Hop til indhold

Bange i trafikken


Gæst kkklykke
 Share

Recommended Posts

Gæst kkklykke

Jeg har en corso på 4 ½ måned og han er bange for at være ude på gaden mens der kører biler. Han har ikke noget problem med andre mennesker og dyr, dem vil han gerne snakke med. Og heller ingen problemer med at køre i bil. Vi var til træning første gang i mandags og det gik vildt godt. Og heller ingen problemer hvis vi går et sted hvor der ikke er biler. Det er blevet så galt at i dag når vi tog snoren frem, så stak han af. Er der nogen der kan hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i mulighed for at få en med bil til at hjælpe jer?

 

I kan gøre det i finder et sted hvor i ved der ikke kommer anden trafik, f.eks. søndag i et industriområde.

I går med ham stille og roligt, sørg for at have en masse lækkerier med til ham, noget som i ved han elsker. Hjælper kører lige så stille hen imod jer, i giver Corso en masse guf lige så snart i ser bilen, forsæt med at give mens den passerer. I skal gentage øvelse rigtig mange gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen :vinken:

 

Som Gryn siger - stille og roligt.

Start evt. først med en parkeret bil, og dernæst en parkeret med startet motor.

Hellere for forsigtigt når han nu er bange.

Og selvfølgelig masser af ros/godbidder hver gang det går godt / er fremskridt.

Vis ham evt. ved at røre ved bilen at den ikke er farlig.

Så er der ikke noget at gøre ved det ser dumt ud at stå der kæle med bilen :oops:

 

Indtil han er vendt til bilerne, så forsøg, hvis muligt, at gå ture hvor der ikke er trafik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kkklykke

Altså jeg bliver nok nød til at finde en bil der ikke er min, for når han ser min bil i indkørslen løber han efter den, så den er han ikke bange for.

 

Og jeg har lidt svært ved og ikke gå hvor der er trafik, da mit hus ligger ud til en stor vej, så han skal derud først inden vi kan komme videre

 

Det skal også siges at det kun er store veje med meget trafik, på mindre veje hvor der ikke kommer så mange biler går det fint nok

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en stor "farlig" vagthund, der i virkeligheden er en kylling, så jeg tror jeg forstår dit problem ;-)

 

Først og fremmest skal du arbejde med at han ikke er bange for at få snoren på. Gør det til en fest med masser af guffer og ros. Og lad så være med at gå for hurtigt frem. Er der en indkørsel el. lign. mellem din dør og vejen, så bliv lidt der, ros igen og giv guffer - leg måske hans yndlingsleg, så det bliver rigtigt hyggeligt.

Bevæg Jer så gradvist tættere på vejen, men ikke for hurtigt, og husk at det stadig skal være hyggeligt. Hvis han mærker at du er anspændt, irriteret eller sur, vil han forbinde det med trafikstøjen, og så bliver hans angst endnu værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i mulighed for at få en med bil til at hjælpe jer?

 

I kan gøre det i finder et sted hvor i ved der ikke kommer anden trafik, f.eks. søndag i et industriområde.

I går med ham stille og roligt, sørg for at have en masse lækkerier med til ham, noget som i ved han elsker. Hjælper kører lige så stille hen imod jer, i giver Corso en masse guf lige så snart i ser bilen, forsæt med at give mens den passerer. I skal gentage øvelse rigtig mange gange.

 

What she said :blink: :mrgreen:

 

Prøv evt. at sætte dig på fortovet (eller en bænk :engel: ) ude ved den trafikkerede vej og så snak med vovsen, stille og roligt og opmuntrende :mrgreen: men en maaasse godbidder. Helst noget rigtigt lækkert som frisk kød eller kylling etc.

 

Bare sørg for det ikke blir for alvorligt og at han ikke mærker at du er utryg ved at han måske er utryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg bliver nok nød til at finde en bil der ikke er min, for når han ser min bil i indkørslen løber han efter den, så den er han ikke bange for.

 

Og jeg har lidt svært ved og ikke gå hvor der er trafik, da mit hus ligger ud til en stor vej, så han skal derud først inden vi kan komme videre

 

Det skal også siges at det kun er store veje med meget trafik, på mindre veje hvor der ikke kommer så mange biler går det fint nok

 

hvor i landet bor du? Måske nogen her inde fra vil hjælpe, vil gerne hvis du bor nær os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg bliver nok nød til at finde en bil der ikke er min, for når han ser min bil i indkørslen løber han efter den, så den er han ikke bange for.

 

Og jeg har lidt svært ved og ikke gå hvor der er trafik, da mit hus ligger ud til en stor vej, så han skal derud først inden vi kan komme videre

 

Det skal også siges at det kun er store veje med meget trafik, på mindre veje hvor der ikke kommer så mange biler går det fint nok

 

Så er det jo ikke så slemt som jeg troede :5up:

Så skal det nok komme til at gå.

Du må gå "et skridt baglæns" altså dertil hvor han har det OK med bilerne,

og så trappe op derfra.

 

Jeg kan godt se problemet hvis i bor ud til en stor vej :damn:

Prøv som Tonks siger at komme så tæt på vejen at han stadig er tryg,

og så stille og roligt kom tættere og tættere på vejen.

Ikke længere end han stadig føler sig tryg !!

 

Vent der mens der kører biler forbi - og husk selvfølgelig masser af ros, som altid.

Næste gang kan du formentlig komme lidt tættere på - Til sidst vil du kunne komme helt til vejen.

 

Indtil der den ønskede er succes er jeg ikke helt sikker på hvordan du bedst (for hunden) kommer forbi og hen til roligere steder - bæres måske ?

Las os håbe der er en der har en god ide til det.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...