siden vi kom hjem fra træning kl. 13, kun afbrudt af tissetur, hvor jeg meget engageret ville prøve at ny sporline, Maggie meget uengageret bare ville hjem:roll: Den lille gravhund synes ikke at oksehøjreb var bedre end en lille lur...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAHA, jeg er elendig til danske byer, og stoler fuldt ud på GPS'en. Men så kan jeg da få øvet mig i 2 broer:genert:

I virkeligheden skal jeg ikke spille smart - folk kunne fortælle mig at Kolding ligger på Sjælland, og jeg ville tro dem :oops:

 

Alle de racer jeg ønsker mig lige nu:hjerte: Tror at Stabyhoun og Border fører.

Overvejer at lade Maggie hjælpe med at udvælge, men hun har sovet NON-stop siden vi kom hjem fra træning kl. 13, kun afbrudt af tissetur, hvor jeg meget engageret ville prøve at ny sporline, Maggie meget uengageret bare ville hjem:roll: Den lille gravhund synes ikke at oksehøjreb var bedre end en lille lur...:lun:

Jamen SÅ må du til Århus et smut, vi har overflod af Bordere og en enkelt (men meget lækker hvis jeg selv skulle sige det :mrgreen: ) Staby :klap:

 

Nååårh mrf Maggie - MÅ have mig en gravbamse en dag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ALLE burde tildeles en gravbamse en dag. Om ikke andet fordi det er sundt at vænne sig til at folk griner lidt af een, og fordi de varmer så dejligt under dynen.

 

Og for at give Maggie lidt kredit, så er hun rigtig klog og god til træning.

(De 4 ud af 10 gange hvor hun gider)

 

I virkeligheden skal jeg ikke spille smart - folk kunne fortælle mig at Kolding ligger på Sjælland, og jeg ville tro dem :oops:

 

 

Jamen SÅ må du til Århus et smut, vi har overflod af Bordere og en enkelt (men meget lækker hvis jeg selv skulle sige det :mrgreen: ) Staby :klap:

 

Nååårh mrf Maggie - MÅ have mig en gravbamse en dag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også møffe er lidt atypisk, men jeg har da ret i at leder jeg efter en lydighedstræningshund der godt kan lide at springe rundt, så er det ikke Berner man tænker på først?:genert:

 

Stabyhoun er faktisk også meget oplagt, den er føjet til listen!

 

Og træf 22 November kigger jeg lige på, jeg kan vist godt, og Maggie har vist heller ingen aftaler den dag:cool:

 

Du har fuldstændig ret :mrgreen:

 

Regner også med at Møffe bliver lidt mere doven med alderen og ikke længere prøver at løbe stærkt som en whippet og lave u-vendinger o.lign. som en border :mrgreen: Det går altså ikke så godt med den krop han har, han er efterhånden gået i spagat en deeeel gange :shock:

 

Madglæden :x: jeg dog for at han bibeholder - det er nu meget rart med en hund, der nærmest hopper på tungen for en tørkostpille! :klap:

 

Og wuhuuu, træf d. 22, yes! Så skal jeg se lille Maggi-pige også :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg vil jo selvfølgelig også anbefale noget så kedeligt som en labrador;-)

 

En absolut aktiv og træningsglad race, uden at være hyperaktiv. Jeg har aldrig oplevet en labrador (jo, en enkelt overfed hund, men en labrador skal altså heller ikke være fed) sige nej tak til træning og aktivitet.

 

Mine hunde kan sagtens klare mange timer i skoven og vil alligevel gerne med igen med det samme når man kommer hjem, men på den anden side accepterer de også hvis man en dag ikke lige har tid til så meget aktivitet. Så en race som er meget dygtig til at tilpasse sig.

 

Mht. HD og AD, så har labradoren ca. samme frekvens som mange af de andre racer i samme størrelse (f.eks. schæferen), men ved at være meget kritisk med afstamningen, så kan man altså reducere risikoen for en hund med HD eller AD rigtig, rigtig meget.

 

Jeg har indtil videre haft 5 labber uden nogen former for hofte- eller albueproblemer og min ældste tæve Maggie har indtil nu 10 hvalpe som er undersøgt for HD og AA og alle er uden problemer (alle HD-frie, 8 frie på albuerne og 2 med 1 på albuerne, uden nogen form for problemer).

 

Man kan aldrig 100% sikre sig mod HD og AD, men det gælder nu alle racer. Men ved at være ultra kritisk med afstamningen og fodre fornuftigt i opvæksten, så kan risikoen for HD og AD altså mindskes enormt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

En skam du bor så jangt væk:megaked:Bella (er Cavalier King charles bl.) absolut aktiv og træningsglad race, aktiv.og meget glad for andre hunde, kan næsten ikke få nok af træning, hun elsker det, MEN mor her kan ikke følge helt med altid:5up: jeg føler Bella kunne meget mere, Vi går i øjeblikket til træning 2 gange om ugen samt det vi træner hjemme. Jeg ville gerne hun kunne komme til agillity men det kan jeg nok desv ikke holde til.

ALT held og lykke til dig.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er lidt vigtigt at det er en hund af en vis størrelse, da en af de ting der også forhindrer maggies og min træning er at jeg skal gå helt radbrækket for at give hende godbidder "i position"

 

Du behøver ikke blive radbrækket af at træne en lille hund. Du kan bruge klikker, som varsler belønning og samtidig kan betyde "du er færdig" og derefter kan du droppe belønningen til Maggie.

Så du ikke skal helt ned 100 gange på en træningsseance, men kan vælge belønning fra hånd til mund som variantion.

 

Mht race så vil jeg fortælle, at jeg ofte har haft en stor hund sammen med en lille og at hvis begges behov skal varetages, så er det tidskrævende.

 

Hvis Maggie ikke gider de lange skovture som en stor hund kan klare, så skal hun dækkes ind på en anden måde og det er typisk lig med dobbelt tid medmnindre man har nogen at deles om opgaverne med :lol:

 

Jeg har selv stået med to hunde med vidt forskelligt behov og det kan være lidt hårdt nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver ikke blive radbrækket af at træne en lille hund. Du kan bruge klikker, som varsler belønning og samtidig kan betyde "du er færdig" og derefter kan du droppe belønningen til Maggie.

Så du ikke skal helt ned 100 gange på en træningsseance, men kan vælge belønning fra hånd til mund som variantion.

 

Mht race så vil jeg fortælle, at jeg ofte har haft en stor hund sammen med en lille og at hvis begges behov skal varetages, så er det tidskrævende.

 

Hvis Maggie ikke gider de lange skovture som en stor hund kan klare, så skal hun dækkes ind på en anden måde og det er typisk lig med dobbelt tid medmnindre man har nogen at deles om opgaverne med :lol:

 

Jeg har selv stået med to hunde med vidt forskelligt behov og det kan være lidt hårdt nogle gange.

 

Netop det med at droppe belønningen, det gør vi også, når vi træner f.eks "bliv" og alm. øvelser, men når det er noget med f.eks. fri ved fod, gå pænt osv. giver det så mange afbræk, hvor maggie skal tage godbidden og stopper op og tygger:blink: Men vi bruger klikker, og det har bestemt hjulpet på min radbrækkede ryg!

 

Jeg er glad for at du skriver det med hundenes forskellige behov, for det er bestemt noget jeg har tænkt på.

 

Nu, når vi træner spor med Maggie, er vi alligevel altid 2 afsted, og jeg ville at i hvert fald 2 af turene dagligt fik hundene hver for sig, eller i hvert fald med os begge to med.

 

Så vi har bestemt muligheden for at være 2 afsted, og det ville stadig være mig der lavede Schwiss og hyggetræning med Maggie og det elsker jeg også, men det ville nok blive hendes far der tullede rundt med hende i skoven og på hggesøg mens jeg så var til træning med den eventuelle anden hund.

 

Jeg er klar over at man ikke kan smide 2 snore på og på den samme tur tilfredsstille minigravhunden og "den anden".

Heldigvis har jeg manden der gerne er helt fri for at flagre med en klikker, og ville elske at ham og Maggo kunne rende rundt og glo på fugle og lege.

 

Nu synes jeg næsten det lyder som om jeg slet ikke er glad for at have en gravhund, men jeg ville for intet i verden vælge om, jeg elsker hendes engagement på schweiss, og hende helt generelt, men jeg har bare fundet ud af at der er MERE hundesport jeg gerne vil, og som Maggie bare ikke synes er den fedeste idé jeg nogensinde har fået...

 

Det umiddelbare problem jeg ser nu er når de skal passes, at få ANDRE i ed om at de har forskellige behov, men der hvor hun bliver passet nu har de en shapendoes(svigerne) og de ved jo udemærket hvad "den anden" hundetype kræver. Kan man når det drejer sig om max. 24 timer, 2 gange om året timer have sine samboende hunde passet 2 forskellige steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...